V koncernu svítá na lepší časy?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
V koncernu svítá na lepší časy?
Ve SM dokončili test škodovky s motorem 1.0 TSi /81kw/-tříválec a výsledky jsou povzbudivé...Opotřebení minimální, jen trochu zakarbonové ventily..Samozřejmě patrně podíl na úspěchu má to, že dávali motoru čočku, což je způsob jízdy, který je u přímého vstřiku potřeba..Oni hýří optimismem, že motor klidně v pohodě, najede 300000km, ale praxe ukáže, až nastoupí nevzdělaní čeští šetřílci, kteří mají v nohou křeč při jakémkoliv přidání plynu s pocitem, JEDU NA SLEVU a motory dojebou jako všechno, do čeho sednou..Ale pokud je to za jejich prachy...proč ne..Docela mne to potěšilo..
nepropadat panice...
Otázka je, jak moc objektivní novináři byli a jestli je vše tak čisté jak je prezentováno. Sací ventily bych ve 100tkm čekal v jiném stavu, byl by i zajímavý pohled na svíce, kdyby byl ... V psaném testu jejich fotky nejsou?
Tohle je krátký shrnutí ve videu
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
Tohle je krátký shrnutí ve videu
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
Jsou tam vyfocené pouze z čelního pohledu./takže k ničemu/.Ono věřit nevěřit, mám zato, že je to relevantní, a dá se to dokázat, je tam přesně popsáno, kde měřili výkon po najetí těchto km, mají itinerář, kde všude byli, kdo jezdil, atd..I ty tlaky motoru u takového komára včetně stavu kroužků, které byly pořád pohyblivé je dobré.Ty ventily byly zakarbonované, jako když jsem dělal brouky../ kde dokonce byly ssací kanály zaneseny tak, že brouk se nemohl téměř nadechnout/.A ta ukázaná fotka vany po výměně olejů OW-20 po 30000km je na ty km krásná-čistá..Jen ty moderní postupy...povolíš hlavní ložiska kliky a blok se prohne /dle továrny/,hlavu musíš zahodit, pokud se cokoliv stane../mimochodem klika i s ložisky byla netknutá a po měření odpovídala hodnotám nové/...Jde ale o to, co bude v praxi...tam se to ukáže..
P.S. fekálku mě zajímá technika všeobecně a je vždy dobré si přečíst názory jiných, hlavně odborníků , a poté to konfrontovat se zkušenostmi majitelů...což ale moc nemám možnost...A o vývoj italských motorů strach vůbec nemám, vždy byli vpředu a tradice je tradice..
P.S. fekálku mě zajímá technika všeobecně a je vždy dobré si přečíst názory jiných, hlavně odborníků , a poté to konfrontovat se zkušenostmi majitelů...což ale moc nemám možnost...A o vývoj italských motorů strach vůbec nemám, vždy byli vpředu a tradice je tradice..
nepropadat panice...
Jericho ten článek jsem četl, dokonce jsem si kvůli němu i SM kopil, ale já tam vidím jeden zásadní problém, na který tu upozorňujete všichni co tyhle auta opravujete.
U střelců co jezdí brzda plyn, s těmito motory problémy nejsou a sami redaktoři psali jak ten Rapid dostával zabrat, ale takový děda co jezdí kolem komína a motor nevytočí nad 3000 ot/min co je rok dlouhý, no nevím nevím.
Sestra má novou kotku 1.4 TSi má jí chvílku a už jsem viděl jak se jí při couvání vyvalil obláček spálenýho leje z výfuku, proč ? Jezdí pouze úsek 3 km tam a za 5 hodin 3 km zpět. V zimě v létě, někdy ani tak daleko nejede a motor zhasíná dřív.
Ať vezmou do testu další auto s tímto motorem a jezdí s ním jako většina majitelů nových aut, jen po městě, krátky trasy a podle rádce řazení a potom ať ten motor rozeberou a můžeme se o spolehlivosti a kvalitě pobavit znovu.
U střelců co jezdí brzda plyn, s těmito motory problémy nejsou a sami redaktoři psali jak ten Rapid dostával zabrat, ale takový děda co jezdí kolem komína a motor nevytočí nad 3000 ot/min co je rok dlouhý, no nevím nevím.
Sestra má novou kotku 1.4 TSi má jí chvílku a už jsem viděl jak se jí při couvání vyvalil obláček spálenýho leje z výfuku, proč ? Jezdí pouze úsek 3 km tam a za 5 hodin 3 km zpět. V zimě v létě, někdy ani tak daleko nejede a motor zhasíná dřív.
Ať vezmou do testu další auto s tímto motorem a jezdí s ním jako většina majitelů nových aut, jen po městě, krátky trasy a podle rádce řazení a potom ať ten motor rozeberou a můžeme se o spolehlivosti a kvalitě pobavit znovu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tak pri týchto TSIčkach je naozaj potrebné jazdiť ako čurák by som to nazval, ľudia ktorí to nevytáčajú a riadia sa tým debilným našepkávačom tak poväčšine to tie motory vzdajú a ani netreba veľa kilometrov, každý neznalý kto na tom jazdí si myslí, že veď voda zohriata po 3km to stačí, ale olej na tých TSI sa zohreje povedzme po 10km čo mám odsledované, myslí si, že ak na tom ćlovek jazdí normálne, normálne rozumej ako: nejdem pod 2000 otáčok a obćas tomu pekne naložiť až do červeného, tak si myslím, že to musí vydržať hocičo.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Já jsem kdysi SM měl i jako předplatitel, ale ve chvíli kdy se mě redaktoři snažili přesvědčit, že mezi motorem 1.0 TSi a 1.5 TSI EVO (110kw) není v dynamice jízdy žádný podstatný rozdíl a to ani v kopcovitém terénu a že 1.5 jen víc žere, jsem pochopil, že to nemá smysl, že tady se člověk pravdu nedozví.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Já si kupuji jen občas Speciál, ale tuhle jsem k němu přikoupil i normální SM, kde byl tenhle test..Já jsem dokonce i šéftechnikovi psal, aby si uvědomil, že když napíše, že tento motor se krásně zvedá i na šestku již " kousek nad volnoběhem", tak že dává návod majitelům, jezdit jako s hnojem, protože to "přece schválili v SM", a ať si uvědomí, že oni jezdí většinou v nových vozech, které to snesou..Ale jsou tam i zajímavé věci, data apod. ale i redaktoři jsou jen lidé a jsou subjektivní, a je to znát..Nemyslím si, že je vše jen skrytá reklama, ale samozřejmě třeba koncern je dost háklivý a jak redaktor sám přiznal, prostě jim poté nedají potřebné materiály a oni musí sehnat-půjčit si auto někde u známých v servisu..A koupit si TSI na 5 km tam i zpět je dost velké riziko, ale které by mělo být majitelům sděleno ..Ono stačí příklad u klasiky, jako je PD , můj synovec byl ode mne nabádán, aby to aspoň jednou za cestu pořádně protáhl, aby turbo nezapomnělo , že je natáčecí..Dával jsem na motor původní tovární turbo z bouračky, turbo mělo málo najeto, vše fungovalo bezvadně..A vše bylo v pořádku, ale v zimě začala auto sedlat jeho manželka, která jezdí jako s hnojem , protože auto je čtyřkolka a ona se s ním nebojí, jako se svým....Takže na 6 kvalt to brousí přes les až do práce a turbo pořád čeká na dávku výfukových plynů, aby se aspoň zatočilo..A hle, turbo musí ven...ani se nehne..Takže chce to před nákupem vždy uvažovat, kam a s kým auto bude jezdit..
nepropadat panice...
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Přesně, moderním motorům vyhovuje tvrdé zacházení, co ale nesnáší jsou krátké trasy a podtáčení - to ale v testu téměř nebylo, takže realita může být mnohem horší. Už jen ty komprese mi přijdou dost slabý.
Nicméně SM je třeba brát s rezervou. Občas jsou tam zajímavé články, hlavně od Vaculíka, ale i ty je potřeba brát s pořádnou rezervou. Stačí jen, když píšou o něčem, o čem vím výrazně víc, než redaktoři, a jasně vidím, že tam píšou spoustu polopravd a občas i nějakou úplnou kravinu.
Už jen to, že často citují "odborníky" jako Jandu z Cimbu nebo Sixtu. Nebo, že měří výkon na Jarově. Kdo zná, ví
Nicméně SM je třeba brát s rezervou. Občas jsou tam zajímavé články, hlavně od Vaculíka, ale i ty je potřeba brát s pořádnou rezervou. Stačí jen, když píšou o něčem, o čem vím výrazně víc, než redaktoři, a jasně vidím, že tam píšou spoustu polopravd a občas i nějakou úplnou kravinu.
Už jen to, že často citují "odborníky" jako Jandu z Cimbu nebo Sixtu. Nebo, že měří výkon na Jarově. Kdo zná, ví
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Pamataju, že jako důvod špatného - delšího startu u motoru BKD byl uveden fakt, že motor má již slabší zdvihátka ventilů a musí se čekat než začne turbodmychadlo tlačit vzduch ( bavíme se o startovacích otáčkách motoru ) aby se vzduch v sání mohl lépe dostat do spalovacího prostoru.turbo kamna power píše:Přesně, moderním motorům vyhovuje tvrdé zacházení, co ale nesnáší jsou krátké trasy a podtáčení - to ale v testu téměř nebylo, takže realita může být mnohem horší. Už jen ty komprese mi přijdou dost slabý.
Nicméně SM je třeba brát s rezervou. Občas jsou tam zajímavé články, hlavně od Vaculíka, ale i ty je potřeba brát s pořádnou rezervou. Stačí jen, když píšou o něčem, o čem vím výrazně víc, než redaktoři, a jasně vidím, že tam píšou spoustu polopravd a občas i nějakou úplnou kravinu.
Už jen to, že často citují "odborníky" jako Jandu z Cimbu nebo Sixtu. Nebo, že měří výkon na Jarově. Kdo zná, ví