DUCATO 3.0 JTD Mazání
Moderátoři: šulda, Moderátoři
DUCATO 3.0 JTD Mazání
Ahoj.
Potřeboval bych poradit.
Mám Ducato 3.0 JTD 115 kW rok 2011.
A začlo mi to delat že mi to zřejmě hůř maže.
Po nastartování mi cca o vteřinu déle svítí kontrolka oleje a dělá to jako když hůř maže vršek. Je to ale pouze chvilka. Pak se to srovná a je klid.
Jde nějak přes diagnostiku zjistit tlak oleje?
Mám diagnostiku Delphi DS 150
Bylo mi řečeno že to může dělat koš ve vaně ale taky olejové čerpadlo.
Děkuji moc
Potřeboval bych poradit.
Mám Ducato 3.0 JTD 115 kW rok 2011.
A začlo mi to delat že mi to zřejmě hůř maže.
Po nastartování mi cca o vteřinu déle svítí kontrolka oleje a dělá to jako když hůř maže vršek. Je to ale pouze chvilka. Pak se to srovná a je klid.
Jde nějak přes diagnostiku zjistit tlak oleje?
Mám diagnostiku Delphi DS 150
Bylo mi řečeno že to může dělat koš ve vaně ale taky olejové čerpadlo.
Děkuji moc
U tohoto typu motoru nevím, ale motory fiat 1,6 a 2,0 Mjet mívají při studeném startu ten samý problém a je to způsobeno špatným těsněním vedení k olejovému čerpadlu. Těsnění má orig. číslo Fiat 71749352. Když jsem to zadal do vyhledávače, tak na ebay to uvádí třeba i Ducato ročník 2011 až 2014. Jistě to ale nevím, takže si to musíš ověřit, zda-li to tvůj motor má.
3 litr IVECO nemel nikdy zadny problem zazil jsem min 20 ducat s najezdem 500-700 tis a vse bylo puvodni krom spojek a prevodovek to se dela na ducatech dokola aj na 2,3
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Jo a olej se vzdy delal po 45 tis a nikdy se do 3 litra nedolivala ani kapka to az ty jeble 2,3 ty zraly od EURO 6 na 30 tis 4-6 l oleje
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
interval u ducata uz je nekolik let 48 tis km pracoval jsme tam od roku 2014jericho-3 píše:45000km? To jsou mi paradoxy a nové přístupy..
a ted ve fordu jsme meli do roku 2017 50 tis km od roku 2017 do pulky 2018 60 tis a od te doby je ted zase 40 tis a stale si min 30% zakazniku neda rict a dodrzuje ten interval cca 50 tis. my doporudujem max 30 nebo rok
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Pokud to jezdí kolem komína a mění to po 50 tak bude ko šála na klice většinou je nejhorší 3 válec.Co jezdí dálky tak to drží.jezděj do značky a maj dokoupenou záruku tak maj 600tis a krom převodovky to fakt drží ty auta střídaj řidiče a vypnou se jednou za měsíc když namastí 30 tis.a přistavěj to na servis.
Teď mám aktuálně najeto 365 tisíc.
Od novoty dávám origo selenii 5w30 a měním po 25 tisícch.
Mě opravdu přijde že při startu to hůř maže, o chlup déle svítí olejnička, ale nepatrně a jak kdy.
A když ano tak je to jak když mlatis řetězem ale ten mi dělaly ve 150 a mělo to trošku jiný zvuk. A dělá to vždy tak do pěti vteřin.
Tak jsem právě uvažoval o olejovém čerpadle a nebo tom koši ve vaně.
Od novoty dávám origo selenii 5w30 a měním po 25 tisícch.
Mě opravdu přijde že při startu to hůř maže, o chlup déle svítí olejnička, ale nepatrně a jak kdy.
A když ano tak je to jak když mlatis řetězem ale ten mi dělaly ve 150 a mělo to trošku jiný zvuk. A dělá to vždy tak do pěti vteřin.
Tak jsem právě uvažoval o olejovém čerpadle a nebo tom koši ve vaně.
Ano, cca ve 150 tisících. Začlo to dělat bordel a údajně byli ty kluzáky v hajzlu tak se dělali komplet rozvody jak spodek tak vršek. Origo servis za 30 😁
Všiml jsem si ale v poslední době že mi začal mizet olej a párkrát jsem si všiml že to kape někde odzadu, jestli od turba. Nevím. Musím pod to zalehnout.
Všiml jsem si ale v poslední době že mi začal mizet olej a párkrát jsem si všiml že to kape někde odzadu, jestli od turba. Nevím. Musím pod to zalehnout.
Na polském fóru Fiat Ducato 3,0 řešen stejný problém. Již po 3 hodinách stání svítila po nastartování kontrolka oleje ještě cca 4 sek., motor po startu hlučný. Po sundání vany a přetěsnění (nedokážu přesně přeložit, ale zřejmě díl, na který odkazuji ve svém příspěvku výše) vše bez problémů. Motor již při prvním nastartování po opravě tichý.