Hladina oleja

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mj
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 21 led 2009, 08:53

Hladina oleja

Příspěvek od mj »

Opýtam sa aj na tomto fóre:

Stretol som sa viac krát s názorom, že je pre motor lepšie, ak je hladina oleja na ryske len okolo polovice... že dolievať na maximum je horšie kvôli "semeringom, ložiskám..." atd...


Je na tom niečo pravdy?
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Snad si nemyslíš, že když motor běží třeba ve 2500 otáčkách, máš ve vaně nějakou stabilní hladinu oleje.Ve vaně je vítr jako blázen a klika a ostatní pohyblivý části házej olej úplně všude.V klikový skříni se tvoří olejová mlha.
Měj olej mezi ryskama a víc neřeš.Na gufera to nemá vliv pokud jsou v přádku.V případě že budeš mít oleje moc a netěsný gufera, vyteče olej na zem buď kolem řemenice, nebo nateče do spojky.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale on se jen ptá, a teorie byly různé, a možná na tom něco bylo, ne nadarmo je zásada, že má stav oleje být uprostřed mezi ryskami.. Já sám to vždy doleji na max. protože mám rád rezervu...už jen proto, že někdy člověk zapomene otevřít kapotu..A stávalo se, že u některého motoru naplnění právě na max. "naučilo motor olej žrát" a pokud majitel udržoval stav oleje uprostřed,motor olej tak nežral..Tohle mi tvrdilo mnoho lidí a/ já měl obdobný dojem/ proč bych jim nevěřil..že? Samozřejmě šlo o benziny a nezapomenu, když jsem přelil po výměně oleje vrchní rysku, dostal jsem od předáka štulec a vynadání , to chceš motor zničit a přecpat olejem? Ale samozřejmě v dnešní době u starých dieselů o tolik nejde, většina stejně jezdí na olej zředěný naftou a majitel si chrochtá, jak ten motor olej vůbec nežere , protože moderní chcanky od nafty téměř nepoznáš..Ale pravidlo je jedno, zásadně nevěřit ukazatelům stavu oleje v kabině a dělat vše proto, aby tam olej pořád hlavně byl.A ti co jezdí v zatáčkách rychle by měli tu hladinu udržovat výš než na spodní rysce.. :)
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Můžem tuhle problematiku trochu rozebrat, je fakt, že když naleješ na max tak motor to rychle vyžere a od poloviny rysky už tolik nepapá, má někdo rozumný vysvětlení proč se toto děje? Vždyť je to teoreticky nesmysl, ale praxe ukazuje něco jinýho.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to nesmysl.

Jediný důvod, proč někdo doporučuje udržovat hladinu oleje uprostřed, je ten, že v zimě se olejová náplň trochu dříve ohřeje. Jiný důvod to nemá.

Z praktického hlediska je jedno, jestli olej je nad MIN nebo pod MAX.

Já u všech vozů doma plním olej pod MAX a s úbytkem oleje u žádného motoru nemám problém. Renaulty olej nežerou a co naplním, to při další výměně vyleju. Jinými slovy v mezidobí nedolévám.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
hubo44
Přispěvovatel
Příspěvky: 960
Registrován: 16 bře 2007, 00:21
Bydliště: KN. SK

Příspěvek od hubo44 »

jericho-3 píše:Ale on se jen ptá, a teorie byly různé, a možná na tom něco bylo, ne nadarmo je zásada, že má stav oleje být uprostřed mezi ryskami.. Já sám to vždy doleji na max. protože mám rád rezervu...už jen proto, že někdy člověk zapomene otevřít kapotu..A stávalo se, že u některého motoru naplnění právě na max. "naučilo motor olej žrát" a pokud majitel udržoval stav oleje uprostřed,motor olej tak nežral..Tohle mi tvrdilo mnoho lidí a/ já měl obdobný dojem/ proč bych jim nevěřil..že? Samozřejmě šlo o benziny a nezapomenu, když jsem přelil po výměně oleje vrchní rysku, dostal jsem od předáka štulec a vynadání , to chceš motor zničit a přecpat olejem? Ale samozřejmě v dnešní době u starých dieselů o tolik nejde, většina stejně jezdí na olej zředěný naftou a majitel si chrochtá, jak ten motor olej vůbec nežere , protože moderní chcanky od nafty téměř nepoznáš..Ale pravidlo je jedno, zásadně nevěřit ukazatelům stavu oleje v kabině a dělat vše proto, aby tam olej pořád hlavně byl.A ti co jezdí v zatáčkách rychle by měli tu hladinu udržovat výš než na spodní rysce.. :)
Toto mi robila 126p nechapal som.
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Jsou motory které se na max neplní dokonce potom vyskakuje chyba ohledně výšky hladiny a to z důvodů sledování hladiny mezi regeneracemi
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

Pepíček píše:Snad si nemyslíš, že když motor běží třeba ve 2500 otáčkách, máš ve vaně nějakou stabilní hladinu oleje.Ve vaně je vítr jako blázen a klika a ostatní pohyblivý části házej olej úplně všude.V klikový skříni se tvoří olejová mlha.
Měj olej mezi ryskama a víc neřeš.Na gufera to nemá vliv pokud jsou v přádku.V případě že budeš mít oleje moc a netěsný gufera, vyteče olej na zem buď kolem řemenice, nebo nateče do spojky.
Hlavně pokud budeš mít oleje moc může mlátit klika o hladinu a zničit motor... Já dávám většinou mírně pod max jak to vyjde
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Záleží na autě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Marek77 píše:Je to nesmysl.

Jediný důvod, proč někdo doporučuje udržovat hladinu oleje uprostřed, je ten, že v zimě se olejová náplň trochu dříve ohřeje. Jiný důvod to nemá.

Z praktického hlediska je jedno, jestli olej je nad MIN nebo pod MAX.

Já u všech vozů doma plním olej pod MAX a s úbytkem oleje u žádného motoru nemám problém. Renaulty olej nežerou a co naplním, to při další výměně vyleju. Jinými slovy v mezidobí nedolévám.
Nechci nějak urazit tebou zmiňovaný renault, ale, žě by jsi na výměnné lhůtě vypustil to co jsi nalil, tomu opravdu nevěřím. Jinak dělám auta dost dlouho a tenhle jev mám vypozorovaný, že pokud naleješ max, olej vždy ubyde na nišší úroveň a dále neubývá takovým tempem, nedokáži si toto ale nijak vysvětlit.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já když koupil octu tak při výměně se mi podařilo lehce nad max,si říkám co šak to sežere. Vždycky žrala olej,ten co s tím jezdil dolíval i litr na 10tkm. Světě div se ale já od výměny do výměny nedoleju nic. Tak buď mi jde okolo vstřiků nafta,ale to bych asi poznal a nebo je to dané i stylem jízdy....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Jezdíš asi málo kosu třeba dálnice, tam to pápne vždycky víc
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

fekálek píše:Nechci nějak urazit tebou zmiňovaný renault, ale, žě by jsi na výměnné lhůtě vypustil to co jsi nalil, tomu opravdu nevěřím.
Věř si, čemu chceš. Loni v květnu jsem ženě na Scénicu měnil olej v motoru K4M812 (1,6i 16V), při výměně jsem nalil 4,8 litru oleje ELF 10W/40. Letos po roce provozu měla najeto 18 tisíc km a vylil jsem 4,5 litru.
Já mám motor K9K732 (1,5dCi) a měním po 15 tisících km. Naleju 4,5 litru oleje ELF 5W/40, vyleju cca 3,8. Vždy, celé tři roky, tedy šest nebo sedm výměn oleje. Pořád stejně.
Holka má déčkovou Corsu 1,2i 16V. Za rok provozu má najeto 14 tisíc km. Včera jsem jí měnil olej. Před rokem jsem nalil 3,8 litru oleje GM Dexos2 5W/30 a včera jsem vylil 3,5 litru.
Staré Galaxy jsem prodával při stavu skoro 400 tisíc km. Celé roky jsem používal olej 10W/40 a měnil po 10 tisících km. Nalil jsem 4,2 litru a vylil 3,5 litru přibližně. Obyčejný Mogul GX-FE.

Dolévání oleje mezi výměnami je pro mě sprosté slovo a takový motor, který žere olej, bych nikdy doma nesnesl. Spotřeba oleje v mých motorech nepřipadá v úvahu. Takový motor doma nechci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Marku tak to si nekupuj nové auto nebo bude doma samá sprostárna.Když vydím jak jim pečetěj merku a fotěj tachák po 1000 km jim řeknou 0.8 L tak to jste v normě a zákazník ostrouhá tak se musím smát tej hře na ekologii.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Trochu mi připadá příběh Marka 77 jako moje začarování kvůli tomu, abych nekouřil..I když to vypadá nesmyslně, kouřit jsem přestal..a říkal jsem si, jak je to možné, na čáry přeci nevěřím..Jen si trošku říkám, Marek 77 má prostě štěstí, ale přeměřovat přesně olej, který jsem vypustil, to je opravdu pečlivost ukázková. Je tam započítáno i procento oleje, které ulpí na vypouštěcí nádobě , anebo se pečlivě nechá vykapat a je připočítáno? Co budeš Marku 77 dělat, až najednou tam bude chybět litr? Bude to dilema, oblíbené a spolehlivé auto dát do šrotu... :D
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“