Utahovací momenty ojnic 1.4 16v

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Utahovací momenty ojnic 1.4 16v

Příspěvek od roman1648 »

Kod motoru BCA ale to bude asi stejný jak všechny ostatní ( AUA,AUB,BBZ...)
Už jsem to nějakou dobu nedělal, ty ojniční šrouby to je 12ti hran vel. 9?
díky
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

mám dojem že 10. tahal jsem to stejně jak TDI. 30 nm + 90 stupňů tuším....Ale to si radši dohledej.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Materiál k BCA říká toto

7 - Ojniční šroub
❑ M7×0,75: 20 Nm + dále pootočit o 1/4 otáčky (90°)
❑ M8×1: 30 Nm + dále pootočit o 1/4 otáčky (90°)
❑ vyměnit
❑ závit a dosedací plochu potřít olejem

ty M8 vyběhly někdy v 2005, od tý doby se montili M7, tak si prověř, co tam je za ojky, ty s M8 byly dva typy ;)
Naposledy upravil(a) Rayx dne 30 črc 2019, 06:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Super děkuji
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

A hlavový šrouby prosímtě ? Jsou to M9
díky
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ano ;)
036 103 384 B M9x1,25x138

jaký byly ty ojky? Tam jsou možný tyhle varianty
030105425E M7x0,75x41 pro ojku 036 198 401 G (036 198 401)
030105425 M8x1x41 pro ojku 032 105 401
045105425 M8x1x44 pro ojku 032 105 401 T
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já nevím ještě budu to dělat celý najednou,zhodim hlavu,vanu,vytaham písty,nový kruhy,preprasim válce,hlavu druhou mám nachystáno u komplet s vackama tak chci ráno začít a odpo to jede
A ty momenty utažení hlavy?
Dik
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Raději mrkni sám do DP, má to své nuance ;)

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!gfCiL1o6sYnv/s0057050015-motor-1-4-55-59-kw-mpi-pdf
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Měls to nechat přebrousit. Já párkrát dělal tvůj postup a pak to klepalo... Sice to vyjde o cosi dráž ale pak je to 1A.Ty krátký písty u 1.4 16v jsou naprd.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No právě teď to klepe jako prase...ale přijde mi to spíš nahore
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No však právě, krátký píst, klepe to nahoře při jeho překlápění ...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Uvidím jak se to rozdělá no...má to skoro 400tis.
Dobrý je že novej píst stojí litr..
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak pokud to má.400.tis tak nad ničím jiným než výbrusem ani nepřemýšlej. To bude vyšuškané jak paní Blažková.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

:roll: :roll:
Obrázek
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

:) Co válce, ty jsou na tom jistě stejně, budeš brousit, jak už předpověděl Tomas6 ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“