Konstruktérská ostuda

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

WOB píše:
Jarda S. píše:
WOB píše:Mě to spíš příjde jako, že všechny motory jsou špatné. :roll:
jo to už dneska jsou, oříšek je jak vybrat ten nejmín nejhorší (LOL)
Tady není co řešit do deseti let budeme všichni řešit akorát tak výměnu uhlíků na rotoru elektrického motoru. ;)

Se spalováky je v Evropě konec, už to pochopte. Jedině že by jste zančnou část obyvatelstva přesvědčili aby to hodili Okamurovi a ten aby prosadil referendum o vystoupení z EU a pak by teoreticky česká republika mohla dál používat spalovací motory, problem je aby nezůstala v evropě osamocena a zbytek evropy na čr neuvalalil za to na na nás embargo... pak bychom třeba kupovali eketromobily ještě dobrovolně a rádi. 8)
Jestli spíš to co tu píšeš není konec evropy (noteeth)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

TDI tech píše:
Rayx píše:Jen tak pro srovnání, jaký síly mezi válci nacházíte na motorech?
Najviacej masa na sebe aj rozostup medzi jednotlivymi valacami ma motor Ford Zetec 1.8 16V.
A to Fordy preklinam, ale tento sa im vynimocne podaril.
No ten pomáhala vyvíjet Yamaha.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

WOB píše:
Tady není co řešit do deseti let budeme všichni řešit akorát tak výměnu uhlíků na rotoru elektrického motoru. ;)
A seš si jistej že elektromotory použitý v dnešních autech nějaký uhlíky mají ?
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Měli by a pokud né tak jde vidět konstruktérské diletanství, protože asynchrony mají velký ztrátový výkon pro buzení. V tomto ohledu synchorní a nebo impulsní/krokové motory používají protibuzení rotoru, kterým získávají větší větší kroutící moment za cenu menší energie oproti asynchronu a navíc tím jdou lépe řídit otáčky, dobíjení apod...
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Člověk chápe, že když konstruují motory na jejich příčné uložení, tak se šetří , kde se může..Ale jsou určité hranice, které prostě nejdou překonat , jinak v zátěži se vše ukáže..A ten kdo musel měnit vadná těsnění pod hlavou jako hlavní náplň práce, ten si kolikrát řekl, kurva, to tam museli nechat jen tu šlupičku a ještě ten motor dopovat turbem ? Normální motory jezdily, konstruktér na tohle zadání konstruoval a pak nastoupila inovace, firemní politika, motor se oturbil, zvedl se výkon, někdy se i přidal chladič oleje ...potom si majitel přidal ještě chip, protože Franta v lokálu říkal, jak to jede a pak se tomu dala kláda...kopec nekopec, motor se nemohl nadechnout a bylo vymalováno...Jsou to ale sráče, co? Klasická odpověď...Kdo je tady vůl?
Wobe, možná se budeš smát, ale nemám vzdělání jako ty, ale můj kolega miloval a vyráběl letadélka s el. motorkem, což jsem nechápal zvyklý na řvoucí spalovací motorky , které když člověk držel v ruce, říkal si jak tohle může vůbec běžet..Ale když mi řekl otáčky toho el. motoru, výkon a když jsem s tím točil v ruce, nechápal jsem to tuplem..Pak mi to předvedl a já si tehdy říkal, kdy asi tohle použijí u kol nebo motorek? A hle, jezdí na něco podobné auta.. ale měl jsem zato, že to právě uhlíky nemělo..Ale rozsah problému a možností asi nejde vůbec vyčerpat... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

WOB píše:Měli by a pokud né tak jde vidět konstruktérské diletanství, protože asynchrony mají velký ztrátový výkon pro buzení. V tomto ohledu synchorní a nebo impulsní/krokové motory používají protibuzení rotoru, kterým získávají větší větší kroutící moment za cenu menší energie oproti asynchronu a navíc tím jdou lépe řídit otáčky, dobíjení apod...
Ale hej, nehovor (crazy)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

TDI tech píše:
WOB píše:Měli by a pokud né tak jde vidět konstruktérské diletanství, protože asynchrony mají velký ztrátový výkon pro buzení. V tomto ohledu synchorní a nebo impulsní/krokové motory používají protibuzení rotoru, kterým získávají větší větší kroutící moment za cenu menší energie oproti asynchronu a navíc tím jdou lépe řídit otáčky, dobíjení apod...
Ale hej, nehovor (crazy)

Taky jsem nějak mimo, ale wob nám to jistě vysvětlí detailněji, že? Už se těším :) Já pokud vím, tak uhlíkový motory typu startér, trakční atd. které bych čekal v elektrovozech jsou motory seriové, ale je možné, že je tam něco jiného, nikdy jsem elektomobilitu dnešní doby nestudoval
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Používají se BLDC motory.
V podstatě komutátor a uhlíky nahrazuje aktivní spínání jednotlivých cívek elektronikou, na základě snímače polohy a otáček.
Točivý moment z nuly a účinnost je vynikající.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Tak to čumím, jako že rotor je pevný magnet jo? :o
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Přesně tak.

Obrázek
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Tak to dokud budou ložiska sloužit tak je to bezůdržbový
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Rolane, jsou tam opravdu "ložiska", tak jak je známe?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Něco podobného testovala koncem 80tých let Škoda Plzeň, vzpoměl jsem si na tohle propagační video.

https://youtu.be/C58bhLF-qiE?t=468
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

To vypadá spíš na frekvenční měnič.
jericho-3 píše:Rolane, jsou tam opravdu "ložiska", tak jak je známe?
Asi určitě, že by to levitovalo, např. v magnetickém poli asi nee.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, měl jsem na mysli ty co známe...Dnes jsou nové trendy a klasická ložiska mají svá omezení, např. otáčky..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“