Superb II 2010 1.8 TSI 118KW spotřeba oleje

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Superb II 2010 1.8 TSI 118KW spotřeba oleje

Příspěvek od Thopr »

Aloha.

Tchán zakoupil Supa II s 1.8 TSI 118KW, najeto prý 140tkm...
Po najetí cca 1000km (1 x z bazaru domů - 200km, pak 1 x Praha a zpět - 600km a dnes ValMez cca 200km) už dolil cca 5 L oleje... Prý když auto umýval, tak měl okouřený zadní nárazník jako od nafty.

Co vše by mělo být na výměnu? Někde se dočetl, že snad ojnice s pístama a hned to chce kupovat a měnit, já TSI neznám, dávám od toho ruce pryč....

Díky za rady ... Vrátit to do bazaru nechce, že se mu líbí a že má nějakou pojistku, která by mu měla zaplatit opravu či co...
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

stačí písty, ojnice není třeba
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Ok, diky za info. A co jeste udelat, kdyz to bude rozhozene? Rozvody ponechat nebo radeji nove?
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=170783

No, jistě to bylo za dobrou cenu a po penzionovaným panu doktorovi, že?
Co je to za rok a měsíc výroby (podle štítku na rozvodech), motor CDAA, že?

Kolik má připraveno na GO? Záleží, kdo by to dělal, sadu pístů seženeš kolem 10tky, ale je kolem toho x dalších věcí, hlava, turbo i katy budou zahnojený,
motor nejlépe ven (musí se dělit od převodovky tak jako tak) no a práce taky není zadarmo, když sežene někoho za 50 bude si moci gratulovat, běžně bývá výrazně více.

Ale podle mě v tomto stavu je to už těsně před smrtí a bude chycený i blok, jestli mu to páplo 5l na 1000km, i kdyby to něco bralo přes možná vadný odlučovač, hodně toho půjde za těmi stíracími kroužky.
Kdyby to bralo 8 litrů benzínu na 100km, tak oleje to žere 0,5 litru na 100km, tak to je mazání co neměli ani trabíci, warťasi atd. to je nemyslitelný poměr 1:16...
Přitom povolené maximum je 0,5 litru na 1000km a už to je moc, tohle bere 10x více ...

Přesně tolik to bralo tomuto rusovi, 1l na 200km no a svíce pak vypadaly takto
Obrázek

Každopádně buď vytlouct slevu na GO nebo raději vrátit, pokud cena nebyla zohledněna stavu, a to si myslím asi nebyla ;)
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Mesic 12 a rok 2010. Ano, CDAA... Ok, veskere info mu predam. Jinak cena byla 220tkc v takove normal vybave, vzhledove pekny a interier taky.

V bazaru mu k tomu dali nejakou spesl pojistku na vady, ktere se projevi do 1 roku nebo 10tkm.
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1084
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jo, tak je to jasné, 12/2010, to jsou ty nejhořší písty s koncovkou BS a kroužky H, tedy stírák jen 1,5mm vysoký, nyní s ucpanými drenážními minidirkami ...

No, počítal bych s opravou spíš kolem 70tky, cena auta byla podle mě spíš vyšší, nezohledňující stav motoru (tato jsou na tom uplně stejně ...) , tak nevím, jakou mu dali pojistku a co by mu kryla, starosti najít rozumný servis určitě ne, cena v autorizáku by byla bez kulance uplně mimo a doba kulancí na toto už je spíše pryč ...

ad link od p.s., tihle klucí z Brna se do toho vrhli po hlavě, ale jejich soustružené původní písty a 2mm stále jen "vrtané" stíráky z DF pístů, nyní také zakázaných, to je taky kapitola, dnes už maj dávat písty BK v náhradě např. od KolbenSchmidt, co maj stíráky 2mm ale s prořezy... Ale obrázky tam maj hezký ;)

Btw. jen vrtaný stíráky na tyhle mrchy nestačí, VAG je dával i na Gen3 1.8 TSI a podle všeho i na další TSI motory ... Dnes už tam snad cpou jen skládaný stíráky, co se jen tak karbonem díky vnitřnímu EGR, LL intervalům atd. nezacpou ... Za pár let budou lidi vzpomínat v dobrém na diesly ;)

Ruskej mechanik a jeho fotky a videa nejen 1.8 TSI ...
https://www.instagram.com/suslikrus/
https://www.youtube.com/user/suslikrus/videos

a pro srovnání test 1.0 TSI po najetých 100tkm během 18ti měsíců, tedy auto jezdilo často a svižně, žádný couračky ...
Obrázek

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 55#1242055
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 49#1241549

všechny benzínové přímovstřiky bojují s tím samým problémem a to je množství NOx, který nesundaj jinak než recirkulací spalin (tím ovšem zvednou PM částice=saze, proto museli začít montit na výfuky OPF filtry na benzín což je obdoba DPF na dieslech, ovšem co se díky tomu děje v motorech to už řeší až majitelé ...), u dieslů maj alespoň možnost následné redukce NOx přes SCR a tím je teoreticky šance na menší využívání EGR ...
Využívání EGR zatěžuje/znečišťuje olej, LL interval výměn oleje tomu jen napomáhá, nečisté/dušené spalování za nižších teplot ve válcích vše pomalu zabíjí ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu, je to začarovaný kruh, který asi málokdo rozetne..Princip se těžko upravuje.. :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, kdo chce kam, pomozme mu tam. V honbě za co nejmenší spotřebou a tedy produkcí CO2 ze zákonitě podle fyziky a chemie dostaly benzínové přímovstřiky do naprosto stejné pozice, jako jsou diesly, tedy bojují s NOx, a když je recirkulací sundají, začnou tím produkovat saze ... Je to umění to vybalancovat a řekl bych, že to benzín zase prohrává tím, že nemá obdobný systém následné redukce NOx katalyckou redukcí, jako maj nyní diesly ...
Proto RDE testy pod WLTP homologací měří jen NOx a PM ...

Jen pro info, kam až to dotáhli u koncernu s EA211 EVO 1.5 TSI, jak moc je to pravdivé, když už tomu montí OPF na výfuky, jak budou tyto motory vypadat po 100tkm nájezdu ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Člověk chápe problémy vývoje, ne vždy se vše povede, ale házet to na majitele, kterého předtím masíruji reklamou není seriozní.. :(
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Co dodat, jak už jsem zmiňoval, vrtané stíráky je asi jeden z největších kaizenů na podporu prodeje, co kdo kdy v automotive vymyslel pro moderní benzínové přímovstřikové motory ...
vše řada EA888 ...

2.0 TSI CNC (asi CNCD nebo vyjímečně CNCB, Audi) Gen3 110 000km najeto
Obrázek

a další shodný motor s nájezdem 100 000km ...
Obrázek

na ucpaný drenáže ve stírácích je veškerá chemie nalitá do válce krátká, čím víc je agresivní, např. koncentrovaný Dimethylsulfoxid, kterej se v nízkých koncentracích nalézá v různých čističích motorů pod zkratkou DMS nebo DMSO) vezme si to sebou všechny lakovaný povrchy uvnitř motoru plus teflonový vrstvičky na "sukničkách" krátkých pístů, drenáže zůstanou utemovaný, 1.8TSI CDAB 112kW, najeto 80 000km ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

No hnus toto, toz info jsem predal tchanovi a hodi se to na opravunk Humlovi, tady v okoli TSI nikdo nedela...
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, bude zajímavé jak to bude vypadat uvnitř, hlavně stěny válců, na ten litr na 200 se to nedostalo během pár km.
Zkuste sem kluci pak dát nějaké fotky, zajímalo by mě to, přestože už jsem viděl dost ;)

A jen pro info, ta pojistka bude něco krýt, nebo to budete financovat z vlastního? To by z toho bazoš vyšel levně ... :)
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

No, bazoš tchána poslal slušně někam, že má tu pojistku, tak ať to řwší přes ní... A pak ještě poradil, že to může být i turbem, že to je častá závada... Pojistka je prý na max 50tkč, zbytek se musí doplatit ze svého... (crazy)
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Auto má odjet v pátek do Brna k rukám Humla, na opravu. Ale dnes se při startování ozvala rána z motoru, pak to nechtělo dlouho chytit a nakonec chytlo ale celkem to rachotí. Na vagu chyba P0016 snímač vačky a otáček. Nevíte zda to do Brna dojede po ose?
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“