V koncernu svítá na lepší časy?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

V koncernu svítá na lepší časy?

Příspěvek od jericho-3 »

Ve SM dokončili test škodovky s motorem 1.0 TSi /81kw/-tříválec a výsledky jsou povzbudivé...Opotřebení minimální, jen trochu zakarbonové ventily..Samozřejmě patrně podíl na úspěchu má to, že dávali motoru čočku, což je způsob jízdy, který je u přímého vstřiku potřeba..Oni hýří optimismem, že motor klidně v pohodě, najede 300000km, ale praxe ukáže, až nastoupí nevzdělaní čeští šetřílci, kteří mají v nohou křeč při jakémkoliv přidání plynu s pocitem, JEDU NA SLEVU a motory dojebou jako všechno, do čeho sednou..Ale pokud je to za jejich prachy...proč ne..Docela mne to potěšilo.. :)
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Ty by jsi ale jericho měl spíše spívat italsky, poreferuj nám o italském pokroku
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Otázka je, jak moc objektivní novináři byli a jestli je vše tak čisté jak je prezentováno. Sací ventily bych ve 100tkm čekal v jiném stavu, byl by i zajímavý pohled na svíce, kdyby byl ... V psaném testu jejich fotky nejsou?
Tohle je krátký shrnutí ve videu
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jsou tam vyfocené pouze z čelního pohledu./takže k ničemu/.Ono věřit nevěřit, mám zato, že je to relevantní, a dá se to dokázat, je tam přesně popsáno, kde měřili výkon po najetí těchto km, mají itinerář, kde všude byli, kdo jezdil, atd..I ty tlaky motoru u takového komára včetně stavu kroužků, které byly pořád pohyblivé je dobré.Ty ventily byly zakarbonované, jako když jsem dělal brouky../ kde dokonce byly ssací kanály zaneseny tak, že brouk se nemohl téměř nadechnout/.A ta ukázaná fotka vany po výměně olejů OW-20 po 30000km je na ty km krásná-čistá..Jen ty moderní postupy...povolíš hlavní ložiska kliky a blok se prohne /dle továrny/,hlavu musíš zahodit, pokud se cokoliv stane../mimochodem klika i s ložisky byla netknutá a po měření odpovídala hodnotám nové/...Jde ale o to, co bude v praxi...tam se to ukáže..
P.S. fekálku mě zajímá technika všeobecně a je vždy dobré si přečíst názory jiných, hlavně odborníků , a poté to konfrontovat se zkušenostmi majitelů...což ale moc nemám možnost...A o vývoj italských motorů strach vůbec nemám, vždy byli vpředu a tradice je tradice.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Jericho ten článek jsem četl, dokonce jsem si kvůli němu i SM kopil, ale já tam vidím jeden zásadní problém, na který tu upozorňujete všichni co tyhle auta opravujete.
U střelců co jezdí brzda plyn, s těmito motory problémy nejsou a sami redaktoři psali jak ten Rapid dostával zabrat, ale takový děda co jezdí kolem komína a motor nevytočí nad 3000 ot/min co je rok dlouhý, no nevím nevím.
Sestra má novou kotku 1.4 TSi má jí chvílku a už jsem viděl jak se jí při couvání vyvalil obláček spálenýho leje z výfuku, proč ? Jezdí pouze úsek 3 km tam a za 5 hodin 3 km zpět. V zimě v létě, někdy ani tak daleko nejede a motor zhasíná dřív.
Ať vezmou do testu další auto s tímto motorem a jezdí s ním jako většina majitelů nových aut, jen po městě, krátky trasy a podle rádce řazení a potom ať ten motor rozeberou a můžeme se o spolehlivosti a kvalitě pobavit znovu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

V dnešní době ještě někdo věří nějakým článkům,nebo recenzím? Vše je placená reklama.. (LOL)
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Příspěvek od JARDA2 »

SM sem kupoval pravidelně a vždy se na něj těšil.ale v dnešní době už to nemá smysl. :)
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tak pri týchto TSIčkach je naozaj potrebné jazdiť ako čurák by som to nazval, ľudia ktorí to nevytáčajú a riadia sa tým debilným našepkávačom tak poväčšine to tie motory vzdajú a ani netreba veľa kilometrov, každý neznalý kto na tom jazdí si myslí, že veď voda zohriata po 3km to stačí, ale olej na tých TSI sa zohreje povedzme po 10km čo mám odsledované, myslí si, že ak na tom ćlovek jazdí normálne, normálne rozumej ako: nejdem pod 2000 otáčok a obćas tomu pekne naložiť až do červeného, tak si myslím, že to musí vydržať hocičo.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já jsem kdysi SM měl i jako předplatitel, ale ve chvíli kdy se mě redaktoři snažili přesvědčit, že mezi motorem 1.0 TSi a 1.5 TSI EVO (110kw) není v dynamice jízdy žádný podstatný rozdíl a to ani v kopcovitém terénu a že 1.5 jen víc žere, jsem pochopil, že to nemá smysl, že tady se člověk pravdu nedozví.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já si kupuji jen občas Speciál, ale tuhle jsem k němu přikoupil i normální SM, kde byl tenhle test..Já jsem dokonce i šéftechnikovi psal, aby si uvědomil, že když napíše, že tento motor se krásně zvedá i na šestku již " kousek nad volnoběhem", tak že dává návod majitelům, jezdit jako s hnojem, protože to "přece schválili v SM", a ať si uvědomí, že oni jezdí většinou v nových vozech, které to snesou..Ale jsou tam i zajímavé věci, data apod. ale i redaktoři jsou jen lidé a jsou subjektivní, a je to znát..Nemyslím si, že je vše jen skrytá reklama, ale samozřejmě třeba koncern je dost háklivý a jak redaktor sám přiznal, prostě jim poté nedají potřebné materiály a oni musí sehnat-půjčit si auto někde u známých v servisu..A koupit si TSI na 5 km tam i zpět je dost velké riziko, ale které by mělo být majitelům sděleno ..Ono stačí příklad u klasiky, jako je PD , můj synovec byl ode mne nabádán, aby to aspoň jednou za cestu pořádně protáhl, aby turbo nezapomnělo , že je natáčecí..Dával jsem na motor původní tovární turbo z bouračky, turbo mělo málo najeto, vše fungovalo bezvadně..A vše bylo v pořádku, ale v zimě začala auto sedlat jeho manželka, která jezdí jako s hnojem , protože auto je čtyřkolka a ona se s ním nebojí, jako se svým....Takže na 6 kvalt to brousí přes les až do práce a turbo pořád čeká na dávku výfukových plynů, aby se aspoň zatočilo..A hle, turbo musí ven...ani se nehne..Takže chce to před nákupem vždy uvažovat, kam a s kým auto bude jezdit.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

ve VW svítá na lepší časy, Toyota zas Volkswagnovatí a to vše jen díky tomu že tady pod prdelí vyrostla konkurence v podobě Tesly. jahahahhahahaaa
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

(offtopic) Já si tyhle autocasopisy nekupuju a auto s motorem o obsahu nádobky na ostřikovače z embéčka si nekoupím tuplem.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Přesně, moderním motorům vyhovuje tvrdé zacházení, co ale nesnáší jsou krátké trasy a podtáčení - to ale v testu téměř nebylo, takže realita může být mnohem horší. Už jen ty komprese mi přijdou dost slabý.

Nicméně SM je třeba brát s rezervou. Občas jsou tam zajímavé články, hlavně od Vaculíka, ale i ty je potřeba brát s pořádnou rezervou. Stačí jen, když píšou o něčem, o čem vím výrazně víc, než redaktoři, a jasně vidím, že tam píšou spoustu polopravd a občas i nějakou úplnou kravinu.
Už jen to, že často citují "odborníky" jako Jandu z Cimbu nebo Sixtu. Nebo, že měří výkon na Jarově. Kdo zná, ví ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

To asi jo.. pokud to nějak jezdí, ideálně jako služebák, který nikdo nešetří tak to i něco najede.. jak s tím jezdí děda po vesnici, je za chvilku po tom - to platí už od slavného 1,2HTP - týrané kusy často najely slušně, ty co popojížděly, zdechly záhy...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

turbo kamna power píše:Přesně, moderním motorům vyhovuje tvrdé zacházení, co ale nesnáší jsou krátké trasy a podtáčení - to ale v testu téměř nebylo, takže realita může být mnohem horší. Už jen ty komprese mi přijdou dost slabý.

Nicméně SM je třeba brát s rezervou. Občas jsou tam zajímavé články, hlavně od Vaculíka, ale i ty je potřeba brát s pořádnou rezervou. Stačí jen, když píšou o něčem, o čem vím výrazně víc, než redaktoři, a jasně vidím, že tam píšou spoustu polopravd a občas i nějakou úplnou kravinu.
Už jen to, že často citují "odborníky" jako Jandu z Cimbu nebo Sixtu. Nebo, že měří výkon na Jarově. Kdo zná, ví ;)
Pamataju, že jako důvod špatného - delšího startu u motoru BKD byl uveden fakt, že motor má již slabší zdvihátka ventilů a musí se čekat než začne turbodmychadlo tlačit vzduch ( bavíme se o startovacích otáčkách motoru ) aby se vzduch v sání mohl lépe dostat do spalovacího prostoru.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“