Chlazení Octavia 1,6 MPI 75kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chlazení Octavia 1,6 MPI 75kw
Po seskládání motoru jsem při první jízdě - rovina, 90/h a vlažný rozjezd pozoroval teplotu.
Dle diag byla při absolutně klidné jízdě na 108°C a nechtěla klesat. Vrschní vstupní hadice do chladiče byla horká a jak jitrnice, při zmáčknutí mi praskl z rozdvojky jeden výstup (asi odvzdušnění) na hadici do expanzní nádoby.
Tyto motory mají vyšší provozní teplotu při klidné jízdě až 110°C? (zahlédl jsem v jiných diskuzích)
Jak funguje řízení teploty? Dle rozpisu dílů je zde jeden malý mechanický termostat + domeček s elektronicky řízeným termostatem (před ním byla hadice s úplně studenou vodou). Kdy by se měly termostaty otvírat a jak by se měla teplota vody menit?
Nevím, co všechno autu je - byl prohlý blok, rovnala se hlava a dávalo druhé těsnění pod hlavou. 2 roky jezdí na LPG. Nerad bych poskládaný motor hned uvařil.
Vodní pumpa je původní, chladič nový (starý vytekl). Domeček s řízeným termostatem se dával historicky nový - údajně "střední kvalita".
Čidlo teploty ukazuje na budíku stále 90 (už při 75°C co jsou v řj) a na 90 ručička je i při maximálních 108,co bylo na PC.
Při zpáteční jízdě jsem vytáhl el. řízený termostat z domečku a jel raději bez něho, teplota pak kolísala mezi 70-80°C dle VAG.
Ještě takový dotaz - při prvním studeném startu něco klepne, jako by se zavřela nějaká klapka a motor se trochu dusí. Po chvilce a po tomto vcelku silném, jakoby plastovém klepnutí, už jede normálně. Není v sání nějaké kazítko?
Rád bych se auta už zbavil (ať si ho naši můžou používat).... zatím je to pro mě past vedle pasti a řešení dlouholetých problémů, zanedbávání.
Dle diag byla při absolutně klidné jízdě na 108°C a nechtěla klesat. Vrschní vstupní hadice do chladiče byla horká a jak jitrnice, při zmáčknutí mi praskl z rozdvojky jeden výstup (asi odvzdušnění) na hadici do expanzní nádoby.
Tyto motory mají vyšší provozní teplotu při klidné jízdě až 110°C? (zahlédl jsem v jiných diskuzích)
Jak funguje řízení teploty? Dle rozpisu dílů je zde jeden malý mechanický termostat + domeček s elektronicky řízeným termostatem (před ním byla hadice s úplně studenou vodou). Kdy by se měly termostaty otvírat a jak by se měla teplota vody menit?
Nevím, co všechno autu je - byl prohlý blok, rovnala se hlava a dávalo druhé těsnění pod hlavou. 2 roky jezdí na LPG. Nerad bych poskládaný motor hned uvařil.
Vodní pumpa je původní, chladič nový (starý vytekl). Domeček s řízeným termostatem se dával historicky nový - údajně "střední kvalita".
Čidlo teploty ukazuje na budíku stále 90 (už při 75°C co jsou v řj) a na 90 ručička je i při maximálních 108,co bylo na PC.
Při zpáteční jízdě jsem vytáhl el. řízený termostat z domečku a jel raději bez něho, teplota pak kolísala mezi 70-80°C dle VAG.
Ještě takový dotaz - při prvním studeném startu něco klepne, jako by se zavřela nějaká klapka a motor se trochu dusí. Po chvilce a po tomto vcelku silném, jakoby plastovém klepnutí, už jede normálně. Není v sání nějaké kazítko?
Rád bych se auta už zbavil (ať si ho naši můžou používat).... zatím je to pro mě past vedle pasti a řešení dlouholetých problémů, zanedbávání.
šlo by hodit tu dílenskou příručku na uložiště? Hledal jsem, většina byly nestažitelné. Krom dvojkové oct 1,6
Zajímalo by mne, jak se ty teploty mají vyvíjet a jak případně překontrolovat správnou funkci, když už mát být na tak vysokých číslech.
Případně jaký máte názor na tuto vyšší teplotu vs ježdění na plyn? Přijde mi to jako trošku se bijící kombinace.
Zajímalo by mne, jak se ty teploty mají vyvíjet a jak případně překontrolovat správnou funkci, když už mát být na tak vysokých číslech.
Případně jaký máte názor na tuto vyšší teplotu vs ježdění na plyn? Přijde mi to jako trošku se bijící kombinace.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4642
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Chlazení Octavia 1,6 MPI 75kw
[quote="xshreck"]Po seskládání motoru
už tam může být problém pokud sděláš hlavu klidně ti spadne do vody maličký bordýlek který pak dodělá otvor trubičky do expansky a máš navařeno,
můžeš mít i hadičku na odbublinkování hlavy, to by ti poradi někdo kdo má etku nevím jestli u 75 kW je
už tam může být problém pokud sděláš hlavu klidně ti spadne do vody maličký bordýlek který pak dodělá otvor trubičky do expansky a máš navařeno,
můžeš mít i hadičku na odbublinkování hlavy, to by ti poradi někdo kdo má etku nevím jestli u 75 kW je
Ták, díky Vicimu za data )
Poskládal jsem termostat zpět a projel - při klidné jízdě a vyřazenu je opravdu normální 105-108°C.
Pokud se přišlápne, teplota hned sleze na 90... já se toho nevědomostí lekl.
Ale nespíná sahara, jak říká Martinsidlo.
"Odbublinkování" je volné, bordel mi tam nenapadal - vsal jsem to vysavačem a pak vytíral kanálky v bloku.
Akorát plastové kolena a spojky jsou už po letech a teplotě KO, prasklo mi nějaké vedení. Samá sranda. Poslední kapka - ještě praskla stahovačka
Poskládal jsem termostat zpět a projel - při klidné jízdě a vyřazenu je opravdu normální 105-108°C.
Pokud se přišlápne, teplota hned sleze na 90... já se toho nevědomostí lekl.
Ale nespíná sahara, jak říká Martinsidlo.
"Odbublinkování" je volné, bordel mi tam nenapadal - vsal jsem to vysavačem a pak vytíral kanálky v bloku.
Akorát plastové kolena a spojky jsou už po letech a teplotě KO, prasklo mi nějaké vedení. Samá sranda. Poslední kapka - ještě praskla stahovačka
mali sme tu jednu octu 75kw, prehrievala sa, termostat neotváral ani keby čo, bol to origo za nemalé peniaze. skúšali sa aj iné a nič. napájanie na ohrev šlo. teploty vyskočila na 120°C a potom už prístrojovka pípala vyriešil som možno neobvykle, ale odvtedy funguje, výroba medzipríruby pre klasický termostat z ALH/ASV a otvára klasicky pri 90°C RJ sa oblbla bypass odporom a je
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Len nechapem preco neotvoril termostat ani pri 120 stupnoch, ten predsa funguje mechanicky... Mal som uz par pripadov ze nove origo termostaty stali za prd a reklamoval som ich...pipo444 píše:mali sme tu jednu octu 75kw, prehrievala sa, termostat neotváral ani keby čo, bol to origo za nemalé peniaze. skúšali sa aj iné a nič. napájanie na ohrev šlo. teploty vyskočila na 120°C a potom už prístrojovka pípala vyriešil som možno neobvykle, ale odvtedy funguje, výroba medzipríruby pre klasický termostat z ALH/ASV a otvára klasicky pri 90°C RJ sa oblbla bypass odporom a je