Xsara Picasso 2.0HDI toci ale nestartuje - vyreseno

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Xsara Picasso 2.0HDI toci ale nestartuje - vyreseno

Příspěvek od fabiátor »

Ahoj,

edit: vyreseno, vypalene kostry na plosnaku v ECU, po zkratu + od baterky pres chassis ECU.

Mam tu jeden orisek. Jedna Xsara Picasso 2.0HDI po vymene spojky nestartuje. Na vymenu prijela po svych. Dosel jsem k tomu, ze to bude problem ECU/BSI, ale nez se do toho pustim, budu rad, pokud mi to nekdo potvrdite, nebo navedete na jinou cestu.

Zjisteno, ze po otoceni klicku nejede podavaci cerpadlo v nadrzi, ECU neprikostri civku spinaciho rele. Z rele se obcas ozyvaji divne zvuky jako kdyby se snazilo sepnout, ale melo mekky napajeni takze se rozkmita. A to se deje i kdyz je klicek venku ze spinacky. Jeden fous visi na svorce 30, druhy je kostren v ECU jeste pres stop kontakt rizeny z BSI.

Kdyz poslu stavu do cerpadla separe, tak jede. Vetev napajeni sdilena i s EGR a ventilem na cerpadle do railu.

Synchropulsy z Hall cidla na klice, podle osciloskopu jedou.

Diody v rele jsem promeril, chovaji se jak maji.

Diag pouze standardni VCDS v ISO rezimu, nemam na frantiky znackovou. Vypise toto:
P0403 - ventil zpetneho vedeni vyfuk.plynu (N18) - chybna funkce
P0510 - spinac behu naprazdno (F60) - chybna funkce
P0380 - zhavici svicka: chyba v el.obvodu (Q6)

Odpovida namerum z multimetru pri proverovani kabelaze. Nejede to co nema stavu, protoze ECU neprikostri civku rele, ktery tu stavu posila.

Zhavky zhavi, casovac na spinacim rele funguje, neb je mimo ridici jednotku. Pouze jednotka si mysli, ze nezhavi, jinak si nedokazu vysvetlit tu P0380. Podle voltmetru (ubytek napeti pri sepnuti rele) zhavky i casovac jedou.
Naposledy upravil(a) fabiátor dne 11 kvě 2019, 18:48, celkem upraveno 1 x.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Inertný spínač je OK? Malo by to mať klasické hnedé dvojrelé, to je teda tiež funkčné?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A což projít vše, co jsi odpojoval, když to předtím šlo, myslíš že nová spojka změnila náhled ŘJ na start? Pokud jsi se nemohl převodovkou trefit na mrkev, tak jsi s tím jistě ruploval, nebo ne? :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Marek001 píše:Inertný spínač je OK? Malo by to mať klasické hnedé dvojrelé, to je teda tiež funkčné?
Ano o tom dvojrele pisu. Pres nej prochazi +12 ze svorky 30 bez problemu, diodovy ventily fungujou, napeti jde az na pin na ECU, ta to kostri, coz nedela.
jericho-3 píše:A což projít vše, co jsi odpojoval, když to předtím šlo, myslíš že nová spojka změnila náhled ŘJ na start? Pokud jsi se nemohl převodovkou trefit na mrkev, tak jsi s tím jistě ruploval, nebo ne? Smile
Dik, ale jednoduchy postupy mam uz za sebou, proto jsem zkusil dotaz tady. Spojku jsem nedelal ja, ale kabelaz je proverena.

Do bloku prevodovky jde pouze kablik od hall cidla, zpatecky a cidla sepnuti spojky. Nic co by melo ohrozit start, dle meho nazoru. Teda krome hall cidla, ktery ale zije. Proverovalo se samozrejme mech. poskozeni kabelu atp. Baterka je nabita, nova Exide. Po otoceni klicku pri zhavkach off, je tam na sbernici v releboxu 12V. Po sepnuti casovace na zhavkach cca 10,5V, pak se to vrati pri vypnuti casovace zhavek na 12.

Divny je, ze tom dvojrele obcas cvaka, jakby ECU nahodne prikostrovala to rele pres odpor, takze je to mekky a po zatizeni civkou rele to napeti okamzite spadne. Nekolikrat to pak zakmitne a zase stichne. Dela to i po vytazeni klicku cca 3x a pak teprve klid. Coz mi prijde dost divny. Kdyz vytahnu klicek ze spinacky, tak na tom pinu co jde z dvojrele do ECU klesne napeti na cca 2,5V a to se tam drzi. Skoro jakoby byl prorazenej spinaci trandak v ECU, kterej je ovladanej z procesoru, nebo tak neco.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Jeste schema. Skrz dvojrele je to proverene az na pin A4 na ECU. Kdyz pin 7 na dvojrele ukostrim, sepne mi podavaci cerpadlo bez problemu. ECU je EDC15c2.

S39 je bezp. spinac uzavreni paliva
Y63 elmag. ventil regulatoru tlaku paliva
Y28 ventil recirikulace spalin
Y160 ventil pro odpojeni cerpadla (vstrik)


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Citroën“