znecisteny MAF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

znecisteny MAF

Příspěvek od sky59 »

Neviem si vysvetlit preco znecisteny maf sposobi cierny dym z vyfuku diesla.

Je to preto ze vrstva nanosu na vyhrievanom platinovom drotiku zvacsi povrch
a teda aj jeho chladenie? Potom si Ecu mysli ze je viac vzduchu a da vela nafty
aby dodrzala 'spravny pomer'?

Opak by bol ak by znecistenie tepelne odizolovalo prestup tepla a teda by snimaz snimal
'nulove' mnozstvo vzduchu a teda by sa vstrekovalo menej paliva.

Je to teda tak ze znecistenie vzdy ma za nasledok prilis vela nafty do valcov? A nasledne cierny dym?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: znecisteny MAF

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="sky59"]Neviem si vysvetlit preco znecisteny maf sposobi cierny dym z vyfuku diesla.

tak hodnoty maf bys měl koumat v diag v bloku měřených hodnot a ne tady, akční členy ti řeknou co je špatně,
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Co jsem se setkal tak to bylo vždy obráceně obalením měřícího prvku docházelo ke snižování dávky paliva.Pokud by jsi ji měřil skopem je vidět jak se snižuje výstupní napětí a reprezentativní výkmit se téměř ztratí.
Naposledy upravil(a) geo dne 09 črc 2019, 05:53, celkem upraveno 1 x.
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

mám stejné poznatky jako geo
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Diky, vsak preto mi to hlava nebrala, takze spina izoluje ako som si povodne myslel

Docital som sa, ze spinavy maf sposobuje nekludny volnobeh /chuda zmes/

Zatial maf vylucit nemozem, moze byt poskodeny /?/ ale ze by bol spinavy a treba ho cistit to nebude pricina cierneho dymu

Skusim urobit log len jeviem ci s automatom sa to da bez toho aby to prehodilo kvalt
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Dáš manuál.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

No asi by to chtělo doplnit co řešíš a na jakém autě.U nafty je váha směrodatná k otevírání egr a pokud bude váha kecat mohl by egr nepřímo klapkou v sání kterou bude přivírat aby zvětšil průtok egr rozhoupat volmoběh.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

auto je velke dieslove :)

cez vikend planujem urobit log, nasiel som doporucene parametre ktore logovat, nevidim tam ziadne info o EGR, ak bude v ponuke tak to pridam, nejaky dalsi napad co pridat? Riesim ze vraj zacalo dymit pri pridani, jazdi na tom sestra

A/F (O2) Lambda Sensor B1S1
A/F (O2) Lambda Sensor B2S1
A/T Oil Temperature No.1 (if AT)
Accelerator Position
Battery Voltage
Calculate Load
Coolant Temperature
Engine Oil Temperature
Engine Speed
Exhaust VVT Change Angle Bank 1
Exhaust VVT Change Angle Bank 2
Exhaust VVT Target Angle Bank 1
Exhaust VVT Target Angle Bank 2
Fuel Pressure (High)
Fuel Pressure (Low)
Fuel Pump Control Duty Ratio
Fuel System Status Bank 1
High Pressure Fuel Pump Duty Ratio (D4)
Ignition Timing Cylinder #1
Injection Mode
Injection Switching Status
Injection Time Cylinder #1 (D4)
Injection Timing Cylinder #1 (D4)
Injection Volume
Injection Volume Cylinder #1
Injector Cylinder #1 (Port)
Intake Air Temperature
Intake VVT Change Angle Bank 1
Intake VVT Change Angle Bank 2
Intake VVT Target Angle Bank 1
Intake VVT Target Angle Bank 2
Knock Correct Learn Value
Knock F/B Value
Lock Up Status (if AT)
Long FT B1S1
Long FT B2S1
Mass Air Flow Sensor
Misfire count (You must individually select #1-6)
Power Mode SW
Shift Status
Short FT B1S1
Short FT B2S1
Target Air-Fuel Ratio
Target Fuel Pressure (High)
Target Fuel Pressure (Low)
Throttle Position
Throttle Position Command
Throttle Position Sensor Open Position No.1
Throttle Request Position
Throttle Sensor Position
Vehicle Load
Vehicle Speed
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="sky59"]auto je velke dieslove :)

a kola to má?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

To je odpověd. Na velkej autech praskaj hadice plnícího tlaku pak váha má velkej průtok vzduchu a dávkuje hodně paliva na málo vzduchu kterej utekl dírou.Lepší popis na velký auta už neznám.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“