Zkušenosti s úpravou vačkové hřídele u rotačky Tdi ASV

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

ja mam skusenost s sdi a tdi hlavou taku, ze sdi vacka mala +0,5mm zdvih a -0,5mm ventil. Pruziny som vizualne neporovnaval, sdi ich mozno mala tvrdsie s vyssim stupanim. Sdi vacka mala vizualne dost dlhsie doby otvorenia ventilov.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

TomášTDI píše:
TDI tech píše:. To je len akoze vacka.
co dale doporucujes po vacce?
porting hlavy (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Porting neni od veci, ale kdo by za to ty prachy dal?Asi bude lepsi si to lehce udelat doma a hlavne slicovat parohy.
Sdi vacka ma tupejsi (zaoblenejsi) palce nez tdi, tudiz jsou ventily dele otevrene.Ventil vyfuku je kratsi o 0.6mm a saci o 0.3mm.
Pruziny jsou stejne a urcite nejsou konstruovany tak, ze by se pri milimetr vetsim zdvihu oprely zavity nadoraz
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

sdi je siroky pojem lebo tych kodov motorov je asi ako u tdi a konstrukcne sa delia este na A3 a A4. Ale v podstate mas pravdu.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

to tlakac3: Ty si vazne nepochopil nicomu co som napisal. Pruziny musis vymenit za riedsie, pretoze je ina vec, ked otacas vacku klucom v hlave na stole a uplne ina situacia je za prevadzky ked motor toci dajme tomu 3000ot./min. alebo viac. Vacka ten ventil doslova vystreli jak zo samopalu a vtedy aj ten 1mm zdvihu naviac ktory ty pokladas za zanedbatelny je uz na tie pruziny moc a vzajomnym trenim o seba sa zavity vysuchaju a pruzina prdne. Pri 2mm zdvihu naviac sa uz sprajcne. Ale nechaj to tak. Hraj sa s nezmyslami, typu vacka z SDI a pod.
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Ja vacku sdi nepouzivam, ta nefunguje na tdi a dobre rozumim tomu co pises.
Nerikam, ze jsi udelal neco spatne, naopak jsi to zrobil profesionalne.
Ale nekdy se zamysli, zda to ma smysl
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3497
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Jezdil jsem s autem, co mělo rezervu ve stlačení pružin menší než půl milimetru a žádný opotřebení pružin nenastalo. Vačka 278º max otáčky 6500.
Oct asv 2000, DieselPower
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

U nafty nevím, ale svého času jistý pan Krejbych z Prahy Bohnic mi upravil vačku na 280 stupňu do naší škody 120 osazené motorem favorit a motor točil po výměně vačky 8000ot/min. Škodovka doznala ještě pár dalších úprav a jezdila 200km/h což majitelé tehdá nových OI TDI nějak těžce nesly (noteeth)
Jinak vačka najezdila cca 70 000km a její povrchová úprava byla perfektní (žádné opotřebení)
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

fekálek píše:U nafty nevím, ale svého času jistý pan Krejbych z Prahy Bohnic mi upravil vačku na 280 stupňu do naší škody 120 osazené motorem favorit a motor točil po výměně vačky 8000ot/min. Škodovka doznala ještě pár dalších úprav a jezdila 200km/h což majitelé tehdá nových OI TDI nějak těžce nesly (noteeth)
Jinak vačka najezdila cca 70 000km a její povrchová úprava byla perfektní (žádné opotřebení)
Všechno měřeno na přístrojích PAL. Takovejch OHVček, který točily i 9000 podle otáčkoměru, případně sériovejch 136 který jezdily 180, máme tolik, že na nich ani nestíháme utírat prach. :D
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Nerozumím co tím chtěl básník říci, asi jinej gang
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

fekálek píše:U nafty nevím, ale svého času jistý pan Krejbych z Prahy Bohnic mi upravil vačku na 280 stupňu do naší škody 120 osazené motorem favorit a motor točil po výměně vačky 8000ot/min. Škodovka doznala ještě pár dalších úprav a jezdila 200km/h což majitelé tehdá nových OI TDI nějak těžce nesly (noteeth)
Jinak vačka najezdila cca 70 000km a její povrchová úprava byla perfektní (žádné opotřebení)
Byl to pan Krejbich a skvělý úpravce, jinak klasický rozdělovač Pal nad 6- 7000otáček vynechával a nestíhal..A těch 200km/h jsi asi jel v noci s rukou v nočníku, musel bys mít jiný převod..a škodka by možná vzlétla.. :)
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Hele je to 15let + takže opravdu nevím jaký I měl ve jméně, to je pro takový borce jako jsi ty. Měli jsme tam elektronickej rozdělovač a ten světe div se neplnil to co se po něm chtělo, tak tam šli opět kladívka a to že to točilo 8000 ti klidně řeknu osobně do očí. Je ale fakt, že italskej rozdělovač by zapaloval i v 15000, to je jasný. ;)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já nevím proč by favorit 136 nemohl jet 180, stačí se podívat na převodový poměr a zpřevodování pětky, který 136ka měla a každýmu méně zdatnému jedinci v matematice je jasný, že převody ti umožní jet i přes 200 km/h.
Pokud byl motor OK tak na dostatečně dlouhé rovince případně z kopce to nemohl být problém rozjet na 180.
Druhá věc je zda si to řidič troufnul.
Naposledy upravil(a) favo dne 10 črc 2019, 12:46, celkem upraveno 1 x.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Třeba Felda 50kW MPI jela 160 za chvilku a 180 z mírného kopce na dálnici no problém.. samozřejmě podle GPS... chtělo to jen odvahu (LOL).
S budíkama to celkem sedělo, u Favorita 93- taky.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Moje felda jela 180 i na rovince a na dálnici jsem z ní dostal 190 a nějaký drobný a byl jsem na omezovači (6000 ot/min)
Favorit mi točil 7000 a na dálnici jsem rafičku tachometru dostal kolmo dolů, ale vím že jsou lidi který člověk nepřesvědčí.
Mím autům se smálo spoustu lidí, dokud jsem je nesvezl a nebo jim na dálnici neujel, když mi chtěli dokázat že to jet nemůže.
Dnes už tu potřebu nemám někoho stále přesvědčovat nebo někomu něco dokazovat.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“