Zapalovací svíčky 1.2TSi CBZA / CBZB

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Zapalovací svíčky 1.2TSi CBZA / CBZB

Příspěvek od Tomas.cz »

1.2TSi řetězový 8mi ventil, najeto 93 500km ještě z prvomontáže.
Je normání, že se při takovém nájezdu zakulatí vnější elektroda k jedné straně?
Měnil jsem nedávno na jiném autě se stejným motorem po 60tkm a elektrody byly "normální".


Obrázek
Obrázek
hubo44
Přispěvovatel
Příspěvky: 960
Registrován: 16 bře 2007, 00:21
Bydliště: KN. SK

Příspěvek od hubo44 »

často to vidim.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

no, prostě je upálená (noteeth)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Všetky 4 sviečky sú rovnaké? Až na tú elektródu vyzerá celkom zdravo, dal by som nové sviečky a hotovo.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

3 vypadaly cca takhle a jedna lepší, ale taky s oblinkou, dal jsem nové NGK a bylo, mě spíše zajímal názor zkušenějších, patrně tam bude někde teplejší ohnisko a elektroda takhle trpí.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No a proto se maj měnit v 60tkm, tak snad si je majitel příště nechá vyměnit dříve než v 1,5 násobku intervalu.

No a kouzla s chudou směsí a vysokými teplotami došla tak daleko, že novější řemenový 1.2+1.4TSI EA211 už musí mít svíce natočené tak, aby se ten oblouček neutavil ani v rámci toho 60tkm intervalu pro výměnu ... :)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Majitel auto minulý týden koupil, třeba vzduchový filtr byl taky ještě původní, holt tyhle vyřazené operativní leasingy :)

Ale když už jsi načal svíčky na novější řemenové 1.2TSi, ty máme 3, v O3, Rapidu a F3, dříve nebo později je budu muset měnit, náhodou nějaký postup v pdf by nebyl k dispozici, vím že o tomhle zde psalo, ale něco uceleného k vytištění do garáže...

Díky
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Nie je to žiadna veda, sviečku treba utiahnuť na moment ale najlepšie je urobiť si fixkou čiarku aby oblúk kostriacej elektródy bol medzi výfukovými ventilmi inak sa bude prehrievať a nebude ju dobre čistiť resp. sa skôr elektróda utaví.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No vytažené stránky z originálního pdf jsem postoval už tady
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 91#1219191

a vzhledem k chybě v tom materiálu, kterou jsme rozebrali o kousek dále
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 47#1219247

jsem to tedy upravil, materiál má nyní i lepší kvalitu fotek než prve postované pdf s vytaženými stránkami ;)

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!0eYzMFpsFUwx/ea211-tsi-1-2-1-4-svicky-pdf
Ona to není věda, při dodržení momentu by snad mělo být OK, ale takto je to jistota, když si člověk označí prodloužení a hlídá si to ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Děkuji! :worthy:
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Děkuji! :worthy:
tome několik let jsem řešil občasné cuknutí motoru 1,2 TSi svíčky jsem měnil a několikrát, utahoval jsem je různě momentem i normálně, nikdy se žádné upalování ani špatné čistění nekonalo, asi po třech letech pocuknutí jsem srazil odtrh z 0.9 na 0.7 a bylo docukáno,

to co píše marek označit fixou a nastavit svíčku na výfukové ventily jsem se dověděl od jednoho místního uživatele připadalo mi to mi to jako podivné, ale je to tak, možná je to i o tom jak se kdo k motoru chová, to naše tsi tomu nikdy nikdo nenaložil, ujel jsem stím motorem i 160 km na dva válce, pokud si přidal za tebou dýmovnice že nebylo vidět, teed má asi 180,000 vše OK
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

A jaký je utahovací moment?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

slovacek.milos píše:
Tomas.cz píše:Děkuji! :worthy:
tome několik let jsem řešil občasné cuknutí motoru 1,2 TSi svíčky jsem měnil a několikrát, utahoval jsem je různě momentem i normálně, nikdy se žádné upalování ani špatné čistění nekonalo, asi po třech letech pocuknutí jsem srazil odtrh z 0.9 na 0.7 a bylo docukáno,

to co píše marek označit fixou a nastavit svíčku na výfukové ventily jsem se dověděl od jednoho místního uživatele připadalo mi to mi to jako podivné, ale je to tak, možná je to i o tom jak se kdo k motoru chová, to naše tsi tomu nikdy nikdo nenaložil, ujel jsem stím motorem i 160 km na dva válce, pokud si přidal za tebou dýmovnice že nebylo vidět, teed má asi 180,000 vše OK
Já jsem tohle téma Miloši trochu zkomplikoval, prvotní dotaz byl na vzhled svíček na 1.2TSi řetězový osmiventil, tam se neřeší poloha svíčky.
Pak jsem hodil poddotaz na přesnou polohu svíček u 1.2TSi řemenový šestnáctivenil a Marek s Rayxem mi poskytli fundovanou odpověď :)
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Ty vole já až budu měnit svíčky na jakémkoliv tsi tam budu cvakat prdelí.....
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

OťasTDi píše:A jaký je utahovací moment?
otas je napsaný na krabičce né ????
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“