Niklování

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Niklování

Příspěvek od jericho-3 »

Nemá někdo zkušenost s firmou, která nikluje někde poblíž jižních Čech?
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja poznám firmu Seven-K (Králiky), kvalitu majú celkom dobrú skôr nestíhajú kapacitne, ale to bude asi mimo uvedenej oblasti :roll:
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nechci oslňující chrom na motorku, kde původně ani nebyl. Nikl je krásný a současně nechci origo díly /řidítka/ měnit za pochromovanou trubku neznámého původu.. Moje motorka bude jezdit a ne sloužit majiteli k leštění chromu.. :)
nepropadat panice...
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Niklováním neposloužím, jelikož jsem jiný kraj (okres na severu), ale již jsem zrenovoval, pouze pro sebe, 12 ks motorek a mopedů. Vše dělám sám, od sundání původní barvy až po finální nástřik, poslední dobou i linkování. Rovněž si vše připravuji i na chromování popř. zinkování. Příprava na chrom v domácích podmínkách je celkem fuška. Musíš to mít přebroušeno a vyleštěno před chromování tak, jako by to byl již finální chrom, jelikož následný chrom neskryje žádnou vadu a kaz. První motorku jsem renovoval při zaměstnání skoro rok, další už trvaly méně času. Nedávno jsem dodělal pařeza, který byl skoro na vyhození, teď je to krasavec. Nejvíc potěší, když mě při projížďce po renovaci zastaví starší chlapi, někdy i zkušení mechanici a stroj pochválí a zavzpomínají na staré časy, kdy s tím taky jezdili.
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Nejblíž to máš do Jihostroje Velešín.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Mám tady čz 125 po otci a pořád na ni koukám a nechce se mi do toho, ale moc by mě těšilo z ní udělat to co tu popisuješ. Je to pak taková krása, že se tomu nic novodobýho nevyrovná. Před asi 5ti lety jsem byl v turecku a tam jezdeji na kývačkách v takovým stavu, že jsem nevěřil vlastním očím. Takhle si jich snad ani češi nevážeji jako turci.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Hod sem.nejake foto motoriek
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jseš šikula, všechna čest, příprava je právě ten problém, raději to zadám i s ní. Ale chrom nechci, dnes se většina veteránů bliští, až oči přecházejí, i když tehdy byl chrom většinou za příplatek, takže dnes máme např. i většinu ČZ 150 plnou chromu, renovátoři chromují pomalu vše, co vidí..Má to jednu nevýhodu, pokud se koupí podobný díl, je sice origo, ale odstranit chrom je problém..Bohužel tyto svítící skvosty jsou často jen součástí různých sbírek, jsou spíše na ukázku, mnohé ani nejezdí..Což považuji za škodu..A co mě štve, je novodobý lak-akrylát, pořád s tím otravuji,ale motorku budu stříkat synťákem..Chci aby moje motorka z konce 30. tých let tak vypadala,bez jakékoliv moderní vyfikundace, jako je Vape nebo motor oblitý moderními tmely, pozinkovanými šrouby na 13 klíč ,popřípadě umělohmotnými páskami, držícími kabely.. :)
P.S. ten Velešín budu řešit, díky..
nepropadat panice...
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Foto bude problém, jsem ta generace, že mám obyč mobil a vlastně to nemám pořadně ani čím vyfotit a dát sem.
Motorky dělám tak, jak byl originál, pokud se to dá dohledat, nic nepřikrášluji. Poslední pařez má původní ráfky stříklé stříbřenkou a sehnal jsem původní nepoškozený výfuk, který také nemá chrom, ale zvuk je původní. Kamarád, který měl pařeza jako kluk byl z toho zvuku skoro v transu. Občas se mi v minulosti podařilo sehnat nějaké díly a spojovací materiál z tzv. starých zásob, což mne těší, např. nýty nebo šroubky s kulovou hlavou, ale bez povrchové úpravy. Lakuji většinou acrylem, ale např. Jawettu jsem dělal kladívkovým lakem a podařilo se mi sehnat starou, ale použitelnou kladívkovou barvu. Jinak v lakování mám rádce, profi lakýrníka v důchodu, který staré moto kdysi lakoval (rady jako třikrát stříknout nitrem a potom leštit apod.). K výrobě replik mohu pouze uvést, že kromě některých ráfků a výfuků se snažím požívat jen zrepasovaný originál, jelikož ten vždy pasuje na rozdíl od replik. Rovněž sedla mám čalouněna původní metodou od starého a pečlivého mistra.
Ohvecko
Přispěvovatel
Příspěvky: 172
Registrován: 06 dub 2017, 08:37

Příspěvek od Ohvecko »

Libi se mi jak pises zachovat co nejvice origo dilu, delam to stejne, ale vyfuky a rafky proste nekdy nezachranin, ted jsem dodelal peraka fj.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U nás se taky něco najde, v různých stavech :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Pekne to je taketo veci ma fascinuju.
BMW 330 ix
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Nikl ale nemá dostatečnou ochranu součástí proti korozi.Používá se jako mezivrstva pro chromování.Někdy se mezi nikl a chrom ještě dává vrstva mosazi.
Samozřejmě ten nikl chvíli vydrží.Nikl poslouží jako dekorace a ochrana proti korozi jen na pár let.Bude šednout a ztrácet lesk.Chtělo by to rok co rok nebo po každym umytí přeleštit lojovou pastou pro udržení lesku.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mě zešednutí nevadí, dříve se to běžně používalo na motorkách, mám dvoje řidítka jedny orezlé oťupkované a jedny, které kdysi měly chrom, který se loupe a já předpokládám, že se předem pomědí a až pak půjdou do lázně, takže nerovnosti zmizí..Kdysi jsem dělal vedle firmy, která tohle prováděla, bohužel už se mi vykouřilo z hlavy, jaký je přesný postup..A právě to navrácení do funkčního stavu je pro část nadšenců ten magnet, proč se do různého "šrotu" pustí...Když potom zaburácí motor a jde jako housličky a přitom si to majitel dělal sám a ani není od fochu, má mou úctu..Bohužel často jsou neřešitelné problémy jako třeba šnekové rozvody, jejichž oprava-výroba je superproblém, a tak po spuštění motoru jde motor jako cirkulárka nebo houkačka,/ kam se "sere " turbo/ , nedá se to poslouchat a majitele je mi líto..Ale u nás je velké množství neskutečných expertů a technických hlav, které zvládnou téměř vše, jen je najít, protože zatím ještě jsou, bohužel často už velmi staří..
nepropadat panice...
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Pokud máš řidítka se špatných chromem a dáš je opětovně pochromovat, tak takto to nejde. Starý chrom se musí dát pryč, nejlépe v galvanizovně-chromovně. Když mám nějaký díl na repas a je na něm chrom, tento dávám nejprve chemicky sundat. Pak díl teprve brousím (někdy až hrubost 600, 800), potom leštím pastami (používám 2 druhy+lojovou). Takto naleštěné to dávám na nový chrom. Ještě musím upozornit, že pokud se z něčeho stáhne chrom, tak co nejdříve je třeba díl postříkat např. konkorem, jelikož je to hned rezavé. Pokud tedy uvažuješ, že dáš na řidítka např. ten nikl, tak rozhodně předtím sundat starý chrom (buď v galavanizovně nebo obrousit).
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“