Axiální vůle na turbu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Axiální vůle na turbu

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj radiální vůle se výstředi tlakem oleje, to chápu, ale axiální musí být opravdu nulová? Když má turbo axiální vůli byť drobnou, ale znatelnou je na vyhození? Díky. Tomáš
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, záleží, jaká radiální vůle, nové turbo téměř "žádnou nemá"..Axiální pokud je malá bych neřešil, záleží až co dělá v běhu..Tohle je "věda", poučka na to prostě není.. :o
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Axialni vuli jsem mel vetsi a obtokove turbo mi tlacilo pozdě..až při cca 2200 tam byl požadavek.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Tady to jakoby cvaká když taham za vrtulku na kompresorové části trochu víc, hýbe se minimálně,ale jak taham za vrtulku je cítit cvakání, cca 0,5 mm víc ne... Desítky mm...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

To už by se mi na autě nelíbilo
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8929
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Radiální je přežitelná někdy i poměrně velká ( až jsem se párkrát divil ze to jezdí zjistil jsem ji třeba náhodou při opravě něčeho jiného) ale axiální vůle se většinou projevila na výkonu a to i malá.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale jak dlouho, uplně krásně to člověku dojde, když auto nastartuje a jen kouká na výstup turba na lopatky /pokud to jde/jak pomalu nastupuje olejová mlha , která lítá ven.. Párkrát se mi stalo, že přivezli turbo z vraku , já vzal za vrtulku a povídám, tohle bych tam nedával, ta vůle už je taková, že "pověra", že tuhle díru vymezí olej je jen snem..A pak se jich zeptám, tak co , jak je to s olejem? Doléváte? Ani ne, je to jako předtím...Tak nevím.. :)
nepropadat panice...
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Třeba mně, když mi onehdá bouchnul intercooler a jel jsem s tim cca 20 km domu. tak mi přes turbo vychcalo asi litr oleje.Myslel jsem tu šupu turbo nepřežilo a ono prd.Namontoval jsem novej cooler a asi jak má turbo protitlak tak, olej už zas nežere (rofl)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Na tom něco bude
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Axiální vůli mít tedy nema, tak ho do auta ani nebudu cpát...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“