váha vzduchu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Přečti si třeba to vlákno před Tvým "Ztrácí výkon a hůře brzdí octavia 1" ať zjistíš jak se co kontroluje.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Četl jsem si to vlákno co si poradil(i jiná vlákna)tak jsem si na to koupil podtlakovou pumpu-fajn věcička.Začal jsem od banky regulace měřák ukazuje 0,62b.viz.obr.Pokud jsem delal podtlak většinou se ručička zastavila na 0,5bar.potom jsem prstem potlačil táhlo a v bance něco cvaklo a naplnil jsem na těch0,6-0,62bar.Po povolení podtlaku tyčinka regulace vyjela nahoru.Zkoušel jsem měřit podtlaky hadiček+jejich výměna,než jsem došel k podtlak.čerpadlu(vývěva).Zapojil jsem měřák na tu první odbočku je to asi taky ventil,je před posil.brzd.Nastartoval jsem na měřáku to vyjelo na 0,7bar a po vypnutí motoru ručička měřáku jela rychle dolu.Nakonec byla povolená kovová objímka na vývěvě,a zpětný černobílý ventil byl prorvaný.Možná,že to líp brzdí, brzdy jsou jakoby tvrdší.Ještě udělám LOG 1,3,11.Foto na Ulož.to.
podtlak reg.turba.jpg.
podtlak vývěvy.jpg.
Naposledy upravil(a) gars dne 18 kvě 2019, 18:02, celkem upraveno 2 x.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

No konečně za správnej konec.Mám udělanou svoji hadici s T kusem a natahnu si ji do kabiny a sleduji si hodnoty podtlaku a střídu ventilu pokud je podlak 0.7 a.jednotka stále zvětšuje střídu a není plnící tlak tak je problém v turbu nebo v děravé hadici ale to zase poznáš na váze.To tvoje cvaknutí je podezřelé může přidrhovat regulace nebo je vyrezlá baňka.
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Jo díky aspon nějaké pozitivum,ta banka je dva roky stará ale kvalita ,no nevím byla za 500kč.Spíš zadrhuje,vyrezlá asi né a na pohled je jak nová.Prosím tě jenom co znamená"jednotka stále zvětšuje STŘÍDU....."Střída se tlak?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Vydíš to v procentech jak ovládá ventil turba.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je to tady stále dokola jako u blbých. GARS nedělá co se mu radí a vymýšlí stále něco nového. Také stále špatně popisuje co dělal. GEO mu sice v obecném smyslu dobře radí, ale nepřesně. Už mě to opravdu nebaví.
Pro gars:
Je chválihodné, že sis koupil pěknou vákuovou pumpu i s "budíkem".
Měříš podtlak u podtlakového čerpadla, ale podtlak, který vytváří N-75 pro ovládání "baňky" na volnoběhu nezměříš. Přitom víš, že se má doraz na táhle baňky dotknout na volnoběhu červíku. Tak trošku logiky do toho. Změřím podtlak potřebný pro zatáhnutí táhla baňky až k dorazu a potom změřím zda mi ventil N-75 je schopen vyvinout na volnoběhu alespoň takový podtlak. Podkud ne, tak budu zkoumat dále až po měření u podtlakového čerpadla. Nikde si však neuvedl jaký je podtlak od N-75 na volnoběhu. Ani si neuvedl, zda bylo táhlo na dorazu při vytváření podtlaku Tvou koupenou vákuovou pumpou. Místo toho napíšeš "Pokud jsem delal podtlak většinou se ručička zastavila na 0,5bar.potom jsem prstem potlačil táhlo a v bance něco cvaklo a naplnil jsem na těch0,6-0,62bar."
Samozřejmě, že v baňce by nemělo při vtahování táhla dovnitř nijak "cvakat" než se dotkne dorazu a vtahování by mělo být plynulé. Jak sis mohl přečíst v doporučeném vláknu výše, v mém profilu nebo i jinde, jde to kontrolovat i bez měřáku. Závěr z měření baňky je tedy takový:
Baňka nebo regulace se asi přidírá a je třeba to zkontrolovat a provést tak, jak to prováděl i kolega v doporučeném vlákně výše. Samozřejmě je třeba znát zejména podtlak od N-75.
Pro geo:
Píšeš "pokud je podlak 0.7 a.jednotka stále zvětšuje střídu a není plnící tlak tak je problém v turbu nebo v děravé hadici ale to zase poznáš na váze". Pokud však požadovaného tlaku není dosahováno, jak píšeš, tak jednotka zmenšuje střídu /procento/, aby ventil N-75 tolik neomezoval tlak turba !
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Škoda něco psát.
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Takže změřit podtlak na N75-VAC bez volnběhu.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ano, myslím, že jsem to napsal dost zřetelně a několikrát.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ty si snad ze mne děláš srandu. Včera se zeptáš " Takže změřit podtlak na N-75 Out při volnoběhu ? " Já Ti dnes na tuto otázku odpovídám a Ty mezi tím otázku změníš na "Takže změřit podtlak na N75-VAC bez volnběhu."
Změř podtlak, který je na výstupu z N-75 při volnoběhu !!!!! To znamená pro Tebe, že sundáš tu hadičku na N-75 co vede k baňce a na tom výstupu změříš při volnoběhu podtlak.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

JJ moje chyba (wallbash)
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Tak jsem se podíval na ventil N75,bohužel při vytahování hadičky jsem urval výstup(out) :x byl jetě originál z r.98. .Dočetl jsem se,že N75 a N18 jsou "stejné"tak jsem zapojil N18 na misto N75.
1.měření je z ventilem n18 na volnoběh- 0.5bar.
2.měření bez ventilu N18(na prudko) :na hadičku od banky jsem zapojil plastový T kus do kterého jsem zapojil podtl.měřák a dál vstup vacua.Naměřeno 0.7bar bez ventilu n18 na volnoběh.Při těch 0.7bar v bance vždycky lupne.

Ulož.to-měření z ventilem n18
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

98mička bude mít ještě hranatý konektor na N75 a N18, ty jsou dražší, případně nahradit oválným a přepinovat konektor, jenom pro doplnění.
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Ja,mám oválný z bílou plast.čepkou za cca 700kč.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U 98mičky bych čekal v originále ještě hranatý konektor, ale to je asi jedno.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“