ATD úprava na ASZ - problém

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Kurubus
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2019, 15:51
Bydliště: Plzeň

ATD úprava na ASZ - problém

Příspěvek od Kurubus »

Zdravím, mám Fabii 1 combi 1.9 tdi 74kw.
Auto sem koupil za pár korun, protože tlakovalo do vody.
Udělal jsem komplet hlavu, rozvody, vlastně skoro celej motor.
Má to najeto cca 280 000km.
Nechal jsem udělat Chip na výkon Fabie RS - 96kw. Způsobem, že se do jednotky nahrál celý soft z RS.
Auto jelo krásně, ale podle diag turbo tlačilo 1.8 baru.
Po čase odešla spojka - udělala se nová.
Nedlouho na to, ruplo turbo, motor se roztočil, ale nepřetočil. Hned sem to vzal na dílnu - stalo se mi to vedle mého servisu.
Teď ta zásadní věc! Koupil jsem nové repasované turbo z RS - ASZ. Aby byla jistota že už to ten Chip nepohřbí. Je nový cooler, protože starý je plný lopatek. Je nové čidlo tlaku, protože nový cooler má vstup na užší čidlo, než jaké bylo na starém. Výstup z turba je redukce VA na V, plus upravené hadice. Hadice tlak drží. Čidlo ukazuje. Diag nepíše žádnou závadu.
Nový olej a filtr. Plus všechny těsnění na svody. Zaslepený egr ventil.
Ale auto nejede, je to jakoby mělo 90 koní.. Z kopce ve 100km/h na čtyřku plnej plyn a nic se neděje. Hadice na motoru neztvrdnou. Když odpojim u sání hadici, tak natlaci ale hned upusti. Hadice za turbem tlačí o něco víc, ale pořád se to skoro dá udržet jednou rukou.
Podle diag to tlačí 1.2 baru při 2500 ot. Do 2000 ot to nedělá vůbec nic.
Podtlakove ventilky sem vyřadil a zaslepil, aby byl funkční jen na turbo. I jsem je prohazoval a stále nic. Když odpojim váhu vzduchu, tak auto jede ještě hůř.
Spotřeba šla na 12 litrů. Je to jakoby chyběl vzduch.. Ale turbo je nově udělané a podle záznamu tlak dává.
Po čem jít? Nezdá se mi, že by to motor nestačil turbo roztocit, o tolik větší není. Auto při jízdě nezakouri. Hadičky na podtlak jsou nový. Ale ventilky pusou stěží profouknu na obě strany. To by se ale nestalo rupnutim turba ne?
Navíc auto měsíc stálo a přestalo brzdit.. Brzdí až u podlahy. Ale podtlak to má. I po vypnutí motoru to podtlak drží.
Za každou radu i názor budu moc rád :) [/i]
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Dal jsi jiné čidlo tlaku a i tak 1.8 baru na VAcko je smrtelný. Co tam máš za soft. Kdo to dělal??? (LOL)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

1.8 baru na Včko alebo ak to bolo KKK tak to musela byť celkom sranda :D

Máš tam pravdepodobne linearizáciu na iné čidlo, dať tam pôvodný soft a potom to ísť upraviť niekomu normálne
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

čidla nemůžeš měnit jentak, každé má jinou charakteristiku a proto ti to ted nefunguje (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 606
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Rozdiel medzi 100 ps a 130 ps motorom nieje len software.Okrem inych vstrekov vacsieho sacieho potrubia ako aj vedenia tlaku vzduchu,Intercoler... To nejde len tak nieco niekam nahrat a potom sa cudovat preco to robi to ci ono.Najprv sa treba poradit s ludmi co tomu rozumejuuu.Ktomuto snad nieje ani co dodat.Co poradit v takomto pripade?Po vymene komponentov ist za niekym dobrym upravcom software co to da dokopy aby to normalne fungovalo a nezamlcat nic co bolo menene za ine ako tam je original...
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Kurubus
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2019, 15:51
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kurubus »

Původní turbo bylo KKK. Teď je tam garrett 1749 va. Myslím 😂
Dnes jsem dal snímač tlaku který je přímo pro Fabii RS. Malinkata změna možná je, nebo je to jen pocit. Ale auto do 2000 pořád nic nedělá. Pokusím se sehnat ještě jinej cooler, kam by pasovalo to staré čidlo. A když ani pak nepojede tak nevím.
Kurubus
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2019, 15:51
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kurubus »

Misik : soft sem nedělal já. Dělal to chlápek, co má na to firmu a tenhle soft na Fabie má odzkoušený. Sám ho má na fabii, kamarád má úplně stejnou fabku jak já a taky stejný Chip a vše v pohodě.
Původní turbo tlačilo moc nejspíš kvůli vadné regulaci.
Nevím, kdo by mi teď dokázal přehrát soft, aby to šlo. Zda se mi, že je chyba někde jinde..
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

tak ať ti poradí a problém vyřeš ten odborník, který má na to firmu :-D
Kurubus
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2019, 15:51
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kurubus »

Vici: jde o čas, když ho mám já, namaji ho oni 😂 a naopak.
Dneska snad nebo zítra jedu na vrakarnu pro cooler na původní čidlo. Typek mi říkal, že mě stejnej problém u stejné úpravy Fabie. Tak sazim na to, že to bude s velkým čidlem běžet :)
Když ne, tak pak samo zajedu k němu na Chip, aby to opravil.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

jak muze mít tenhle soft odzkousený kdyz dá takové malé turbo na 1,8bar??????? (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Ten "clovek, co ma na to firmu" nevi co dela.

Vykaslat se na nej, nesetrit a udelat kvalitni upravu u nekoho, kdo tomu opravdu rozumi a vi co ma delat a je schopen to udelat a ne se jenom tak prezentuje. Usetris si tak nejen spoustu penez ale i casu a starosti.

Pokud se touto cestou nechces ubirat, neobtezuj nas tu nesmysly a obrat se na toho "cloveka, co ma na to firmu".

Ver, ze spekulovat se nevyplaci a ve finale, v konecnem vyuctovani te mnou doporucovana cesta vyjde nejlevneji ... a hlavne: ten pocit klidneho spanku je k nezaplaceni.

PS: pokud je to M+H, tak po nich jsme v DP predelavali jednu 4.0d - prasarna na n-tou! Navic, majitel od nich vyfasoval graf z brzdy, ktery absolutne ani zdaleka nekorespondoval s puvodni charakteristikou a vyrazne se lisil i graf vygenerovany brzdou s jejich upravou
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Kurubus
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2019, 15:51
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kurubus »

Forest : do MH bych nešel ani kdyby mě zaplatili 😂😂
Jinak 1.8 baru mi psala diag při 3000 ot. Buď kecalo čidlo, nebo byla v háji regulace a dávalo to moc.. To se uvidí, až tam bude správný chladič a staré čidlo. :) Pak až se začne spekulovat jak doladit soft, resp u koho. Bylo to auto za pár korun, bylo mi jedno jestli to turbo dá nebo ne. Stejně sem měl v plánu ho dělat.
Mě šlo hlavně o to, co způsobilo, že teď to nejede. Říkal jsem si, že snímač tlaku snímá tlak 😂 tak sem v tom nehledal vědu.. Nechápu jak tam může být takový rozdíl..
Zlatý starý mechanický motory..
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

ak ti ukazovalo 1.8b tak si tam už predtým musel mať 3bar čidlo
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Kdyby jsi to auto jen opravil aby bylo o.k. a nechal načipovat v dieselpoweru tak jsi měl 100kw a 305Nm. Vše bez problémů a vymejšlení kokotin ;)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Source píše:ak ti ukazovalo 1.8b tak si tam už predtým musel mať 3bar čidlo
naopak, měl tam soft z 96kw, který je dělaný pro "C" čidlo, ale 74kw má "B" čidlo. Čidla mají jinou charakteristiku vzhledem k plnícímu tlaku, jednotka tedy viděla 1.8 bar, ve skutečnosti ale turbo tlačilo méně.

Doporučuju dát auto do série, vyřešit závadu, až pak nechat udělat chip u někoho, kdo tomu aspoň trochu rozumí ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“