Záhadné problémy, Superb 1, 1.9tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Záhadné problémy, Superb 1, 1.9tdi

Příspěvek od MiregSan »

Dobrý den, pánové.
Mám Superb 1, rok 2007, 1.9tdi 85kW, najeto má 250tkm a před nedávnem mě začal zlobit. Jezdím nejčastěji takové 20-40km trasy kolem Ostravy a občas vyjedu někam do Čech na dovču nebo pracovně. Ale to je tak 2-3x ročně.
- Záhadný problém č.1
Začala mi pomalu mizet chladící kapalina. Odvezl jsem tedy auto do servisu, kde se jako závada ukázala rezavá trubka mezi motorem a radiátorem. Trubka za 2t, cca 40cm dlouhá, kovová, s navařeným nějakým držákem jiné trubky a ve sváru to kapalo.
Po výměně se ale začaly dít věci. Nádobka na chladící kapalinu se naplnila rzí a nějakým jakoby rezavým blátem. Samozřejmě v nejméně vhodnou dobu, v podzemních garážích velkého obchodního centra. Dolil jsem vodu k blátu a jel do servisu. Tam se motor X-krát propláchl, pročistil. Stejně se ale rez ve vodě stále objevuje. Čidlo hladiny chladící kapaliny nereagovalo, protože blátíčko je vlhké a čidlo si myslí že je vody dostatek.
- Záhadný problém č.2
Cestou z Ostravy do Prahy po D1 mi u Velkého Meziříčí auto přestalo jet. Ozvala se dutá rána, zamnou oblaka černého dýmu, auto i pod plným plynem zpomalovalo. Naštěstí jsem se "doškrábal" na benzínku, kam pro mě přijela odtahovka. Závadou byl roztržený intercooler. Normálně mu vystřelil jeden z těch bočních plastů. A zároveň zmizela voda, v nádržce opět blátíčko, rez a voda žádná. Cestou z Prahy do Ostravy jsem jel vesničkami kolem hradce. Pěkně pod 1800ot abych nezatěžoval turbo. Každých 50km zastávka, cigárko, kafčo, kontrola vody - vše v pořádku.

Auto už opět zase pěkně jezdí a od servisáka máme instrukce - proplachovat, kontrolovat, proplachovat, kontrolovat.
A teď pozor jo?
1- ani jednou mi motor nehlásil žádné přehřívání, ani chybějící kapalinu.
2- voda v oleji není
3- olej ve vodě taky není
4- při jízdě má motor během chvilky 90°C a to si drží celou cestu.
5- jezdil jsem dnes po městě, vše ok, hodinu jsem seděl na pivě a když jsem se vracel kolem auta, nedalo mi to a že to zkontroluju.
- nádržka na chladící kapalinu téměř prázdná, pod autem žádná louže a motor má podle budíku stále 90°C. Přestože více než hodinu stojí na parkovišti.

No není to divné? Napadá mě, jestli není vadné čidlo teploty, motor se ohřívá třeba na 120 ale budík a ŘJ si myslí, že je teplota ok. Dále netuším jestli mi spíná větrák na chladiči. Ten od klimy normálně jede ale nikdy jsem se na vlastní oči nepřesvědčil jestli jede i ten na chlazení motoru.

Co si o tom myslíte? Mám zkusit vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny? Nebo jinak, dá se někde teploměrem změřit skutečná teplota motoru?
Děkuji za každou případnou reakci.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ta trubka asi nebyla originál co? proto ten bordel v nádobce, stejně se v ní za chvíli udělá díra, když to takto rezne, dali jsme trubku chlazení na Octavku od Viki nebo co to bylo a to samý, kapalina rezavá na sračky a za chvíli byla v trubce stejně prorezlá díra, sehnal bych jinou tu trubku originál , třeba z vrakáče, nebo novou ze škodovky
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Jestli byla originál to netuším. Viděl jsem ji po vytažení a byla pěkná černá (asi komaxit nebo něco) akorát u toho sváru to prorezlo a začalo pomaličku kapat. Celkově je ale té rzi ve vodě více než kdyby se dvě takové trubky rozpustily úplně.
Mimochodem, teď jsem byl u auta a po 3,5h kdy stojí, budík po otočení klíčku ukazuje mezi 70-80°C. To mě svádí k myšlence že je něco špatně s teplotou.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

každopádně pokud se to stalo hned po výměně tý trubky, dával bych to za vinu jí a vyměnil bych ji, než v zimě zjistíš, že to netopí
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Dobře, zkusím tu trubku ještě zkontrolovat jak vypadá na povrchu. Nicméně teď je tam nová a z té by rez neměla jít ne? Trubka stála přes 2 tisíce, myslím že aktuálně mizející voda nebude její zásluha.
Otázkou je, proč je motor stále tak horký a přesto "má 90" a kam mizí voda když auto po jízdě stojí a pod autem je sucho.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Niekedy je hocijaká oprava motora sci-fi... Robil som rozvody na jednej CEGA, klasika vypustim vodu, čo je použiteľné nalejem naspäť + zvyšok ktorý nezachytim dolejem G12.

Po týždni prišiel na výmenu oleja a pozerám nádobka hnedá, na spodku hrdza... Tak som to vyčistil, vymenil chladiacu a dookola stále sa objavoval bordel. Dokonca zapchalo aj tie obmedzovace prietoku v odvzdusnovacich hadickach k nadrzke. Motor začal tlakovat, prebehla ako najskôr výmena EGR chladiča.... Neúspešne. Dva dni pokoj a znova vychrstlo chladiacu. Takže momentálne je to v štádiu tesnenie pod hlavou/hlava :roll:
Nevysvetľuje to síce ten bordel v nadrzke ale je to dôsledok... Nechápem do teraz kde sa tam ten bordel vzal.
Naposledy upravil(a) adrian_B dne 29 črc 2019, 22:18, celkem upraveno 1 x.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

To že na budíku je 90 neznamená že reálne je 90. Budíky ukazujú 90 stupňov od reálnch 75 až po 110 stupňov, až keď prekrocis tuto hodnotu zacne rucicky stupat vyssie, čiže realne da musis dostat nad hodnotu 110 stupnov
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Aha, tak pak dej vědět jak to dopadlo. Já vůbec netuším, kde by se tolik rzi a bordelu mohlo vzít. Hlavně mi úplně hlava stojí, kam mizí ta voda z uzavřeného systému.
Odstavím auto, vody dost. Za hodinu zkontroluju a voda nikde...
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Kľudne ti tu vodu môže vyhadzat cez viečko nádržky za jazdy a kým je tam tlak po odstavení tak voda v nadrzke je. Ako náhle postojis tak v okruhu klesne tlak a voda vbehne do systému.

Skontroluj či nemáš moc tvrdé vodné hadice po jazde.
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Jo, zkusím se na to podívat. Nevím jestli poznám moc tvrdou hadici ale zkusím to nějak odhadnout. Každopádně když odšroubuju víčko, nevypadá to být natlakované. Trošku to zasyčí ale ne tak jako když otevřeš protřepanou coca colu.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

moje zkušenosti jsou takové, že když je v chladící kapalině silný rez a rezavé bláto je ten motor prakticky ztracený,

motor se může třeba stokrát propláchnout dát nová chladící kapalina, ale ta rez ji stejně přemůže a budou se řešit nekonečné problémy ;)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

MiregSan píše:Dobře, zkusím tu trubku ještě zkontrolovat jak vypadá na povrchu. Nicméně teď je tam nová a z té by rez neměla jít ne? Trubka stála přes 2 tisíce, myslím že aktuálně mizející voda nebude její zásluha.
Otázkou je, proč je motor stále tak horký a přesto "má 90" a kam mizí voda když auto po jízdě stojí a pod autem je sucho.
Tím jsi to zabil uplně ... Radí Ti tu expert a Ty si budeš tu trubku prohlížet zvenčí ... Že je to nová trubka nic neznamená, když se hned rozpouští, zřejmě nějaký čínský bláto.

Kdy od její výměny se začaly dít ty věci? A čím jste to naplnili, jakou chladicí kapalinou? Jestli tam máš nějakou pumpu v náhradě s kovovou vrtulkou, třeba se to nyní spolu pere ...

K čidlu, nech to načíst nějakou diagnostikou a ověřte si, že to dvojitý čidlo teploty hlásí stejný teploty jak do jednotky motoru, tak budíkům.

Ovšem ta ztrácející se voda z nádržky to není dobrý znamení ... To je třeba prohlídnout pořádně, ono to zas není tolik kapaliny abys ji hned našel pod autem ;)
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Ta nová trubka tam je od minulého víkendu takže 9 dnů a ty problémy začaly tak 2-3 dny před její výměnou. Jsem rád že mi tu rádi profík, bohužel jinak než pohledem zvenčí ji neskontroluju. Myslím že to je kovová trubka co vede teplou vodu do topení interiéru. Takže bez dílenského zvedáku nic víc nezmůžu. Takže buď na to do 12.8. nějak polomyšlenkovitě přijdu nebo to půjde do servisu až se servisák vrátí z dovolené.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, prve napíšeš, že se to začalo dít až po výměně trubky
MiregSan píše:Po výměně se ale začaly dít věci. Nádobka na chladící kapalinu se naplnila rzí a nějakým jakoby rezavým blátem.
teď říkáš, že se to dělo už 2-3 dny před její výměnou ...
MiregSan píše:Ta nová trubka tam je od minulého víkendu takže 9 dnů a ty problémy začaly tak 2-3 dny před její výměnou.
Nech to na servis, sám s tím nic neuděláš, jen tomu uškodíš ...
Ale servis bych změnil, ten co tu trubku vyměnil a viděl, co je tam za humus měl podle toho k tomu přistoupit, a to evidentně neudělal ... ;)
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Problémy s kapáním, kdy se poprvé ztratila z nádržky bylo ty 2-3 dny před výměnou. Tehdy už tam byla i rez ve vodě. Když mechanik trubku vyměnil vše vypláchl a poté se rez a "bláto" znova objevily.
Jestli jsem vás v úvodu mistifikoval tak se omlouvám. Mám toho teď vážně plnou hlavu a praktický nemyslím na nic jiného.
Četl jsem různá fóra kde tu záhadnou řez řešili neustálým vyplachováním až nakonec zmizela. Jen nevím co je v motoru železného, co by mohlo rezivět když asi jediná kovová trubka je vyměněná a původní až na jedno místečko ve sváru taky nevypadala příliš orezle.
Teď když jsem jel z Prahy bez klimatizace a s otáčkami pod bodem sepnutí turba a s mnoha přestávkami, vše vypadá ok, vody neubylo, rez nepřibývala. Včera jsem to trochu honil a po hodině stání voda zmizela a motor byl ještě za 3,5h horký. Teď ráno je vody pořád stejně kolik jsem večer dolil a žádná další rez na hladině nepřibyla. Zkusím diagnostiku a podívám se jaké teploty vycházejí z čidla. Mám ještě k dispozici infrateploměr ale když změřím nějakou část motoru, teplota bude samozřejmě mnohem vyšší než 90.
Kdysi se mi něco podobného dělo na motorce, honda hornet, kdy mi utíkala voda, motor se hřál. Nakonec to bylo teplotní čidlo na chladiči které má spouštět větrák.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“