Toyota LandCruiser V8 LC200 hladam forum
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Toyota LandCruiser V8 LC200 hladam forum
Zdravim,
kerze je toto forum viac nez zive dovolim si trosku 'od veci' otazku za ucelom presmerovania
Vie niekto o podobne zivommfore na Toyoty?
Zacala mrcha dymit pripridani, je to 2008, 350000km cierny dym
Mam techstream kabel co sa zda ze funguje dobre aspon doposial, nie som pri aute tak sa chcem vopred spytat ci je tam nejaka moznost vycital davky paliva do valcov podobne ako s Vagom?
Dik
kerze je toto forum viac nez zive dovolim si trosku 'od veci' otazku za ucelom presmerovania
Vie niekto o podobne zivommfore na Toyoty?
Zacala mrcha dymit pripridani, je to 2008, 350000km cierny dym
Mam techstream kabel co sa zda ze funguje dobre aspon doposial, nie som pri aute tak sa chcem vopred spytat ci je tam nejaka moznost vycital davky paliva do valcov podobne ako s Vagom?
Dik
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Dik, uz som odvtedy pokrocil, IC vymenene a pretesnene kovove tesnenia, uz nedymi, ale stale bojujem s malym tlakom, do 180kpa sleduje ziadanu hodnotu ale uz pri ziadanej 230 urobi iba 200, pritom je VN command uz na limite 51%, /pri3500rpm/ a mal by to dat na 230 uz pri 38%Ladas píše:stačí ti někdo s KTS boschem jsou tam krásně vidět dávky
Davky su celkem v norme, aj pomer A/F, kdesi som uploadol tu na fore aj merania
podozrievam vyfuky zatial neviem ako na ne
Tento vikend beriem z roboty termokameru, skusim pozriet ako sa ohrieva IC zo studeneho stavu, pokial je motor studeny mali by byt egr zatvorene, myslim ze raz to motor v pohode prezije ked ho studeny vyvalime na par minut na 3500rpm pokial uvisim narast teploty na IC, auto na mieste, nebude sa chladit, mal by som nieco uvidiet, co myslis?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Jsou ty dva EGR hlídaný? I kdyby byly, zkusil bych oba natvrdo odpojit (za předpokladu, že oba dva jsou bez ovládání těsný) a pojezdit i na ohřátém motoru.
A jak psal Ladas, ty dávky na válce sis už někde nechal zkouknout?
Kdoví, jak moc reálný je těch 350 000km, bez vstřiků v cajku to taky nebude foukat to co má ...
Jinak vím, že jsem otravnej, ale koukni, jaks to případným rádcům zkomplikoval si o tom udělat nějaký ucelený obrázek ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172729
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172777
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172788
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172816
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172860
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=173068
A jak psal Ladas, ty dávky na válce sis už někde nechal zkouknout?
Kdoví, jak moc reálný je těch 350 000km, bez vstřiků v cajku to taky nebude foukat to co má ...
Jinak vím, že jsem otravnej, ale koukni, jaks to případným rádcům zkomplikoval si o tom udělat nějaký ucelený obrázek ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172729
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172777
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172788
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172816
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172860
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=173068
Absolutne nie si otravny, to by som sa mohol skor tak citit ja
Vstreky som si pozrel sam, maju tolerancie celkom ok, jeden je na hranici
Ak by vstreky, alebo hocico ine mal byt problem, naco by si ECU pocitala ziadany tlak na 230kPa?
A tento tlak maju turba urobit pri VN comande 40% (@3500rpm).
Ja mam vsak "iba" 200kPa (po vymene a pretesneni IC) a to pri VN comande 51%.
Toto vidim ako problem, pyta sa od turieb maximum co sa moze pri 3500ot pytat (51%) a napriek tomu je malo tlaku.
EGR maju potenciometre co snimaju ich polohu. Aj tzv. naucena poloha pre oba pre otvorenie a zatvorenie je velmi podobna.
Naviac, co je asi najpodstatnejsie pre EGR, je fakt, ze do 180kPA MAP pekne sleduje ziadanu hodnotu, avsak ako stupaju otacky tak sa limituje VN command a tlak ide dole...
Uz mam prichystanu termoviznu kameru, beriem ju so sebou na Slovensko, mam aj matny cierny sprej. Streknem IC tam kde vstupuje vzduch z turieb a rano, ked bude auto studene (nie zamrznute posadim sestru za volant a bude drzat otacky na mieste na 4000. Ja budem cvakat snimky ako sa ohrieva IC, ci oba vstupy rovnako. Lava aj prava strana IC. Dufam, ze to raz auto vydrzi bez ujmy. Inak som pozrel laparoskopickou kamerou IC a na vstupnej strane su oddelene oba priestory ale na vystupnej je priestor spolocny.
Myslim ze si mi Ty pisal, EGR budu zatvorene? Lebo ked som zacinal, vsimol som si ze raz boli zavrete a inokedy otvorene /podla toho aku mal teplotu motor/ Ked budu zatvorene tak mam istotu ze ten tlak by tam mal byt vysoky, budem zaroven aj merat diagnostikou tlak. Pri tlaku 150kPa teplota vzduchu podstatne stupne. este si prepocitam ze presne o kolko.
Vstreky som si pozrel sam, maju tolerancie celkom ok, jeden je na hranici
Ak by vstreky, alebo hocico ine mal byt problem, naco by si ECU pocitala ziadany tlak na 230kPa?
A tento tlak maju turba urobit pri VN comande 40% (@3500rpm).
Ja mam vsak "iba" 200kPa (po vymene a pretesneni IC) a to pri VN comande 51%.
Toto vidim ako problem, pyta sa od turieb maximum co sa moze pri 3500ot pytat (51%) a napriek tomu je malo tlaku.
EGR maju potenciometre co snimaju ich polohu. Aj tzv. naucena poloha pre oba pre otvorenie a zatvorenie je velmi podobna.
Naviac, co je asi najpodstatnejsie pre EGR, je fakt, ze do 180kPA MAP pekne sleduje ziadanu hodnotu, avsak ako stupaju otacky tak sa limituje VN command a tlak ide dole...
Uz mam prichystanu termoviznu kameru, beriem ju so sebou na Slovensko, mam aj matny cierny sprej. Streknem IC tam kde vstupuje vzduch z turieb a rano, ked bude auto studene (nie zamrznute posadim sestru za volant a bude drzat otacky na mieste na 4000. Ja budem cvakat snimky ako sa ohrieva IC, ci oba vstupy rovnako. Lava aj prava strana IC. Dufam, ze to raz auto vydrzi bez ujmy. Inak som pozrel laparoskopickou kamerou IC a na vstupnej strane su oddelene oba priestory ale na vystupnej je priestor spolocny.
Myslim ze si mi Ty pisal, EGR budu zatvorene? Lebo ked som zacinal, vsimol som si ze raz boli zavrete a inokedy otvorene /podla toho aku mal teplotu motor/ Ked budu zatvorene tak mam istotu ze ten tlak by tam mal byt vysoky, budem zaroven aj merat diagnostikou tlak. Pri tlaku 150kPa teplota vzduchu podstatne stupne. este si prepocitam ze presne o kolko.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Nevíme, jak to tady ECU řídí, to že je jeden vstřik na hranici může mít souvis, těžko říci, navíc pokud to tedy mělo mít netěsný IC a jezdilo to takto delší dobu, zrovna MAFu ani turbům to asi nepomohlo.
EGR ovládá podtlak nebo jsou tam moturky? No tipuju podtlak. Tak návrh na termokameru, měření atd. zní krásně složitě, ale já bych motor jednoduše prohřál na provozku, oba dva EGR bych odstavil a zkusil to prohnat. Vidělo by se hned, jestli to nafouká nebo ne, v zatížení by mělo být normálně EGR OFF, ovšem jak je to tady nevím, třeba to klucí japonský maj řešený jinak, aby se vešli do limitů NOx ...
Jinak, celou dobu řešíš MAP target vs. realita, co takový MAF target vs. realita, na ten se nemrkl? Vsadil bych se, že i tady bude platit, pokud bude realita pod target, tak to prostě nedostane naftu, nebude mít co hořet a tedy co roztáčet turba ... A že se regulace musí snažit víc, to už vidět je.
Zatím asi v toleranci výrobce, když to nezapíše "nedosažení požadovaného tlaku" ...
EGR ovládá podtlak nebo jsou tam moturky? No tipuju podtlak. Tak návrh na termokameru, měření atd. zní krásně složitě, ale já bych motor jednoduše prohřál na provozku, oba dva EGR bych odstavil a zkusil to prohnat. Vidělo by se hned, jestli to nafouká nebo ne, v zatížení by mělo být normálně EGR OFF, ovšem jak je to tady nevím, třeba to klucí japonský maj řešený jinak, aby se vešli do limitů NOx ...
Jinak, celou dobu řešíš MAP target vs. realita, co takový MAF target vs. realita, na ten se nemrkl? Vsadil bych se, že i tady bude platit, pokud bude realita pod target, tak to prostě nedostane naftu, nebude mít co hořet a tedy co roztáčet turba ... A že se regulace musí snažit víc, to už vidět je.
Zatím asi v toleranci výrobce, když to nezapíše "nedosažení požadovaného tlaku" ...
Egr-y maju motorceky a spetnu vazbu z potenciometra, naucene polohy su tiez v poriadku pre otvorene/zatvorene
Map dokaze do 180 kpa sledovat ziadanu hodnotu aj ked za cenu vacsieho VN command
Nad 180 pri vacsich otackach kedu ecu obmedzi VN command uz nestiha
Ako by som mohol overit maf? Pravda je, ze Map vidi asi o 10% viac, ale neberiem do uvahy plnenie motora vzduchom
Ale ak vidi maf menej ako realita nemalo by to vobec dymit ani pri prudkom pridani?
kluci japonski sa vysr*ali na NOx a prestali tieto bestie importovat do EU, takze vyskocili na cene
( Pre mna je problem nieco menit na skusku na motore, nemam dielnu nie som "opravar akurat sa snazim prist na to kde je problem a potom idem ku garazmajstrovi co zase nevie tak hlboko ako to funguje
Intercooler sedi zhora nad vsetky, kazde jeho zhodenie vyzaduje nove jednorazove tesnenia, mam este jeden par, kusil som pary dva, este nevediac ze su jednorazove
Ak by som zistil, ze jedno turbo je KO tak zapcham privod do IC bude to omnoho lopsia situacia pre druhe turbo, nebude naprazdno ce stojace turbo tocit vzduch spat cez IC)
Map dokaze do 180 kpa sledovat ziadanu hodnotu aj ked za cenu vacsieho VN command
Nad 180 pri vacsich otackach kedu ecu obmedzi VN command uz nestiha
Ako by som mohol overit maf? Pravda je, ze Map vidi asi o 10% viac, ale neberiem do uvahy plnenie motora vzduchom
Ale ak vidi maf menej ako realita nemalo by to vobec dymit ani pri prudkom pridani?
kluci japonski sa vysr*ali na NOx a prestali tieto bestie importovat do EU, takze vyskocili na cene
( Pre mna je problem nieco menit na skusku na motore, nemam dielnu nie som "opravar akurat sa snazim prist na to kde je problem a potom idem ku garazmajstrovi co zase nevie tak hlboko ako to funguje
Intercooler sedi zhora nad vsetky, kazde jeho zhodenie vyzaduje nove jednorazove tesnenia, mam este jeden par, kusil som pary dva, este nevediac ze su jednorazove
Ak by som zistil, ze jedno turbo je KO tak zapcham privod do IC bude to omnoho lopsia situacia pre druhe turbo, nebude naprazdno ce stojace turbo tocit vzduch spat cez IC)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
1) krásná varianta, odpojíš motorceky v "předpokládaně" zavřeném stavu obou ventilů EGR a pojezdíš, uvidí se hnedsky59 píše:Egr-y maju motorceky a spetnu vazbu z potenciometra, naucene polohy su tiez v poriadku pre otvorene/zatvorene
Ako by som mohol overit maf?
Ale ak vidi maf menej ako realita nemalo by to vobec dymit ani pri prudkom pridani?
2) stejně jako vidíš MAP target a porovnáváš s realitou, hledej MAF target a srovnej s realitou, co MAF dává
3) No, prudké přidání je něco jiného než jízda v zátěži, ale bez hodnot těžko říci víc, to bys musel mít MAF omotaný páskou ...
nakoniec som na fore land-cruiser.ru "namotal a zneistil" jedneho dobreho cloveka, co nakoniec urobil log na jeho mastodonte
nastastie ho ma v super stave, vsetko sedi podla doku, takze som to zbezne pozrel a musim si to hodit do tabulky aby som videl rozdiely
co je zvlastne jeho stroj ani nikdy neziada 230kPA maximalne 210kPA
on ich aj dostane pri komande VN 40%
ja mam pri komande 51% okolo 198kPa, zda sa, ze hladam nieco male....
este porovnam ako su "ucene" EGR ventily kde chodia jemu a kde chodia mne, ja mam jeden asi o 5% inde ako druhy, mozno fakt uplne nedotvara
len nechapem ze vo vyfuku je menej ako 210kPa?!?!
PS: v tomto systeme nemam target MAF, ale lisim sa od dobreho auta pri rovnakych otackach asi o 2 .. 3 % menej (plny kotol)
IC sedi zhora na motore, ma vzduchove kanaly odpredu, vsetko je pod nim, zhodis - nove tesnenia na IC, dnes som uz objednal 4 sady
nie je to jednoduche, budem mat 3 pokusy
nastastie ho ma v super stave, vsetko sedi podla doku, takze som to zbezne pozrel a musim si to hodit do tabulky aby som videl rozdiely
co je zvlastne jeho stroj ani nikdy neziada 230kPA maximalne 210kPA
on ich aj dostane pri komande VN 40%
ja mam pri komande 51% okolo 198kPa, zda sa, ze hladam nieco male....
este porovnam ako su "ucene" EGR ventily kde chodia jemu a kde chodia mne, ja mam jeden asi o 5% inde ako druhy, mozno fakt uplne nedotvara
len nechapem ze vo vyfuku je menej ako 210kPa?!?!
PS: v tomto systeme nemam target MAF, ale lisim sa od dobreho auta pri rovnakych otackach asi o 2 .. 3 % menej (plny kotol)
IC sedi zhora na motore, ma vzduchove kanaly odpredu, vsetko je pod nim, zhodis - nove tesnenia na IC, dnes som uz objednal 4 sady
nie je to jednoduche, budem mat 3 pokusy
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km