Svieti kontrolka motora....

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
wot111
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Registrován: 17 říj 2014, 06:39

Svieti kontrolka motora....

Příspěvek od wot111 »

Na Audi A5 2.0 TFSI* zacala svietit kontrolka motora, diagnostika ukazala chybu:
2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 00 [237] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

Vedel by niekto povedat co je zle? Nieco viac o tej chybe? Dakujem
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Kod motoru znáš? Neklidný volnoběh, že?
Jestli je to řada EA888, tak může být i zpěták v ložiskové stěně, doufej jen v regulační ventil s levotočivým závitem nebo jeho ovládající elektromagnet N205 ...
wot111
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Registrován: 17 říj 2014, 06:39

Příspěvek od wot111 »

Kod motora je CDNC
Volnobeh trocha zakolise pri tocenim volantom.. alebo pri rozbiehani na jednotke, je niekedy malinko citit take sklbnutie...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak to je podélná verze shodná s příčnou CCZA co šel do škodovek.

Elektromagnet sundáš razdva, ale tím to nejspíš nebude, poslední verze 06L109259D, starší 06L109259A a 06J109259A.

Pak je ale problém v přípravku, bez něj nesundáš řídící ventil s levotočivým závitem 06H109257C z přestavovače. Ten musí mít v klidu posuvný střed na který jinak tlačí elektormagnet zarovnán s okraji (v rovině se zajišťovacím perem), pokud bude zapuštěný nebo naopak vystouplý, nebo dokonce váznul=nepružil, je to na tuty tím.
Toto je příklad KO ventilu
Obrázek

No a pokud by to nebyl ani on, bude KO zpěták/redukční ventil/ v ložiskové stěně pro přívod oleje do přestavovače na sacím hřídeli, poslední verze stěny je 06H103144K.

Stěna je zkontrolovatelná jen po sundání vrchního krytu na rozvodu, s rozvodem se naštěstí nemusí nic dělat (za předpokladu, že to je mladší jak cca 3/2012, jinak by stálo za to nechat vyměnit jak napínák tak řetěz pro rozvod ventilů, obojí umí zlobit a jiný napínák než 06K109467K je jistý průšvih ...)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“