Jaky je servisni interval rozvodu na FAB2 1.2tsi 63kw CBZA

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Jaky je servisni interval rozvodu na FAB2 1.2tsi 63kw CBZA

Příspěvek od TomášTDI »

Rok 2013 najeto 110tis kdy udelat rozvody? Nebo uz je pozde? :D
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Podle chrastění po startu, u naší ( 63kw/2013 ) jsem to začal pozorovat někdy kolem 60tis., teď měla 120tis. a už to rachotilo po startu cca 5sekund.
Rozvodová sada v origu stojí pakatel, jinak problém nebyl až tak v řetězu, ale byl slabý napínák.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jj prvně zkusit napínák vyměnit
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nebo najít moje téma o rachocení po startu rok dva zpět, tam je napsíno jaký napínák tam dát, na bývalé 1.2 tsi jsem dával jen napínák a je tam tak 170.000 s původním řetězem,

ono není napínák jak napínák ;)

ten správný napínák tuším uživatel huml nebo rayx přesně ví
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Jojo to je pravda hlavne po studenem startu zvuk chrasteni a za 2vteriny ztichne jak kdyby natahl olej a je klid
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

2013 už bude mít širší provedení řetězu atd. ale bude tam ten nyní zakázaný napínák 03F 109 507 D, takže pokud nebude řetěz vytažený moc, mělo by stačit vyměnit jen za poslední napínák 03F 109 507 F. I s ním se to po nějakým nájezdu může lehce a krátce ozvat při studeným startu, ale D nebude zakázaný jen tak pro nic za nic ...
Jinak jsou i autorizáky, co bez problémů namontí na tohle modernizovaný široký provedení rozvodu napínák určený pro motory s úzkým provedením, 03F109507B, to by člověk řval ...

03F 109 507 D napínák - odpadl 1.7.2016 a zákaz jeho používání, nahrazen 03F 109 507 F
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=166693

Oni to jsou kombinovaný napínáky, kromě pružiny jsou právě dopínaný/tlumený tlakový olejem, uvnitř maj redukční ventilky a jiné fičury, který omezují průtok oleje, tak právě při studeným startu to prověřuje samotnou pružinu i rychlost naplnění/natlakování olejového okruhu ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když jsem ty rozvody dělal, tak bývá hodně vytahanej řetěz na olejový čerpadlo, tam už se ani neobtěžovali nějakej napínák dát, takže může jít hluk i od tam
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Huml píše:když jsem ty rozvody dělal, tak bývá hodně vytahanej řetěz na olejový čerpadlo, tam už se ani neobtěžovali nějakej napínák dát, takže může jít hluk i od tam
to jo ale jak zmizne třeba za tři vteřiny :? ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Řetízek se obalí olejem..
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:Řetízek se obalí olejem..
a u feldy rozvody chrastí a taky se obalí olejem?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No to bych neporovnaval zrovna (rofl)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Spíš se dostane do záběru, ale konstrukce bez napínáku je opravdu hodna génia VAGu ...

Tohle v DP nikde nepíšou ...
Tohle má být povolené maximum vytažení řetězu
Obrázek
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:No to bych neporovnaval zrovna (rofl)
romane třeba u 2.0 TDi BLB je tam na čerpadle ještě vyvažovací hřídel,

šponovak se urval, řetízek zhobloval kolečko a dokud se nerožla konev tak nebylo nic znát, jen na volnoběch auto trošku vibrovalo jakoby silentblok na motoru
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

[quote="Rayx"]Spíš se dostane do záběru, ale konstrukce bez napínáku je opravdu hodna génia VAGu ...

Jak se to pořád opakuje, už u Š 1000 měla továrna připravený napínák řetězu, ale jelikož by se to prodražilo, tak se nepoužil, ale u OHV jde jenom o ten zvuk..Vždy jsem kvitoval napínáky třeba u benz. Renaultů , kde auto mělo bambilion a jednoduchý napínák vše řešil perfektně..Ale je to kolikrát podivné, kámoš mi povídá, něco mi chrastí po natočení u Corsy/tříválec/tak mu říkám, chce to rozvody..A on , ale má to jen 80000km. Tak mu říkám, dej tam 15w-40 a uvidíš. Tak se stalo, zlepšilo se to, ale pořád to zacvrnkalo...,ale čas běžel a on povídá, kurva jak to, že to už vůbec nechrastí? Já mu říkám, je to labutí píseň a brzo to zarachotí a bude klid..A ono prdlajz, pořád to jezdí a je tiché jako v záruce...No jsou věci, které jsou mezi nebem a zemí... :D
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“