Svítí kontrolka motoru po opravě sání

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Svítí kontrolka motoru po opravě sání

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

včera mi z ničeho nic kleklo auto, za jízdy mi chcíplo a nešlo nastartovat. V servisu jsme zjistili, že se zasekla ta hřídel v sání, co na sobě má celkem ty 4 otevírací klapky. Rozdělal jsem sání i egr, bylo to hodně zalepené karbonem/sazema. Očistil jsem všechny ty klapky i sání egr (bylo to hrozně zabetonovaný). Po vyčištění už se všechny ty 4 klapky otevíraly lehce a nezasekávaly se. Zároveň jsem koupil i ten servo motor přesně podle kódu a firmu VDO. Dal jsem to všechno zase do kupy a auto krásně nastartovalo. Dojel jsem domů bez problémů, nic nesvítilo.

Ráno nastoupím do auta, nastartuji ho bez problémů, táhne krásně necuká, ale svítí kontrolka motoru (viz. příloha). Po vymazání chyby chvilku nesvítí, ale pak se zase rozsvítila po čase. Co se stalo? Jak se toho zbavit.

http://bayer.pocitacebrandys.cz/IMG_0206.JPG

Kód: Vybrat vše

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 -- 000 -- Implausible signal MIL ON
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Asi už budú vôle v tom mechanizme, robili ste znovu aj základné nastavenie resp. aké sú hodnoty v kanáli 121? Je tam domontovaný doraz?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tak píše to senzor polohy klapky/klapek v sání
má to solo senzor nebo to bere z toho motorku ??
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od bayern »

Mohu se zeptat, jaký doraz? A proč by se tam měl dodělat doraz, když tam předtím nebyl? Vyměnil jsem úplně ten stejný motorek za nový.

Základní nastavení jsem neprováděl, to jsem nevěděl, že se musí. Takže se mám podívat jaké jsou hodnoty na kanál 121 v měřících hodnotách?

A nebo proč motor jede bez problémů a výkon má, když by se neotevíraly ty klapky ?
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Senzor polohy to nemá, kľúčové je napájanie motorčeka. Treba najskôr pozrieť ten kanál 121, ak padá pod 0,3 – 0.5 V je to jasné.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1938
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Sací potrubí umím opravit. Ale pokud ti to dělá od výměny motorku, tak je nový KO. Internet je zaplavený nějakými co měly jít asi na likvidaci a někdo to vytáhnul ze šrotu, nebo pustili nějakou vadnou serii nebo nevím, každopádně ted tady byl borec který měl dva nový motorky VDO a oba byly na hovno. Nandali jsme původní, opravili sací a všechno funguje.
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od bayern »

Při volnoběhu je na kanálu 121 napětí okolo 3,6V - 3,8V a při sešlápnutí plynu na podlahu to jde někam k 1,5V, potom se to zase vrací na těch 3,6V - 3,8V. Při zdechnutí auta to píše 1,2V.

Vymazal jsem chybu, několikrát nastartoval a zatím se nerozsvítila.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od bayern »

Nejsem úplně z toho postovaného příspěvku moudrý. Jakože je tam slabá pružinka na tom motorku a je potřeba ji více ohnout, aby více pružila? Nebo vysvětlí mi někdo, proč teda na tom výrobku není ten doraz a musí se speciálně objednávat?

Stále úplně nerozumím tomu, kde je problém? Že se ty klapky otevírají až moc?

Dá se ten doraz někde objednat?

A v případě že se mi ten problém nepovede odstranit, hrozí něco? Díky.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 718
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Příspěvek od passion »

Senzor polohy to má. RJ natáča klapky motorčekom V157 a následne si odkontroluje polohu klapiek potenciometrom klapky G336. Ak nesúhlasí skutočná poloha so žiadanou, naskočí tvoja chyba P2015. Už len zistiť, kde to "viazne". Či mechanická vôľa, poškodený prevod, chybný motorček, chybný potenciometer, chyba v kabeláži, zodratý doraz a teda koncová poloha mimo krajnú polohu, atď...

doraz sa dá vyriešiť:

Kód: Vybrat vše

https://youtu.be/JzVyiugDE1w
Naposledy upravil(a) passion dne 30 dub 2019, 11:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1938
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Pokud tam máš 1,2 při chcípnutým motoru, tak ten motorek vem a prodejci ho nakopej do prdele, ale musíš pěkně hluboko, protože tam je to jediné místo kam patří. (LOL) Na nějaký dorazy se vykašli, je to přesně to co jsem psal, vadný motorek.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

A ted ruku na srdce: nezli resit tyhle srajdy, neni lepsi ty klapky korektne odstranit (treba v ramci kvalitniho chipu)?

Jinak pokud je to tak, jak pise Jirka, tak bych byl takovej "hajzl", ze bych rekl prodavaci, ze mi vrati penize, sezene novy a ja se nebudu nikde zminovat, ze mi prodava vyrazene zbozi z cerneho trhu.

Stejny osud je GTD1752VRK z BMW, ktere jsou dostupne za par slupek, akorat trpi takovym malym detailem: nemaji funkcni REA (presneji SREA). Takova turba byla urcena k likvidaci a nekdo je sikovne alokoval a zasral tim cely trh. Problem je, ze zjistit, zda je actuator funkcni na miste neni nic lehkeho.
Naposledy upravil(a) Forest dne 30 dub 2019, 16:49, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1938
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Tak odstranění je asi taky řešení, na druhou stranu soudruzi z NDR to tam nedávají jen tak. Někde jsem viděl pěkný video jak to funguje, kromě snižování emisí to prý snižuje i spotřebu.
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od bayern »

https://youtu.be/fzBv8tB7mug

Jen pro ukázku nahrál jsem průběh bloku 121. Na začátku je vypnutý motor, pak nastartuji a přidávám plyn. Takže vadný servomotorek, celý to zase rozhodit a vyreklamovat za jiný. Stejný od vdo?[/url]
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, kvalitní díly
Já před časem namontoval nový EGR Pierburg na Q7 CASA, ten ani ne za dva týdny přestal fungovat...na reklamaci je to už dobře 2 měsíce a nic...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“