Dotaz ohladne problemu s olejovymi filtrami

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Dotaz ohladne problemu s olejovymi filtrami

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte, par krat sa mi stalo a už mi to neda ,že plechova banka olejoveho filtra sa zhruba po tisic km povoli samovolne a čapče olej stoho, stalo sa mi to aj na p206 1,9D mojom každy mesac som to dotiahol aj o otačku a dneska som rešil Suzuki vitara . kde už som ho dotiahol tiež 2x za mesiac a dnes šiel dotahnut o neskutočne skoro 2 otačky, je to filter Japanparts a u pežotki bol starline . Bude to zrejme problem v gumičke oljoveho filtra .skrataka kupim druhy bud mann alebo bosch a bude pokoj ,založil som tuto temu lebo ma to zaujma či sa niekto ešte stym stretol (noteeth)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ted poslední 2-3 roky používám bosch nebo mann občas něco kvůli tomu že není čas objednávat něco skladem a toto jsem nikdy neřešil. Filtry dotahuji jen rukou. Gumičku vždy mažu.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Používam len OEM filtre prinajhoršom MANN a nikdy sa mi nestalo že by sa mi niečo povolilo alebo podobne
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dotáhnout dle příručky. Renaul-Mercedes třeba 50Nm+270°.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Martine, to je standard u osobáku Renault nebo Merc?

VAG mívá 22-30Nm, podobně jako šroub na vaně, ty hodnoty konkurence mi přijdou moc.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Motor v Mercedesu ( Ačko nebo Bčko ) od Renaultu. A moc to není. Je to dotažení na citlivou krev.Vyzkoušej,50Nm je jen dotažení rukou ( dosednutí ) a úhel je dotažení.
Toto je ofiko předpis. Když to porušíš,prolíná to časem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

hansdob píše:ted poslední 2-3 roky používám bosch nebo mann občas něco kvůli tomu že není čas objednávat něco skladem a toto jsem nikdy neřešil. Filtry dotahuji jen rukou. Gumičku vždy mažu.
Několikrát se mi stalo, že jsem se dotkl filtru a už tekl olej pod ním ven,a tam, kam ruka nejde skoro strčit, nandám pásek a trochu to pří výměně dotáhnu..Radši jej pak "rozmlátím" než aby se motor zadřel..A třeba olej, filtr na VW TD, nebo u TDi ten velký, míval dole vrtulku na utažení pomocí spec. klíče, a když se to dotáhlo jen rukou, tak se pochcával. Je to o typu motoru a přístupu k němu..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

martinsidlo píše:Dotáhnout dle příručky. Renaul-Mercedes třeba 50Nm+270°.
Pokud se jedná o plechový filtr, tak to musí být radost ho po roce povolat (LOL)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Levou zadní.Je na to klíč.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tak lžu,omlouvám se. Je tam 10Nm + 270°. Dotahujem to rukou na dosednutí a pak klíčem. Teď jsem měl čas se podívat do tech.postupu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

nikdy bych neřekl že se to může povolit samo :o vždycky to utahuju rukou co to jde samo namazaná guma olejem a potom naopak je problém to povolit. dokonce i u starýho toleda kde je velký filtr a kolem málo místa na ruce takže se celkem blbě dotahuje jsem nezaznamenal povolení...
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Vždy dotahuju rukou a nikdy problém, je pravda, že takovej šut jako je filtr od starline nikdy nemontuju. Na fávo ve starlajnu není zpětnej ventilek a při každym startu motor klepe, než to znovu namaže. Na filtrech šetří jen sebevrazi! (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

martinsidlo píše:Levou zadní.Je na to klíč.
Ale pokud máš nějakou náhražku, nebo na filtru je utržená ta vrtulka , je to problém. Nejlepší je dole ta matka..Naposled jsem vyl jako šakal, když jsem dělal zeťovi olej na starém Passatu TDi,/ kde když jsem se ptal, kdy naposled měnil olej..řekl, že si to vůbec nepamatuje, možná minulý majitel/tak jsem zaboha ten filtr nemohl povolit..Nakonec jsem ho protrhl, a ani moc oleje nevyteklo ,a po konečném vítězství, celý umatlán od oleje jako z Multikary 22 , a filtr byl tak těžký -zacpaný , jsem měl pokleknout ksichtem k východu a zavýt Alllah akbar.. :D
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Pozor, jaký závit máš na olejovém filtru, aby v bloku nebyl 3/4" (cca 19mm) a filtr tam nebyl se závitem M20. Tohle kdysi udělal kluk na autě, vyměnil olej a ráno to natočil, vyjel před vrata, zavřel je a když šel zpátky k autu, tak viděl, jak mu zpod auta teče olej proudem, takže to rychle chcípnul. Ten tlak a hustý olej vystřelily filtr, měl štěstí, že si toho všimnul včas, nebo že se mu to nestalo někde cestou. Prý mu bylo divné, že ten filtr jakoby nešel pořádně utáhnout a byl pořád takový gumový... (LOL)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, je třeba si dát pozor už při šroubování filtru, jakou vůli závit má a zda je odpor po dotažení, který dělá gumička.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“