Vynútený núdzový režim

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Vynútený núdzový režim

Příspěvek od Source »

Asi skôr otázka na ľudí ktorí sa zaoberajú softami, ale skôr teda ako ma niekto úplne vyfakuje, iba mi to tak behalo hlavou či je niečo podobné možné spraviť.
Napríklad čo viem niektoré športovejšie auta typu (lambo atď.) používajú podobnú vec. (jasné je to úplne iné auto, ja len nahlas rozmýšľam)

jedná sa mi o to, že niektoré auta pouźívajú softwarovú vec a to takú, že pokiaľ auto nie je zohriate na nejakú teplotu, povedzme 70 stupňov, je v takzvanom núdzovom režime a nie je možné vyuźívať jeho plný výkon. Moźno by som to ani tak nenazval núdzový režim ale niečo ako ochrana motora pre debilov.

Chcem len zistiť či sa niečo podobné povedzme dá spraviť na klasických TDIčkach napríklad alebo na bežných motoroch, pretože napríklad ja by som vedel túto vec reálne využiť a aplikovať ju do áut, keďže jazdia ženskí príslušníci rodiny a akosi sa mi nedarí im vysvetliť, že pokiaĽ proste nie je motor ako tak zohriaty tak nemajú na to šlapať.

bol by som rád, ak by niekto dal konštruktívnu odpoveď, prečo sa to dá, prečo sa to nedá a podobne
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Musel by jsi to udělat časově, nebo kilometrově, protože TDI v zimě skoro neohřeješ, takže ohřátý motor v zimě u TDI je často jen sen..A ukazatel teploty je řízen ŘJ, takže lže..Tak když s tím pojedou shoď hadičku z regulace turba a budeš mít klid. Nouzák jim v zimě bude stačit a ještě ušetříš... :)
nepropadat panice...
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Skôr ma zaujíma, či to je reálne spraviť, TDI nie je vôbec problém v zime ohriať, ak je všetko v poriadku a funguje príhrev, poprípade je ešte aj sw upravený a hreje dlhšie tak po 10km nie je problém mať vodu na 70 stupňov a olej na 50.

Ja mám upravené budíky a ukahzuje mi reálnu teplotu na budíku, čiže nie od 70 stupňov ukazuje 90 ale normálne tak ako má byť, taktieź mám maxidot a vie mi tam ukazovať teplotu oleja a pod. čiže ohriať TDI nie je až taký problém, každopádne ma skôr zaujíma či je niečo také reálne spraviť
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Bottled
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Registrován: 29 dub 2014, 18:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bottled »

U edc15 jde na 3x odstupňovat dávka paliva dle teploty vody a asi to půjde i u novějších.
ex: Fabia AXR, fmic, VB
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Uz Mercedes Sprinter 4x4 CDI z roku pana 2007 to mal spravene tak, ze pokial motor nemal aspon 60C tak nedovolil vytocit otacky nad 2500 ot./min.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No presne to som potreboval počuť, že sa niečo takéto dá spraviť,
Tak to je celkom sranda že uź to takto autá používali a doterz sa to nejak masívne neuchytilo, čo by podľa mňa vôbec nebola zlá vec. Hlavne pri dnešných vodičoch čo dostanú vodičáky len tak.

Čiže teoreticky by malo ísť spraviť odstupňovanie paliva a napríklad aj to že s motor nedá vytočiť povedzme do nejakých stupňov viac ako tých 2500 otáčok
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Bottled
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Registrován: 29 dub 2014, 18:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bottled »

Natvrdo omezení otáček je dle mě dost nebezpečný. Co kdyby se s tim někdo dostal do nějaký krizovky a ono to prostě nejelo..

U Fabie jsem měl do 60ti stupňu sérii a pak to mělo plnej výkon.
ex: Fabia AXR, fmic, VB
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

hej tak nejak som si to predstavoval aj ja, že do nejakých 60 stupňov by to bolo obmedzené a potom od 60 by to šlo naplno
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bottled píše:Natvrdo omezení otáček je dle mě dost nebezpečný. Co kdyby se s tim někdo dostal do nějaký krizovky a ono to prostě nejelo..

U Fabie jsem měl do 60ti stupňu sérii a pak to mělo plnej výkon.
Nouzový režim se taky neptá, zda zrovna nepředjíždíš..Když už musím s koncernem jet, tak raději nepředjíždím a jedu jako s hnojem, což mají tato auta ráda.. :)
nepropadat panice...
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Jericho nepochopil si pointu, ja som to tak iba nazval lebo som nevedel ako to mám inak nazvať, myslím si, že som problematiku popísal stučne a jasne a dostal som svoju odpoveď, čiže to ako ty jazdíš c koncernom je tvoja vec
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Source píše:Jericho nepochopil si pointu, ja som to tak iba nazval lebo som nevedel ako to mám inak nazvať, myslím si, že som problematiku popísal stučne a jasne a dostal som svoju odpoveď, čiže to ako ty jazdíš c koncernom je tvoja vec
Já reagoval na Bottleda, což bych řekl je i jasně vidět.Protože nouzový režim je nebezpečný právě proto, že předjíždíš a najednou auto zpomalí nebo ustrne a je vymalováno. Proto taky autům s ovládáním regulace hadičkami a s natáčecím turbem nenakládám a s nimi nepředjíždím, protože nemám záruku, zda majtel nad půl plynu vůbec jezdí.Ale samozřejmě je to jen moje věc a všech ostatním přeji úspěch ... :)
nepropadat panice...
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

mna by skor zaujimalo ci sa dá upraviť to klamstvo s ručičkou teploty vody a ako :D
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8929
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Na passatu B5,5 golf IV ano
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Jo dá sa, už som písal správu
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Vyměň ŘJ mezi pedály a volantem. Ten,kdo neumí vyhovět němé tváři,tam nemá co dělat a ani na silnici.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“