Zapalovací svíčky 1.2TSi CBZA / CBZB

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

(rofl)

EA111 (8 ventil) vs. EA211 (16 ventil) ...

nemůžeme mluvit o kdysi, ale o nyní ;) a řeší se stále hlavně moment 22Nm, důvod proč je to polohování přesně vyrobený svíčky (když výrobce není ignorant a nevaří obloučky na svíčku jak mu zrovna příjde do mašiny ale hlídá její pozici), takže když mechanik není taky ignorant, tak si může tu konečnou pozici svíčky po dotažení ohlídat nejen podle momentu, ale i značení ...
Pak narazíš na garážníka, co o tom ví kulový, koukne na moment co je napsanej výrobcem na krabičce a je spokojený se svou prací ...

Brisk dávám dlouho už jen do sekačky, jejich žhavky jsem zkusil taky jen jednou ...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"](rofl)

jinak já nejsem propagátorem brisk, montuju různé svíčky, denso, boš, šampion, prostě co v kel prodávají,

jen ti chci říct že nedávám rady na zlato já ale technik z brisku který se problematikou svíček zabývá 8 hodin denně ;) není problém mu pro klid duše napsat odpoví ;)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

EA211 a Brisk, co dodat ...

http://brisk.cz/katalogy/zapalovaci-svi ... 3533,13534
BOEX14YP
Obrázek

http://brisk.cz/novinky/brisk-novinky/z ... ry-tsitfsi
Technická specifikace (BOEX14YP):
Interval výměny (km): max. 90.000
Rozměr závitu: M12x1,25
Rozměr klíče (mm): 16
Délka závitu (mm): 21,5
Utahovací moment (Nm): 15-20
Počet vnějších elektrod: 1
Elektrodová vzdálenost (mm): 0,8

versus VAG
Obrázek
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"]

mi nešlo o svíčky brisk a nějaké hodnocení to téma je spíš o upalování vnějších elektrod u TSi, co to způsobuje
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

(LOL) (rofl)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Rayx píše:(rofl)

EA111 (8 ventil) vs. EA211 (16 ventil) ...

nemůžeme mluvit o kdysi, ale o nyní ;) a řeší se stále hlavně moment 22Nm, důvod proč je to polohování přesně vyrobený svíčky (když výrobce není ignorant a nevaří obloučky na svíčku jak mu zrovna příjde do mašiny ale hlídá její pozici), takže když mechanik není taky ignorant, tak si může tu konečnou pozici svíčky po dotažení ohlídat nejen podle momentu, ale i značení ...
Pak narazíš na garážníka, co o tom ví kulový, koukne na moment co je napsanej výrobcem na krabičce a je spokojený se svou prací ...

Brisk dávám dlouho už jen do sekačky, jejich žhavky jsem zkusil taky jen jednou ...
Já jsem Brisk také zavrhnul dříve to bývalo slušný, ale kvalita šla do háje, to samé champion, je to také šunt. Dávám Bosch zapal i žhavky takybosch nebo beru.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="fekálek"][quote="Rayx"](rofl)


Já jsem Brisk také zavrhnul dříve to bývalo slušný,

napiš v čem jsou brisk neslušný a jaké jsi měl reklamace,

prosimtě když ti pošlu mejl umíš sem dát nějaké věci? jsou tam články o tom oleji, problém s předstihem a vadným plivem uplně dole pak další problémy s kabelama a tak jíá to sem dát neumím
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Miloši,
hrušky a jablka, ale v tomhle případě spíš erteple a jablka ...

LSPI, řízení zapalování, tvorba směsi, kvalita paliva, dej sem článků kolik chceš,
nic to nezmění na tom, že EA211 má svíčku na moment 22Nm a interval 60 000km (pokud není servisák prase, tak si ještě pohlídá pozici obloučku při tom dotažení na předepsaný moment a ověří si tak QC výrobce hlavy a svíčky), a milej Brisk, se kterým jsi sem přišel jako první Ty si může psát na svých krabičkách k BOEX14YP o momentu 15-20Nm a intervalu 90 000km co chce ...

Na EA111 si klidně dej ty jejich EVO, tam opravdu pozici obloučku nikdo neřeší, třeba tam ta "velká" jiskra bude ku prospěchu ... :)
https://youtu.be/gA8l1YFUZoc?t=71

jen pro info, jak na tom jsou zkušenosti dalších k EA211 ...
https://forum.skodahome.cz/topic/147233 ... sk-nebrat/
info od Brisk usměvné ...
Ihned jsem psal do Brisku.. Nedostali jsme žádné požadavky od výrobce auta o natočení jiskřiště.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"]Miloši,
hrušky a jablka, ale v tomhle případě spíš erteple a jablka ...


ono to je spíš o vozi a kozi mě ta tvoje svíčka vůbec nezajímá mi de jen doplnit toto téma proč se opalují elektrody u TSi a vyvrátit nějakou manuální hloupost dotahovat svíčky ve směru výfukového ventilu,
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Opálila se kvůli překročení intervalu výměny u motoru s chudší směsí než bylo dřív zvykem, kdyby to bylo v novější verzi, vzalo by si to sebou ještě něco jinýho.

Budu Ti do Strážnice posílat lidi s EA211 na výměnu svíček, jseš evidentně specialista, kterej ani nerozumí napsanému textu a nerozlišuje generace ... Dotahuj na 22Nm a víc neřeš ;)
slovacek.milos píše: to co píše marek označit fixou a nastavit svíčku na výfukové ventily jsem se dověděl od jednoho místního uživatele připadalo mi to mi to jako podivné, ale je to tak
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

už jsem ti vyprávěl pohádku jak se v naší 1,2 TSi projevilo cukání, občasné a hlavně projevující se až po 100 km jízdy, vyměnil jsem všechno problém tři roky přetrvával, těsně před prodejí jsem tam dal zas původní svíčky a sklepal jen odtrh z 0.9 na 0.7 cukání znizelo, rady typu vadné palivo, a cokoliv vyměnit nepomohlo,

ty původní svíčky tak jsou 140.000 protože se na dalších svíčkách najelo přes třicet disíc, původní svíčky mají přejetý servisní interval cca o 40,000 nic jsem nenastavoval nic neoznačoval a nic se neupálilo
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dovolím se vrátit k původnímu tématu, madam po výměně svíček u 1.2TSi EA111 konstatovala, že zmizelo cukání výkonu v určitých otáčkách při studenějším motoru - její slova, tak snad to není jen placebo - efekt a je to pravda :)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Dovolím se vrátit k původnímu tématu, madam po výměně svíček u 1.2TSi EA111 konstatovala, že zmizelo cukání výkonu v určitých otáčkách při studenějším motoru - její slova, tak snad to není jen placebo - efekt a je to pravda :)
tome víš odtrhy těch svíček?

u mě bylo placebo a vítězství vždy ale došlo sklamání situace se opakovala a tome nekecám ti všechno kabely svíčky, modul , tři roky bádání, kdybys tome chtěl pošlu ti mejl a tady ho zveřejni upalování svíček je o přezápalu oleji a vadnému palivu,

u mého tsi se svíčkama nebyl problém jakože s upalováním, olej vápno nemělo, a benál jen optimal EO a řekl bych tomu 1,2 tsi chutnal stooktan, ted mám 999 tsi a stooktan tomu tříválci, nevím nevím nic mu neříká, zatím spokojenost, co jsem očekval je zatíím 25,000 km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Brisk davam hodně ty vyšší řady A-Line a fungují dobře si myslim
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já měnil včera svíčky na cbza, alespoň myslím že to bylo cbza. TSI fabia 1.2 63kw s řetězem. Schválně jsem před demontáží jsem udělal fixem tečku na svíčkách a každá byla jinak. Svíčky ještě z výroby, zaručeně je ještě nikdo neměnil. Když jsem porovnával svíčky tak každá měla elektrodu jinak. Trochu byly upálené, přikládám to tomu že měly najeto 120 tis....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“