Zkušenosti s úpravou vačkové hřídele u rotačky Tdi ASV

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Zkušenosti s úpravou vačkové hřídele u rotačky Tdi ASV

Příspěvek od TomášTDI »

Má tu někdo zkušenosti s upravenou vačkou od pana Chovance z Engitecu konkrétně na motoru ASV AHF ALH nebo AGR zajímá mě co to vůbec vydrží ta nitridace a výkonostní přínosje to plánu na moji Incu, (v popisu dole) ptám se zdali to má nejaký význam a jestli si to někdo z vás u něj náhodou nechal dělat děkuji za odpovědi
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tady máš něco k té nitridaci.

Nitridování je chemické vytvrzení povrchu zušlechtěné oceli nasycením dusíkem.

Tímto způsobem se zpracovávají předem zušlechtěné (kalené a popuštěné) a na hotovo opracované ocelové díly, které mají odolávat zvýšenému otěru, jako jsou: ozubená kola, vačky, činné části nástrojů, přípravků a upínačů, čepy hřídelů pro kluzná ložiska ap.

Chovanec to dělá proto že původní vačku brousí na jiný úhly a tím částečně odstraní vytvrzenou vrstvu a tak ji musí obnovit.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

No to me vysvetlovat nemusis ja jsem strojar bezne v praci posilame veci na nitridaci, me jde ale o to conto vydrzi, on sam mi rekl ze by to melo vydrzet 50tis km ale ze nema od nikoho zpetnou vazbu takze nedokaze presne rict, proto jsem sazel tady na forum jestlintonod nej nekdo nema a jezdi bez problemu anebo naopak to nic nevydrzi, nekdo mi zase rekne ze u nas v Čr tu nitridaci kvalitni nikdo neumi tak nevim komu co verit
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

A proč teda nevsadit na jistotu a nevzít vačku Dbilas když chceš řešit jiný úhly vačky. Ta má tuším 278° Chovanec je tuším brousí na 280° ty 2° u TDI už nemůže být tak zásadní rozdíl při normálním ježdění a pokud hodláš jezdit závody tak 50000 km je až až.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

závody s Incou jo (rofl)
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Neznáš "DHL Cup"? (LOL)
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Nene zavody nejezdim a ani nebudu, spis me jen moc zajima ta zmena, o Dbilas premyslim uz dlouho ale ta cena :( ja vim ze kazda uprava neco stoji to tady vsichni vime, nerikam ze to jede spatne ale chtel bych to zkusit Dbilas vyjde na 9500 272° u chovance 2900 a zdvih se zvetsi o 0.5mm ovsem kolik stupnu to brousi jsem se nedozvedel
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nejlepší je se vždy podívat kolik stojí originál a potom už se ti ceny jiných výrobců nezdají tak vysoké. Já to tak dělám už roky a proto si můžu dopřávat třeba podvozky HP, Bilstein, Eibach a podobně a ještě s dobrým pocitem, že jsem ušetřil (noteeth) .
O vačce Dbilas jsem taky přemýšlel, ale přišlo mi to na moje ježdění do práce zbytečný a navíc bych se napřed musel s takto upraveným autem svézt, abych se mohl rozhodnout pro koupi a k tomu ještě nebyla příležitost.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Na HPP maji myslim za nejakych 9500 ale da objednat z nemecka z ebaye kolem 8000 ale jak rikas ja to mam na bezny jezdeni,sprinty to jeste nevidelo :D ale obcas nekoho vypraskat je sranda :D no mam o cem premyslet
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

roman1648 píše:závody s Incou jo (rofl)
  • vim ze je to smesny ale tady ty setupy z 2260 v golfu ibize a leonu ma kazdy lojza :D :D :D to uz je nuda
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ono si to predstavujete velmi jednoducho. Kupis vacku DBilas a co dalej? To nieje len tak ze ju tam hodis a ides sa vozit. To je len akoze vacka.
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

TDI tech píše:Ono si to predstavujete velmi jednoducho. Kupis vacku DBilas a co dalej? To nieje len tak ze ju tam hodis a ides sa vozit. To je len akoze vacka.
co dale doporucujes po vacce?
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ty zjavne netusis, ze co som napisal :? Vacka DBilas nieje ostra vacka a ani snou nema nic spolocne. Je to iba taka akoze upravena vacka. Proste low cost fake. Ta vacka je obycajna seriova vacka, ktora je o 1mm podbrusena na pasivnej strane palcov a dodatocne nitridovana. Cize geometricky ti vijde o 1mm vacsi zdvih oproti serii. Samotne palce nemaju nijak upravovanu geometriu, profil a ani zdvih! Co z toho vyplyva? Pre teba problem. Ked ju tam das len tak ako prisla ziskas tym problem. Znemoznis spravnu funkciu hydrostelov, pretoze tam vznikne medzera o 1mm vacsia ako za normalnych okolnosti. To ti uz hyrdostel horko tazko vyplni.

Riesenia su dva:

1, riesenie je narocnejsie, ale efektivnejsie. Zozenies, alebo si nechas na zakazku vyrobit o 1mm dlhsie ventily ( ten 1mm ktory chyba pre spravnu pracu hydrostelov ) a das riedsie pruziny aby ti pri max. zdvihu vackoveho palca nenaburali zavity o seba navzajom a tym blokovali pohyb ventilu. Celkova vyska zdvihu ventilu bude 9mm oproti seriovym 8mm. Cize ziskas o 1mm zdvihu naviac pri zachovanom kompresnom pomere.

2, riesenie je menej narocne, ale aj menej efektivne. U specializovanej firmy si nechas ofrezovat tvrdokovove sedla ventilov o 1mm. To znamena ze vsetky ventily zapustis hlbsie do hlavy valcov o 1mm. Cim ziskas ten chybajuci 1mm pre spravnu pracu hydrostelov, ale zase cosi stratis na kompresnom tlaku co moze byt za urcitych specifickych okolnosti aj prinosom. Ale o tom niekedy inokedy. Takisto musis vymenit pruziny za riedsie aby do seba nenaburali zavity navzajom. Takto ziskas geometricky 10mm zdvihu vacky, ale iba 9mm zdvihu ventilu celkovo, oproti rovine dosadacej plochy hlavy valcov. Takze v konecnom sucte ziskas 1mm zdvihu ventilu naviac.

Je tvoj boj. Za malo penazi malo muziky.

EDIT: Upravil som rozmerove nepresnosti. Ospravedlnujem sa za to, ze som tym niekoho mohol uviest do omylu. Bola to moja chyba !
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 07 črc 2019, 09:02, celkem upraveno 3 x.
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

TDI tech píše:Ty zjavne netusis, ze co som napisal :? Vacka DBilas nieje ostra vacka a ani snou nema nic spolocne. Je to iba taka akoze upravena vacka. Proste low cost fake. Ta vacka je obycajna seriova vacka, ktora je o 1mm podbrusena na pasivnej strane palcov a dodatocne nitridovana. Cize geometricky ti vijde o 2mm vacsi zdvih oproti serii. Samotne palce nemaju nijak upravovanu geometriu ani zdvih! Co z toho vyplyva? Pre teba problem. Ked ju tam das len tak ako prisla ziskas tym problem. Znemoznis spravnu funkciu hydrostelov, pretoze tam vznikne medzera o 1mm vacsia ako za normalnych okolnosti. To ti uz hyrdostel horko tazko vyplni.

Riesenia su dva:

1, riesenie je narocnejsie, ale efektivnejsie. Zozenies, alebo si nechas na zakazku vyrobit o 1mm dlhsie ventily ( ten 1mm ktory chyba pre spravnu pracu hydrostelov ) a das riedsie pruziny aby ti pri max. zdvihu vackoveho palca nenaburali zavity o seba navzajom a tym blokovali pohyb ventilu. Celkova vyska zdvihu ventilu bude 10mm oproti seriovym 8mm. Cize ziskas o 2mm zdvihu naviac pri zachovanom kompresnom pomere.

2, riesenie je menej narocne, ale aj menej efektivne. U specializovanej firmy si nechas ofrezovat tvrdokovove sedla ventilov o 1mm. To znamena ze vsetky ventily zapustis hlbsie do hlavy valcov o 1mm. Cim ziskas ten chybajuci 1mm pre spravnu pracu hydrostelov, ale zase cosi stratis na kompresnom tlaku co moze byt za urcitych specifickych okolnosti aj prinosom. Ale o tom niekedy inokedy. Takisto musis vymenit pruziny za riedsie aby do seba nenaburali zavity navzajom. Takto ziskas geometricky 10mm zdvihu vacky, ale iba 9mm zdvihu ventilu celkovo, oproti rovine dosadacej plochy hlavy valcov. Takze v konecnom sucte ziskas 1mm zdvihu ventilu naviac.

Je tvoj boj. Za malo penazi malo muziky.

Tdi tech, mas nejake zkusenosti s tim co hovoris? Kolik jsi takovych vacek namontoval?
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

2 ks, a nechaval som zapustat hlbsie ventily a vymenit pruziny. To bola pre zakaznikov lacnejsia a pre mna menej pracna alternativa, kedze som si iba vyzdvihol hotovu hlavu ktoru som uz iba namontoval. Vysledok tazko posudzovat. Diera do sveta sa stym spravit neda, ale motor ide citelne lahsie do otacok a ma taky viac nervozny chod na volnobeh. Aky to ma prinos na krutak a vykon odbrzdene nemam, takze by som kecal.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“