Olej pro namáhaný motor

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Olej pro namáhaný motor

Příspěvek od HonzaXM »

Kamarád má ve svém skoro veteránu motor 3,0 V6 24V, kde je předepsaný olej Total Quartz 7000 10W-40 a 9000 5W-40. Tyhle motory se dost ohřívají a olej trpí. Má zkusit jinou viskozitu, např. nějaký 10W-60? Díky
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Určitě, druhé číslo v tomto případě 60 je teplotní zatižitelnost oleje, velmi stručně řečeno olej lze provozovat za vyšších pracovních teplot motoru a v tomto režimu maže lépe než třeba 40,50
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Asi by som.sa toho az tak neobaval ak to je 3.0 urcite tam toho oleja bude viacej takze sa tak nebude opotrebovavat ,podla mna staci kratsi interval vymeny aby bol spokojny.
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Olej pro namáhaný motor

Příspěvek od jericho-3 »

HonzaXM píše:Kamarád má ve svém skoro veteránu motor 3,0 V6 24V, kde je předepsaný olej Total Quartz 7000 10W-40 a 9000 5W-40. Tyhle motory se dost ohřívají a olej trpí. Má zkusit jinou viskozitu, např. nějaký 10W-60? Díky
Do veterána nové oleje nepatří, pokud se chce něco lepšího, chce to olej určený právě pro veterány, které mají rozsahy právě i pro závody..Tehdejší označení dnes často ani neplatí, protože spolu s úsporou paliva byly i oleje do převodovek zředěny i když označení zůstalo..Tehdy byla nejen olej. čerpadla dimenzována na jiný olej než dnes , ale celé olejové hospodářství motoru.. Takže snaha o pomoci motoru způsobem moderních výdobytků chemické olejové vědy je cesta ke zkáze..Stačí, že už kurví benzin , tak ještě přidat olej...
nepropadat panice...
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Díky! Rudy5 - olej stejně měníme každou srazovou sezonu, což je cca po 3000 km, což nám nedělá problém. Teď ale jedeme do Francie, za 5 dnů ujedeme kolem 3000 km. Jedna cesta s přestávkama na kafe a záchod bude cca 1300 km, takže jen tak nevychladne.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

chladič oleje to má? případně teplotu oleje měřil?
já bych se toho nebál - ten motor na to je stavěný a olej měnite pravidelně. hlavně tam nelít nějaký olej s viskozitou vody..
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Nebal by som sa toho je to 3.0 predsa uz to bolo od.vyroby stavane aby to s tym olejom co tam patri.nieco znieslo.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Co to je za auto?
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Přikláním se k jerichovi za mě bych tam dal co tam patří.
Uživatelský avatar
Eric_
Přispěvovatel
Příspěvky: 229
Registrován: 22 bře 2010, 19:38

Příspěvek od Eric_ »

Taktiež súhlasím s Jerichom, do starých aut nepatria nové oleje.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

HonzaXM píše:Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Tohle je vynikající kára, jedeš v tom 190 a čumíš na tacho co se děje, je to jako když jedeš 90 v kterýmkoliv jiným autě. Ten motor je klenot, ono celé XM je mašina. Tohle ale není nikterak starej motor, ten by tu 10-60ku využil.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

HonzaXM píše:Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Ano, tenhle motor odcházel na nefunkční mazání..Byla to jejich noční můra.. Bohužel většinou už nebylo co opravovat a sháněl se motor..Osobně bych si tam dal přímý budík na tlak oleje, pro jistotu..Možná by stálo zato, tam chladič oleje vřadit a olej častěji měnit..
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

honzaXM: Použil bych nejakou 5W-50,třeba od Mobilu nebo Milers oil,či ELF.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

A co nezatěžovat motor čerpáním "hustých" olejů se kterými výrobce nepočítal a dopřát mu výkonné oleje 5w40 / 10w40, které jsou stavěné na vyšší teploty?

Třeba Millers Oils CSS případně CFS ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“