Zapalovací svíčky 1.2TSi CBZA / CBZB

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14269
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tomas6 píše:Já měnil včera svíčky na cbza, alespoň myslím že to bylo cbza. TSI fabia 1.2 63kw s řetězem. Schválně jsem před demontáží jsem udělal fixem tečku na svíčkách a každá byla jinak. Svíčky ještě z výroby, zaručeně je ještě nikdo neměnil. Když jsem porovnával svíčky tak každá měla elektrodu jinak. Trochu byly upálené, přikládám to tomu že měly najeto 120 tis....
Tenhle motůrek polohu neřeší, to až novější řemenové TSi, ale koukám oběcně se i interval výměny svíček moc neřeší.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Tomas.cz píše:
Tomas6 píše:Já měnil včera svíčky na cbza, alespoň myslím že to bylo cbza. TSI fabia 1.2 63kw s řetězem. Schválně jsem před demontáží jsem udělal fixem tečku na svíčkách a každá byla jinak. Svíčky ještě z výroby, zaručeně je ještě nikdo neměnil. Když jsem porovnával svíčky tak každá měla elektrodu jinak. Trochu byly upálené, přikládám to tomu že měly najeto 120 tis....
Tenhle motůrek polohu neřeší, to až novější řemenové TSi, ale koukám oběcně se i interval výměny svíček moc neřeší.

Tento týden jsem měnil svíce na stejném motoru ale v roomsteru a měl najeto orig 82000km, cukalo to jak kráva a obě krajní svíce měly upálenou vnější elektrodu. oba vnitřní válce svýčky v pohodě (neupálené) Tyhle svíce nemají to měděný tvrdý těsnění, tak že se tady opravdu asi neřeší pozice svíče, je tu klasické měkké těsnění které se rozmáčkne
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:Brisk davam hodně ty vyšší řady A-Line a fungují dobře si myslim
rome když ti pošlu mejl zveřejníš ho sem? to točení svíček je prej blábol bohužel ten manuál ve světě běýží a nikdo ho nestáhl
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

(LOL)

pošli mi to, rayx@post.cz, já Ti to tady vyvěsím.

Jak si to myslel s tímhle "to točení svíček je prej blábol bohužel ten manuál ve světě běýží a nikdo ho nestáhl" Zaplať si erWina a máš to taky ;)

Chápeš, že se v tom přípisu jedná jen o motory EA211 (tedy ne to CBZA/CBZB z titulku vlákna, které jsou řada EA111), viděls provedení těsnícího kroužku na té svíci, víš o předpisu dotahovacího momentu přesně 22Nm, prohlídl sis alespoň 4 kusy svíček a posoudil umístění obloučku vůči závitu (samozřejmě že ne na těch BOEX14YP od Brisku...)? O čem stále pochybuješ?

Až to pan Novák v Brisku zjistí, jsem zvědav, jak bude pan Čapka rád ... :P
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"](LOL)
O čem stále pochybuješ?

problém je v tom že o ničem nepochybuji, žádný problém s upalováním svíček nemám, tak nemám důvod o mičem stále pochybovat
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"](LOL)


máš to na sz dej to tam všechno jako problematiku o svíčkách tsi,

ta pointa je o tom že se nikdy žádné svíčky nijak nenastavovaly a najednou se vynořila banda s problémy že se upalují a na koho to ted hodit blbci kteří neumí vyrobit svíčku to je nesmysl, a VW se začali bránit takovým nesmyslem jako je nastavit ji na nějaký úhel což ve výrobě svíčky nemá období svíčka se utahehe na moment kvůli tepelnému mostu, byl na to vydán manuál jehož teorie se nikdy nepodařila potvrdit ;)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nejsi snad takový ignorant, tak si stále myslím, že jsi jen nepochopil napsaný text, viz níže. Pak je jasné, že v kombinace s nedeformovatelným těsněním a dodrženým momentem 22Nm bude pozice svíčky v hlavě vždy cca stejná. Jenže někteří lidi jsou blbí, koukaj na krabičky svíček a pak se diví, když i tyhle svíce přetáhnou nebo nedotáhnou ...

Pozor, to je jen pro EA211, tedy řemenový 1.2&1.4TSI plus nový EVO 1.5TSI ;) nalož s tou info jak chceš ...

Závity na zapalovacích svíčkách a v hlavě válců jsou přesně řezány a určují pozici zapalovací svíčky tak,
aby kostřící oblouček byl umístěn směrem k výfukovým ventilům
.


tak je jasné, že výrobce svíčky nemůže mrskat obloučky na těla svíček jak se mu zachce, nic jiného v tom není ...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:Nejsi snad takový ignorant, tak si stále myslím, že jsi jen nepochopil napsaný text, viz níže. Pak je jasné, že v kombinace s nedeformovatelným těsněním a dodrženým momentem 22Nm bude pozice svíčky v hlavě vždy cca stejná. Jenže někteří lidi jsou blbí, koukaj na krabičky svíček a pak se diví, když i tyhle svíce přetáhnou nebo nedotáhnou ...

Pozor, to je jen pro EA211, tedy řemenový 1.2&1.4TSI plus nový EVO 1.5TSI ;) nalož s tou info jak chceš ...

Závity na zapalovacích svíčkách a v hlavě válců jsou přesně řezány a určují pozici zapalovací svíčky tak,
aby kostřící oblouček byl umístěn směrem k výfukovým ventilům
.


tak je jasné, že výrobce svíčky nemůže mrskat obloučky na těla svíček jak se mu zachce, nic jiného v tom není ...
jenže každý výrobce svíček se nedrží podle tohoto návodu a vyrábí je na moment
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:Nejsi snad takový ignorant, tak si stále myslím, že jsi jen nepochopil napsaný text, viz níže. Pak je jasné, že v kombinace s nedeformovatelným těsněním a dodrženým momentem 22Nm bude pozice svíčky v hlavě vždy cca stejná. Jenže někteří lidi jsou blbí, koukaj na krabičky svíček a pak se diví, když i tyhle svíce přetáhnou nebo nedotáhnou ...

Pozor, to je jen pro EA211, tedy řemenový 1.2&1.4TSI plus nový EVO 1.5TSI ;) nalož s tou info jak chceš ...

Závity na zapalovacích svíčkách a v hlavě válců jsou přesně řezány a určují pozici zapalovací svíčky tak,
aby kostřící oblouček byl umístěn směrem k výfukovým ventilům
.


tak je jasné, že výrobce svíčky nemůže mrskat obloučky na těla svíček jak se mu zachce, nic jiného v tom není ...

celý ten manuál je prostě uniknout někam jinam než kde je problém, najít geniální východisko které se nikdy nekonalo, olej ti upálí svíčku i z opačné strany stejně jako nekvalivtní palivo, vstřikovače a ostatní nastavení
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 16 čer 2019, 19:36, celkem upraveno 1 x.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No NGK a Bosch to dodržují jistě, Brisk se nezajímá a tak ho nikdo neinformoval, chudák firma ...

To cos mi poslal sem postnu, samozřejmě je to tak jak sem čekal, vůbec si nepochopil, že se tu bavíme o dvou různých řadách motorů, na což se tu x krát poukázalo ...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:No NGK a Bosch to dodržují jistě, Brisk se nezajímá a tak ho nikdo neinformoval, chudák firma ...

To cos mi poslal sem postnu, samozřejmě je to tak jak sem čekal, vůbec si nepochopil, že se tu bavíme o dvou různých řadách motorů, na což se tu x krát poukázalo ...
ono se časem ukáže jestli to nastavení svíček se nikdy nevrátilo a bylo tím nejlepším řešením,

já osobně jsem ten problém neřešil nikdy jsem ho neviděl na tsi jsme pár svíček vyměnili a moje zkušenosti 1,2 tsi 170.000 znáš nic víc nevím, jen hledám abych se ne dostal sám do nějakého průseru který bych neuměl objasnit, v podstadě kvuli tomu sem přes desítku let chodím, někto ti řekne že se tu honím ego další kokot ti hlídá příspěvky aby ti dokázal že si mimo mísu, ale pokud máš zájem a nejsi línej deš dál ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14269
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Miloši a na jakých TSi jsi ty svíce měnil, starší řetězovou řadu nebo novější řemenové motory?
Ono je to rozdíl, jak se zde psalo a jak už jsem psal, téma jsem zkomplikoval tím, že jsem se ptal na řetězové TSi s přejetým intervalem a pak jsem mimoděk hodil dotaz na novější řemenovou řadu. No pěkné a to jsem se chtěl potutelně zeptat na pozici svíček u motoru BWA, ale radši už ne do tohoto tématu :)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Tomas.cz"]Miloši a na jakých TSi jsi ty svíce měnil, starší řetězovou řadu nebo novější řemenové motory?


stopro jen u řetězových řemenové tsi to tu ještě nebylo já to mám spíš jzd chvojkovice brod
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Komunikace mezi slovacek.milos a Josef Novák - Brisk.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Novák - BRISK Tábor a.s. <novak brisk.cz>
Komu: 'Miloš ...' <slovacek.milos seznam.cz>
Datum: 14. 6. 2019 12:07:34
Předmět: RE: svíčly

Dobrý den,

v příloze zasílám zmíněné fotky typického poškození zapal.soustavy motorů 1,2 TSI (typ cívka-kabel) a nějaké stažené články ohledně problematiky LSPI.

Inovované kabely pro 1,2 TSI s novým typem ochrany od Bosch a NGK.

přílohy zde
https://uloz.to/tam/_itpKuhwKpUns

S pozdravem

Josef Novák - BRISK Tábor a.s.
Technický poradce OD+MG

---------- Původní e-mail ----------
From: Miloš ... [mailto:slovacek.milos seznam.cz]
Sent: Thursday, June 13, 2019 6:36 PM
To: Novák - BRISK Tábor a.s
Subject: svíčly

https://dieselpower.cz/forum/userpix201 ... 0757_1.jpg

dělám od osmi 604842xxx
------------------------------------------

Tohle opravdu nemá s pozicí svíčky u EA211 co do činění, panu Novákovi muselo být minimálně podle těsnění svíčky (cos mu poslal Tomasovo fotku) jasné, že se bavíte o EA111.
Nic to ale nemění na tom, že Brisk se měl vyjádřit, že ani pro EA211 o specifikaci pro svíčku neví o všem ...

Nevím, jestli to pochopíš alespoň nyní ... :P
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tomas.cz píše:Ono je to rozdíl, jak se zde psalo a jak už jsem psal, téma jsem zkomplikoval tím, že jsem se ptal na řetězové TSi s přejetým intervalem a pak jsem mimoděk hodil dotaz na novější řemenovou řadu. No pěkné a to jsem se chtěl potutelně zeptat na pozici svíček u motoru BWA, ale radši už ne do tohoto tématu :)
No, první komplikátor jsem byl já, jsem si říkal, že si to zaslouží v té souvislosti zmínit ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 60#1239760

A to BWA? No těžko říci, jak řezali hlavu, to samý výrobci svíček, předpis jistě neměli, tak někdo je seká jak Baťa, někdo možná hlídá pozici těla se závitem svíček před vařením obloučků. Ohlídat si to i tak můžeš :)

Já můžu říci, že u našeho EA888, CDAA a aftermarket od NGK, sem se vešel cca tak, aby to bylo při 28-30Nm jak u EA211.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“