Octavia I problem s ručnou brzdou čo dalej?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Octavia I problem s ručnou brzdou čo dalej?

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte ,,opakovane stk kvoli ručnej, menene lanka, bubny, pred par tis km pakne -obloženie.. problem je ten že pri nastaveny "samoštelu na max. nahodim bubny doladim ručnu v interieri a vždy pri zatahnuti ručnej mi to tiahlo v ktorom su lanka vždy zvrtne na pravu stranu a ta strana aj nebrzdi pri druhom zacvaknuti na druhy zub ručnej lave koleso už nepohnem ani kopancom a prave tocim prstekom (LOL) lanka mi dava na obe strany rovnake piše pre bubnove brzdy. samoštely nastavene rovnako oba a stale je diskriminivane prave kolo , lanka -bowden je vsade dobre zasunuti po dorazi ,ako dalej čo stym Dakujem
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1084
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

Jak dou ty bovdeny vzadu do štítú tak je drží takova plechová spona
Máš to chycený necestuje ti ten bovden tam a zpátky?
Když neni spona de to chytit i umělohmotnou páskou
http://www.club-opel.cz/viewtopic.php?f=135&t=354
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

práve zaistenie tam neni žiadne je to len prevlečene cez štit ani na starych povodnych lankach tam nebolo nič ,zajstim ich ešte preventivne zvnutra od štitu aby nešli von a vyskušam ale ako necestuju ani na uvolnenej ani na zatahnutej bowden je oprety o štit obe strany
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ty samostavy máš dobře?? Není otočen ten klínek a nezasekava o ten čudlik??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ten klinok sa otočit neda, teda da ale čudel vadi a obloženie , čiže su dobre natočene :roll:
Lanka pre ručnu brzdu su rovnake? dlžky vsade mi dava rovnake dlžky pre bubnovky ,porovnaval som aj ich zo starymi su rovnake a aj L-P rovnake dlžky aj na starych, už neviem čoho sa mam chytit
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ty hliníkové roury jsou OK nejsou shnilé?? Jsou dobře navlečené?? Mám neblahý pocit nějakého špatného složení nebo vadného nového dílu.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1084
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

Jestli to neni zajištěný našels problém :)
Na tý zadní nápravě sou u sebe na každy straně šrouby podobný těm co drží tepelný štíty nad vejfukem
Na ty šrouby se nacvakne na fest objímka co drží ty lanovody
Stava se že se ta objímka poškodí ztratí či ty šrouby ureznou pak stačí ten lanovod dorazit do štítu a bovden uchytit k zadní nápravě umělohmotnou páskou tak aby se při zatahování a povolování tý ručky to u toho štítu ani nehlo
Ja to na ty oktě v návodu na každý straně utáhl dvěma páskama a maka to jak má ;)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Obrázek Vedeli by ste mi dat OE čislo toho vahadielka kde idu lanka na octaviu ? nikde ho nemožem dopatrat vdaka
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

RAPIDmen píše:Obrázek Vedeli by ste mi dat OE čislo toho vahadielka kde idu lanka na octaviu ? nikde ho nemožem dopatrat vdaka
a nemáš náhodou problém s ovalitou brzd? v sk zavedli nějakou kokotinu co se ukládá v systému a je to ovalita brzd, rozdíl mezi kolama je v EU daná rozdíl 30 % a v sk vymysleli nějakou ovalitu ruční brzdy 20 %, zatáhnu ručku a kola gumujou čáry a dostal jsem to na 60 dnů, zatím nevím co stím
;)
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

sprsnili to fest no . Rozdiel v brzdnej sile nemože byt vačši ako 30% na tej istej naprave ,auto sa nedostalo ani do tolerancie prevadzkovej brzdy a ručna je uplne nula bodou pre to koleso. Tak to riešim .kopec ludi neprechadza kvoli učinosti alebo rozdielu v brzdnej sile.. Predok tu vyšiel 2,60kN - 2,62kN zadne rozdiel cez 30%
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Rapidmen: Podle mě máš jedno kolo špatně nastavené-samostav.Menil si i rozpěrku s kolíkem?
Ať ti nekdo šlapne na brzdu a ty manuálne přes díru pro šroub,potahni za kolík v samostavu.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Re: Octavia I problem s ručnou brzdou čo dalej?

Příspěvek od Rayx »

RAPIDmen píše:menene lanka, lanka mi dava na obe strany rovnake piše pre bubnove brzdy
RAPIDmen píše:Obrázek
Vedeli by ste mi dat OE čislo toho vahadielka kde idu lanka na octaviu ? nikde ho nemožem dopatrat vdaka
Podle fotky se měnilo jen k pravému kolu, délka byla zachována nebo ne? Vahadýlko na táhle u páky je v tom opravdu nevinně, tím to neopravíš, je součástí páky ;)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

RAPIDmen píše:sprsnili to fest no . Rozdiel v brzdnej sile nemože byt vačši ako 30% na tej istej naprave ,auto sa nedostalo ani do tolerancie prevadzkovej brzdy a ručna je uplne nula bodou pre to koleso. Tak to riešim .kopec ludi neprechadza kvoli učinosti alebo rozdielu v brzdnej sile.. Predok tu vyšiel 2,60kN - 2,62kN zadne rozdiel cez 30%
ještě jsem si vzpoměl na souseda fiat punto stk pezinok tak tu ovalitu začal léčit stáčením a novým obložením a zas neprošel, všechno nové ferodo lanovody pakny bubny a s odřenýma ušima prošel

tak dej raději všechno nové
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

slovacek.milos píše:a nemáš náhodou problém s ovalitou brzd? v sk zavedli nějakou kokotinu co se ukládá v systému a je to ovalita brzd, rozdíl mezi kolama je v EU daná rozdíl 30 % a v sk vymysleli nějakou ovalitu ruční brzdy 20 %, zatáhnu ručku a kola gumujou čáry a dostal jsem to na 60 dnů, zatím nevím co stím ;)
To není nic nového, ani v ČR, to bys pak mohl být také překvapený ...

Ovalita, házivost větší než ±10%
Kolísání brzdné síly v průběhu každého úplného otočení kola na válcové zkušebně brzd přesahuje ± 10%.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Re: Octavia I problem s ručnou brzdou čo dalej?

Příspěvek od Rayx »

Rayx píše: Podle fotky se měnilo jen k pravému kolu, délka byla zachována nebo ne? Vahadýlko na táhle u páky je v tom opravdu nevinně, tím to neopravíš, je součástí páky ;)
Ono vlastně nejde ani tak o celkovou délku lanka a bowdenu, ale hlavně krok lanka, tedy volnou pracovní délku lanka vystupující z bowdenu ...
A ta musí být na obou stranách, pro L a P kolo, co nejvíce stejná, jinak pak vahadlo u páky nebude umět vyrovnat rozdíl (jak délku kroku lanka tak smrštění bowdenu/pružného obalu/ při zatížení zatažením za páku) na L a P kolo
Obrázek

Pokud tedy to nové lanko k pravému kolu nemá výrazně delší krok než to původní levému kolu, je problém jen na samotné brzdě pravého kola, jak je složená ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“