Konstruktérská ostuda

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Konstruktérská ostuda

Příspěvek od jericho-3 »

https://www.autorevue.cz/client.gallery ... icle=30087

Je dobré si pořádně prohlédnout blok motoru BMW 320SI a položit si otázku, co je moc, to je moc..Jak hluboce klesla úroveň logického myšlení této slavné firmy..Vyrobit blok s tak slabými stěnami , kde vůbec není kousek pro utěsnění mezi válci a pustit to do výroby, může jen idiot , který by neprošel ani 1. ročníkem UČENÍ OPRAVÁŘE ZEMĚDĚLSKÝCH STROJŮ , ALE NEJEN ON, ALE I TI NAHOŘE, CO TO SCHVALUJÍ ..Ať jde celé BMW doprdele.Demence nejen technická postupuje mílovými kroky... :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

ta fotka ale není blok, tak jak je z výroby, ale už po odfrézování původní vložky kvůli opravě a nalisování nových vložek ;)
https://www.hthoward.co.uk/engine-machi ... k-repairs/
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Nějak jsem to moc nestudoval ale vracíme se do dob výměny vložek v motorech no na něco lepší na něco horší.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

I před opracováním je vidět že konstruktér byl idiot. Stěna mezi dvěma válci je tenčí než o 90° nahoru nebo dolů kde se o ní píst s nikým dalším nedělí.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Mě to spíš příjde jako, že všechny motory jsou špatné. :roll:
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

tak je potřeba to taky vidět v kontextu toho, že je to konstruované jako závodní motor pro WTCC s požadavkem na nízkou hmotnost a v 320si je jen podladěná verze opatřená emisním systémem.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@ turbo: dík za ten osvětlující UK link, tu "žiletku" mezi válci by fakt nemohl pustit ani ten největší ignorant a je jasný, že je to stav po obrobení pro vložku :)

Jen tak pro srovnání, jaký síly mezi válci nacházíte na motorech?
Jistě jste se všimli, že tu hodně sleduju VAG EA888 motory, ty měly v Gen1 a 2 stěnu 3,5mm no a Gen3, např. CJSA v OIII atd., tomu to opět kvůli úspoře hmotnosti zmenšili na 3mm ...

Tohle je pak radost u Gen3 obecně ...

Obrázek
Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

turbo kamna power píše:ta fotka ale není blok, tak jak je z výroby, ale už po odfrézování původní vložky kvůli opravě a nalisování nových vložek ;)
https://www.hthoward.co.uk/engine-machi ... k-repairs/
Taky mi to bylo dívné, ale tak mě to rozčílilo, že jsem to zblajznul..A že to byl závoďák na jedno použití? A proč to tedy pouští do serie ?I jiné firmy dávají těsnění jen malý prostor a stačí trochu připařit a hlava dolů.Prostě si nezvyknu na bohorovnost konstruktérů, že fyzika se dá ojebávat novými postupy, materiály a novodobou genialitou nové generace techniků s aplikací rovnou v hlavě... :o
P.S. představa, že pojedu s rodinou do tramtárie v tomhle horku v koloně s nápisem BMW a autem těsně po záběhu a voda mi vlítne do válců, tak budu zabíjet... :(
nepropadat panice...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

WOB píše:Mě to spíš příjde jako, že všechny motory jsou špatné. :roll:
jo to už dneska jsou, oříšek je jak vybrat ten nejmín nejhorší (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

No bože, je to homologační série, bylo vyrobeno jen 2600 kusů, motor se vyráběl ručně ve Velké Británii ve stejné dílně, jako motory pro F1.

Co jsem koukal na reference majitelů, tak motor jim odešel při cca 80 - 180t. km - na tolik km se závodní motor ani snad nikdy netestuje, tak to konstruktéři těžko mohli vědět.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

80-180tkm bude na takový motor dost slušný nájezd!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

turbo kamna power píše:No bože, je to homologační série, bylo vyrobeno jen 2600 kusů, motor se vyráběl ručně ve Velké Británii ve stejné dílně, jako motory pro F1.

Co jsem koukal na reference majitelů, tak motor jim odešel při cca 80 - 180t. km - na tolik km se závodní motor ani snad nikdy netestuje, tak to konstruktéři těžko mohli vědět.
Mohli nemohli, není to tak dávno, co jim ty slavné nástřiky rovnou do hliníku také moc nepomohli v popularitě, samozřejmě udajně v tom bylo špatné palivo , které v D neměli..Ono to no bože říkej majitelům těch aut, já vždy na BMw držel, ale nekoupil bych si ho, ale to je jen můj názor, taková firma nemá co udělat takovou botu...Tradice je zavazující a když dokurví i motory co dávají -li do Mini a které neskutečně propadli ve francouzských autech a udělali velkou ostudu, kdy se BMW vymlouvá na francouze a naopak není to náhoda... :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Jarda S. píše:
WOB píše:Mě to spíš příjde jako, že všechny motory jsou špatné. :roll:
jo to už dneska jsou, oříšek je jak vybrat ten nejmín nejhorší (LOL)
Tady není co řešit do deseti let budeme všichni řešit akorát tak výměnu uhlíků na rotoru elektrického motoru. ;)

Se spalováky je v Evropě konec, už to pochopte. Jedině že by jste zančnou část obyvatelstva přesvědčili aby to hodili Okamurovi a ten aby prosadil referendum o vystoupení z EU a pak by teoreticky česká republika mohla dál používat spalovací motory, problem je aby nezůstala v evropě osamocena a zbytek evropy na čr neuvalalil za to na na nás embargo... pak bychom třeba kupovali eketromobily ještě dobrovolně a rádi. 8)
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Dej pozor na své nadšení , které mi připomíná dávnější výkřiky o spásné budoucnosti a KDO ZŮSTAL STÁT, STOJÍ OPODÁL..Nic není jisté a spalovák může ještě překvapit, je ještě mnoho neznámých, které ještě nejdou spočítat..To, že dneska už málokdo šlape na kole, ale spíš přišlapává, neznamená , že zahodíme nohy..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Rayx píše:Jen tak pro srovnání, jaký síly mezi válci nacházíte na motorech?
Najviacej masa na sebe aj rozostup medzi jednotlivymi valacami ma motor Ford Zetec 1.8 16V.
A to Fordy preklinam, ale tento sa im vynimocne podaril.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“