Felicia 1.6 škrtící klapka

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Felicia 1.6 škrtící klapka

Příspěvek od favo »

Chlapi potřebuji poradit.
Řeším dvě felicie 1.6 a jejich problém se škrtícíma klapkama.
Ta první absolutně nereaguje na cokoli. Po zapnutí klíčku se nic neděje a to ani po výměně klapky. Po připojení vagu a snaze smazat adapatační hodnoty a nechat klapku si nastavit nové je to úplně bez odezvy. Napětí na klapce mi VAG hlásí 0.04 V a tak se ptám na co se zkusit zaměřit. Zkoušelo se víc klapek a situace stále stejná.
Motor normálně jede, ale má problém s volnoběhem, většinou ho neudží.

Ta druhá felda přijela s tím, že na volnoběh se lehce houpe, tváří se jako by chvílema běžela na tři válce, ale po lehkým přidání plynu se motor krásně zklidní, ale při vyřazení z trojky třeba před křižovatkou to motor neustojí a chcípne.
Motor má najeto 75 000 km a tak se vyčistila klapka, smazaly se adaptační hodnoty a při pokusu nastavit nové se klapka začala hýbat vše se tvářilo standartně, ale po skončení procedůry v klapcce stále něco píská a to pískání se ozývá stále i když motor běží a pískalo to i před pokusem nastavit nové hodnoty.
Zkusili jsme jinou klapku a ta také píská a tak se zkusila další klapka, která ale taky píská. Tyto klapky jsme zkoušeli i v té prvně zmíněné feldě a tam ani jedna nedělala vůbec nic.
Bohužel třetí na 100% funkční feldu jsme po ruce neměli.
V jedné feldě se klapky tváří jako mrtvé a ve druhé sice fungují, volnoběh si nastavují, ale stále pískají.
Kdyby někoho něco napadlo co ještě zkusit tak budu vděčný, bohužel feldy 1.6 nejsou a ani nebyly můj šálek kávy, takže jejich problémy s klapkama mě úplně minuly a na 1.3 se to řešilo úplně jinak. Navíc je to víc jak 8 let co jsem nějak feldy řešil.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 638
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

skus kabeláž od RJ a v akčných členoch má odozvu,pracuje?
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

hele už je to dávno. ale tuším do nějaké verze jednotky motoru klapka pískala při zaplém klíčku furt. od softu s AG(?) na konci už to nepískalo. stejně tak soft AG měl vyšší volnoběh - AG byla nej jednotka. pak byla ještě AJ, poslední tuším, taky OK. starší měly na konci myslím jen jedno písmeno, klapky s nima pískaly a volnoběh byl nízký (to bude to chcípání před křižovatkou)
čili to druhé auto je asi nějaké předface se starou jednotkou a je to ok

první auto - asi je něco špatně, dráty, motorová jednotka.. proměřil bych první dráty dle schématu

jo ještě když klapku úspěšně nastavíš vagem, a po nastavení vypneš klíček, po prvním zapnutí klíčku pak počkej tak 10-20s než budeš startovat, jednotka je debil a to nastavení si většinou dělá sama znovu.. tak musí doběhnout
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

johnyd1 píše:skus kabeláž od RJ a v akčných členoch má odozvu,pracuje?
To netuším, jestli bude ještě příležitost tak to zkusím.
Ono je to složitější, chlapík bydlí daleko a slízáme se u kámoše na půli cesty, takže uvidím jestli se ještě sejdem nebo to přestane řešit.

Pavle ta druhá felda je předface, vzpoměl jsem si že ty první feldy s tím měly problémy a tak jsem mu to říkal, že by to mohlo vyřešit přehrání softu nebo jiná jednotka, ale to pískání nám přišlo divný, protože 1.3 to nedělaly a jinou 1.6 jsem nikdy takhle pískat neslyšel.

Jen jsem chlapům slíbil že se poptám a kdybych se něco dozvěděl tak jim dám vědět.

Právě jsem se dozvěděl od kámoše, že by mohl mít doma starší jednotku z feldy 1.6 model 2000 poradíte mi co potřebuji k jejímu rozjetí v jiným autě ?
Vím že se tam nějak řešil imobilizér aby se nemuseli přehazovat klíče a podobně, ale opět je to už dlouho co jsem to dělal a navíc zase jen na 1.3 MPi.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

jen prizpusobis
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

vrtal sem 4mm dirku do klapky a bylo po chcipani
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Sestra má taky 1.6ku a chcípalo to, vyčistil jsem usazeniny okolo klapky a je to bez problému, ta dirka, to je ale dobrej nápad
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

ne,to je tak leda prasárna
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

u auta za 5tis koupis novou klapku za 2,5 činu nebo dokonce za 5origo ?
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Ne já vyvrtám dírku :)
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

ber to od 2-5 abys to optimalizoval :D
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

JJ místo vag máme aku makitu (noteeth)
Já jen píšu, že u takový starý paštiky je to dobrej nápad jak zachránit majiteli infarktovej stav za cenu klapky která se rovná ceně vozu
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta dírka je sice "fušeřina", ale když to funguje... Jinak u toho chcípání je nutno předem zjistit, zda motor nikde nepřisává, /
pískání, chod na "tři" válce/ zda má potřebnou kompresi, zda má vhodný předstih,zda čidlo teploty do ŘJ je v pořádku, ve zhasnuté garáži sledovat, zda někde nelítají blesky -jiskry jinam než mají, a až pak přistoupit k dalšímu řešení..U té 1,6 bych ověřil chod trysek, a předem nadopoval benzin aditivem pro benziny..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

jenom dam krasný vtip až budeš účtovat dírku v klapce (LOL)

Projíždí nablýskané Volvo židovskou čtvrtí, když vtom najednou prd, prd…a auto chcípne. Kolem auta se sejde půl města, ale nikdo si s tím neví rady, až je napadne zavolat mladého Izáka, machra na auta. Izák praští třikrát kladivem do motoru a auto jede jako nové. „Co jsem dlužný?“ ptá se majitel vozidla.“ „Dvě stě.“ nezaváhá Izák. „Mohl bych na to dostat paragon?“ ptá se muž. „Ale jo.“ Izák na to a píše na papírek: Tři rány kladivem- 5 korun, vědět kam, 195 korun.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Ta felda co je úplně bez reakce, tak ta už je za zenitem, ale ta druhá je krásně zachovalá a klučina jí koupil ze nějakých 40 000,- od nějakýho dědy co se očividně staral. Tak se ještě vyplatí něco utratit aby byla ve 100% stavu, navíc je to jeho první auto, tak to asi znáte jak to je s prvním autem.
Člověk rezignuje až časem a nebo vůbec a jen se to zhorší.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“