Velikost vstřikované dávky na 1.9 PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Velikost vstřikované dávky na 1.9 PD
Kdo mi tu zkonzultuje, kolik má takový "standardní" 1.9 PD (AVF, AJM a další) mít vstřikované množství při zahřátém motoru na volnoběh?
Požadavek má rozptyl od 3 do 9 mg na zdvih, já soudím, že by se tedy mělo pohybovat kolem 5mg.
Co ale dělat v situaci, kdy se to pohybuje na spodní hranici či dokonce pod ní, tedy 3mg a méně?
Nemyslím si, že tohle by ovlivnila úprava na postavení rozvodu, když to nyní má synchronizaci 0 rovnou na přípravcích. Pletu se? To že to ECU sama škrtí na spodní hranici přece ukazuje, že to nafty má více než dost již nyní. Vstřiky jsou přitom nové, právě zajeté s cca 50tkm, správně seřízené, správná čísla.
Tuším, čím by to mohlo být, ale co si o tom myslíte vy? Díky
Požadavek má rozptyl od 3 do 9 mg na zdvih, já soudím, že by se tedy mělo pohybovat kolem 5mg.
Co ale dělat v situaci, kdy se to pohybuje na spodní hranici či dokonce pod ní, tedy 3mg a méně?
Nemyslím si, že tohle by ovlivnila úprava na postavení rozvodu, když to nyní má synchronizaci 0 rovnou na přípravcích. Pletu se? To že to ECU sama škrtí na spodní hranici přece ukazuje, že to nafty má více než dost již nyní. Vstřiky jsou přitom nové, právě zajeté s cca 50tkm, správně seřízené, správná čísla.
Tuším, čím by to mohlo být, ale co si o tom myslíte vy? Díky
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32834
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
a co máš za problém?? jsou motory kterým chutná malá dávka a makají jak mají, u PD to neumím soused naproti se hýbe se spotřebou spíš k osmi, mladý má u rotačky pod tři mg na volnoběh je to naklepané nastavovačem a na řízkový olej má spotřebu pod čtyři litry, ted jezdí do automobilky škoda zkusil to po necelý ch 100 km a víc jak 3.5 do nádrže nenatlačil to je vlastně devět korun na sto kilometrů to pak není problém dojíždět 230 km do práce
No a co vlastně teda řešíš? Funguje ten motor nebo ne?
Je to zavislý na několika faktorech a jestli motor jede jak má, nic mu nechybí, nechapu proč lidi řeší takový píčoviny jako je volnoběžná dávka paliva, která je beztak úplně k hovnu, pokud má motor standardní volnoběžnej chod.. Lidi to svým laborováním akorat rozeserou. Nechci říct, že je to tvůj případ, ale párkrát jsem si toho už všiml. Rozptyl PD vstřikovače je 3-9mg, pokud tam tohle je, nemá smysl to řešit. Jednotka se postará sama..
Je to zavislý na několika faktorech a jestli motor jede jak má, nic mu nechybí, nechapu proč lidi řeší takový píčoviny jako je volnoběžná dávka paliva, která je beztak úplně k hovnu, pokud má motor standardní volnoběžnej chod.. Lidi to svým laborováním akorat rozeserou. Nechci říct, že je to tvůj případ, ale párkrát jsem si toho už všiml. Rozptyl PD vstřikovače je 3-9mg, pokud tam tohle je, nemá smysl to řešit. Jednotka se postará sama..
Pánové, to je vše jasný, že to ovlivňují vstřiky, nastavení rozvodu, stav palivového systému, komprese, atd., nikdo do ničeho nerýpe.
Položená otázka zní jasně, pokud se setkáváte se standardníma PD, kde ta dávka je u každýho jiná a lítá od povolených 3 až 9, OK.
Šlo mi jen o názor, s čím se setkáváte a kolik by to podle vás mělo ukazovat, aniž by chtěl někdo něco ladit
Položená otázka zní jasně, pokud se setkáváte se standardníma PD, kde ta dávka je u každýho jiná a lítá od povolených 3 až 9, OK.
Šlo mi jen o názor, s čím se setkáváte a kolik by to podle vás mělo ukazovat, aniž by chtěl někdo něco ladit
a jsou ty rozvody určitě dobře na přípravky? to, že je v synchronizaci 0 ještě nic neznamená, řešil jsem případy, kdy mělo čidlo výpadky, takže jsem ho měnil za jiný, po výměně to pak klidně ukazuje uplně jiný hodnoty v synchronizaci než před výměnou a tím nemyslím to, že když je čidlo KO svítí tam samozřejmě 0, takže pokud se zdá dávka malá, není nic jednodušího než zkusit posunout rozvody třeba na -1,1 u EDC15 co to s tou dávkou udělá
Díky za názor a radu Info je zprostředkované, ale věřím tomu, že bylo nastaveno správně na přípravky, synchro 0 až 0,6.
Dávka 3 a méně, korekce horší ale bohatě v limitu, přesto se na delší volnoběh zhoršovaly a motor začal poškubávat, jinak ale tahal jak měl, žádné škubání, spotřeba v normálu.
Proto se věc probrala a chtěl jsem znát zkušenosti od praktiků. Kolega se prve zaměřil na korekce, já upozornil na dávku na hraně či pod ní.
Nakonec sám poladil synchro a posunul na -1,1 a ono to stačilo, dávka se dostala na 3,6-3,8, korekce se zlepšily a už nedochází k tomu jejich zhoršení při delším volnoběhu.
Shrnul bych to tak, že někdo by to neřešil, někdo ano, zvlášť když se mrklo na data, no a jak je vidět, stačilo opravdu jen doladit časování, čemuž jsem já nevěřil ani neměl vyzkoušíno
Dávka 3 a méně, korekce horší ale bohatě v limitu, přesto se na delší volnoběh zhoršovaly a motor začal poškubávat, jinak ale tahal jak měl, žádné škubání, spotřeba v normálu.
Proto se věc probrala a chtěl jsem znát zkušenosti od praktiků. Kolega se prve zaměřil na korekce, já upozornil na dávku na hraně či pod ní.
Nakonec sám poladil synchro a posunul na -1,1 a ono to stačilo, dávka se dostala na 3,6-3,8, korekce se zlepšily a už nedochází k tomu jejich zhoršení při delším volnoběhu.
Shrnul bych to tak, že někdo by to neřešil, někdo ano, zvlášť když se mrklo na data, no a jak je vidět, stačilo opravdu jen doladit časování, čemuž jsem já nevěřil ani neměl vyzkoušíno
Jedná se o moje auto. Nejprve bych chtěl poděkovat členům Rayx a Humlovi za pomoc při řešení této patálie...
Synchronizaci jsem posunul z nuly na hodnotu - 0,6 až - 1,1 a je po problému. Dávka je 3,6 až 3,8 a korekce vstřikovačů se zlepšily a hlavně, jak říká Rayx, nepochodují při delším volnoběhu. S autem od změny synchronizace cca 120 km a vše v pořádku.
Doufám, že toto téma někomu v budoucnu pomůže.
Díky pánové ještě jednou.
Synchronizaci jsem posunul z nuly na hodnotu - 0,6 až - 1,1 a je po problému. Dávka je 3,6 až 3,8 a korekce vstřikovačů se zlepšily a hlavně, jak říká Rayx, nepochodují při delším volnoběhu. S autem od změny synchronizace cca 120 km a vše v pořádku.
Doufám, že toto téma někomu v budoucnu pomůže.
Díky pánové ještě jednou.
Měnil se motor z důvodu prdlého pístu na 1. válci. Na původním motoru byla synchronizace tak jak jsem ji dal teď -0,6 až -1,1. Při přehazování motoru dal mechoš rozvod na přípravky, což byla přesně 0, tudíž naprosto správně. Bohužel jsem to tak nějak nepokládal za podstatné a soustředil se na to, že 0 je správně.
V autě jsou nové originální vstřikovače (60tkm) a soft (žádná nalívárna, odladěno na brzdě).
Myslím si, že je to tím čidlem vačky jak říká Huml. Protože až teď mi došlo, že se přehazovalo z toho původního motoru (díval jsem se na ten starý motor co o něj doma zakopávám a čidlo tam není). Nechám to tak, teď to startuje na drc, má to pravidelný chod jak za studena tak za tepla a hlavně to sebou nehází na volnoběh
V autě jsou nové originální vstřikovače (60tkm) a soft (žádná nalívárna, odladěno na brzdě).
Myslím si, že je to tím čidlem vačky jak říká Huml. Protože až teď mi došlo, že se přehazovalo z toho původního motoru (díval jsem se na ten starý motor co o něj doma zakopávám a čidlo tam není). Nechám to tak, teď to startuje na drc, má to pravidelný chod jak za studena tak za tepla a hlavně to sebou nehází na volnoběh
Věřím tomu, že snímače otáček můžou po delší době zkreslovat, pamatuju na jedno HTP které nešlo nastartovat, ale pokud ho paní pustila z kopce tak motor chytnul, v paměti závad chyba snímače otáček kliky.
Nebo ještě starší motor 1.4MPi, tam klekl taky snímač na klice a po výměně za nový origo, měl motor najednou lepší chod a průběh výkonu, skoro jsem tomu nevěřil.
Nebo ještě starší motor 1.4MPi, tam klekl taky snímač na klice a po výměně za nový origo, měl motor najednou lepší chod a průběh výkonu, skoro jsem tomu nevěřil.