Olej pro namáhaný motor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Olej pro namáhaný motor
Kamarád má ve svém skoro veteránu motor 3,0 V6 24V, kde je předepsaný olej Total Quartz 7000 10W-40 a 9000 5W-40. Tyhle motory se dost ohřívají a olej trpí. Má zkusit jinou viskozitu, např. nějaký 10W-60? Díky
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Re: Olej pro namáhaný motor
Do veterána nové oleje nepatří, pokud se chce něco lepšího, chce to olej určený právě pro veterány, které mají rozsahy právě i pro závody..Tehdejší označení dnes často ani neplatí, protože spolu s úsporou paliva byly i oleje do převodovek zředěny i když označení zůstalo..Tehdy byla nejen olej. čerpadla dimenzována na jiný olej než dnes , ale celé olejové hospodářství motoru.. Takže snaha o pomoci motoru způsobem moderních výdobytků chemické olejové vědy je cesta ke zkáze..Stačí, že už kurví benzin , tak ještě přidat olej...HonzaXM píše:Kamarád má ve svém skoro veteránu motor 3,0 V6 24V, kde je předepsaný olej Total Quartz 7000 10W-40 a 9000 5W-40. Tyhle motory se dost ohřívají a olej trpí. Má zkusit jinou viskozitu, např. nějaký 10W-60? Díky
nepropadat panice...
Díky! Rudy5 - olej stejně měníme každou srazovou sezonu, což je cca po 3000 km, což nám nedělá problém. Teď ale jedeme do Francie, za 5 dnů ujedeme kolem 3000 km. Jedna cesta s přestávkama na kafe a záchod bude cca 1300 km, takže jen tak nevychladne.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Tohle je vynikající kára, jedeš v tom 190 a čumíš na tacho co se děje, je to jako když jedeš 90 v kterýmkoliv jiným autě. Ten motor je klenot, ono celé XM je mašina. Tohle ale není nikterak starej motor, ten by tu 10-60ku využil.HonzaXM píše:Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
Ano, tenhle motor odcházel na nefunkční mazání..Byla to jejich noční můra.. Bohužel většinou už nebylo co opravovat a sháněl se motor..Osobně bych si tam dal přímý budík na tlak oleje, pro jistotu..Možná by stálo zato, tam chladič oleje vřadit a olej častěji měnit..HonzaXM píše:Je to Citroen XM 3,0 V 24V, ještě s řetězovými rozvody. Špatně se tam chladí zadní hlava. Chladič oleje to nemá. Já mám už novější 3,0 s řemenovým rozvodem a ten se chladí dobře.
nepropadat panice...