Chlazení Octavia 1,6 MPI 75kw

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Chlazení Octavia 1,6 MPI 75kw

Příspěvek od xshreck »

Po seskládání motoru jsem při první jízdě - rovina, 90/h a vlažný rozjezd pozoroval teplotu.

Dle diag byla při absolutně klidné jízdě na 108°C a nechtěla klesat. Vrschní vstupní hadice do chladiče byla horká a jak jitrnice, při zmáčknutí mi praskl z rozdvojky jeden výstup (asi odvzdušnění) na hadici do expanzní nádoby.

Tyto motory mají vyšší provozní teplotu při klidné jízdě až 110°C? (zahlédl jsem v jiných diskuzích)
Jak funguje řízení teploty? Dle rozpisu dílů je zde jeden malý mechanický termostat + domeček s elektronicky řízeným termostatem (před ním byla hadice s úplně studenou vodou). Kdy by se měly termostaty otvírat a jak by se měla teplota vody menit?

Nevím, co všechno autu je - byl prohlý blok, rovnala se hlava a dávalo druhé těsnění pod hlavou. 2 roky jezdí na LPG. Nerad bych poskládaný motor hned uvařil.

Vodní pumpa je původní, chladič nový (starý vytekl). Domeček s řízeným termostatem se dával historicky nový - údajně "střední kvalita".
Čidlo teploty ukazuje na budíku stále 90 (už při 75°C co jsou v řj) a na 90 ručička je i při maximálních 108,co bylo na PC.
Při zpáteční jízdě jsem vytáhl el. řízený termostat z domečku a jel raději bez něho, teplota pak kolísala mezi 70-80°C dle VAG.


Ještě takový dotaz - při prvním studeném startu něco klepne, jako by se zavřela nějaká klapka a motor se trochu dusí. Po chvilce a po tomto vcelku silném, jakoby plastovém klepnutí, už jede normálně. Není v sání nějaké kazítko?

Rád bych se auta už zbavil (ať si ho naši můžou používat).... zatím je to pro mě past vedle pasti a řešení dlouholetých problémů, zanedbávání. (wallbash)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

No BFQ opravdu jede na celkem vysoké teploty, zkus mrknout do dílenské příručky, tam je myslím i test termostatu. Kdybys neměl zkusím najít
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Musel bych dohledat přesné teploty, ale principielně to funguje tak, že při nízkém zatížení teplota stoupá a při vysokém klesá.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

šlo by hodit tu dílenskou příručku na uložiště? Hledal jsem, většina byly nestažitelné. Krom dvojkové oct 1,6 :-)

Zajímalo by mne, jak se ty teploty mají vyvíjet a jak případně překontrolovat správnou funkci, když už mát být na tak vysokých číslech.

Případně jaký máte názor na tuto vyšší teplotu vs ježdění na plyn? Přijde mi to jako trošku se bijící kombinace.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

mrkni na mail
plyn je vždy nedobrá kombinace (noteeth)
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Supr, mrknu na to. Koukám, že kvůli emisím a spotřebě zase systém složitý jak blázen.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

proti novým autům je to ale pořád jednoduchý stroj :-)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Sání samo o sobě je kurvítko, má totiž proměnnou délku.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4642
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A jdou ti vůbec sahary?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Chlazení Octavia 1,6 MPI 75kw

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="xshreck"]Po seskládání motoru

už tam může být problém pokud sděláš hlavu klidně ti spadne do vody maličký bordýlek který pak dodělá otvor trubičky do expansky a máš navařeno,

můžeš mít i hadičku na odbublinkování hlavy, to by ti poradi někdo kdo má etku nevím jestli u 75 kW je
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Ták, díky Vicimu za data :-))

Poskládal jsem termostat zpět a projel - při klidné jízdě a vyřazenu je opravdu normální 105-108°C.

Pokud se přišlápne, teplota hned sleze na 90... já se toho nevědomostí lekl.

Ale nespíná sahara, jak říká Martinsidlo.

"Odbublinkování" je volné, bordel mi tam nenapadal - vsal jsem to vysavačem a pak vytíral kanálky v bloku.
Akorát plastové kolena a spojky jsou už po letech a teplotě KO, prasklo mi nějaké vedení. Samá sranda. Poslední kapka - ještě praskla stahovačka (LOL)
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Riešil som to tiež na BFQ podchladzovalo to a sahari sa samovolne spuštali ,potom to dal niekomu inemu robit bohvie či dorešili nič viac o tom neviem. ale mam pekny kompletny popis po naglicky celeho toho systemu chladenia vw group. neviem ako by sa dal zaslat.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

mali sme tu jednu octu 75kw, prehrievala sa, termostat neotváral ani keby čo, bol to origo za nemalé peniaze. skúšali sa aj iné a nič. napájanie na ohrev šlo. teploty vyskočila na 120°C a potom už prístrojovka pípala :D vyriešil som možno neobvykle, ale odvtedy funguje, výroba medzipríruby pre klasický termostat z ALH/ASV a otvára klasicky pri 90°C :) RJ sa oblbla bypass odporom a je :D
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Ja jsem z toho auta uz jelen.... chlazeni snad ok uz do toho rypat nebudu ale diky (LOL)
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Příspěvek od jofa »

pipo444 píše:mali sme tu jednu octu 75kw, prehrievala sa, termostat neotváral ani keby čo, bol to origo za nemalé peniaze. skúšali sa aj iné a nič. napájanie na ohrev šlo. teploty vyskočila na 120°C a potom už prístrojovka pípala :D vyriešil som možno neobvykle, ale odvtedy funguje, výroba medzipríruby pre klasický termostat z ALH/ASV a otvára klasicky pri 90°C :) RJ sa oblbla bypass odporom a je :D
Len nechapem preco neotvoril termostat ani pri 120 stupnoch, ten predsa funguje mechanicky... Mal som uz par pripadov ze nove origo termostaty stali za prd a reklamoval som ich...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“