octavia 1 1.6 AEE náhodně chcípe

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nevím nevím ale u aee stím rozdělovačem můžeš kroutit jak hlůpý s hodinama ale chcípen se nekoná ;)
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 srp 2008, 22:57

Příspěvek od e36power »

jericho-3 píše:
zizuzidan píše:Tohle způsobuje špatný předstih.Seřid a budeš mít klid
Ano, to máš pravdu, někdy to motor prostě neustojí a chcípne..Když jsem chtěl rychle auto uschopnit , tak jsem to uvedl do chodu, pak jsem natočil rozdělovač na větší předstih, až se při startu motoru nechtělo, pak jsem trochu ubral a bylo..Ale samo pečlivost je to pravé..Jinak tohle chcípání dělají i nepřesné rozvody , což tady asi nehrozí.. :)
Dnes jsem mluvil s majitelkou a ta mi řekla, ze to děla od výměny rozvodu což je tak rok co to dělali. Ale spolehnout se na to samozřejmě nedá...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

e36power píše:
jericho-3 píše:
zizuzidan píše: Ale spolehnout se na to samozřejmě nedá...
já mám popkorna skutr 50 cm2 reklamace že prej má vysoký volnoběh, pochcává se a prasklý plast u nádrže,

reklamace je po roce po opravě, vysoký volnoběh je tam proto že karbec je KO

majitelku bych tak přefikl jak ji dělal reklamaci je šikovná ;)
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2408
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Ten předstih: Vagem motor,základní nastavení myslím,že skupina 01,tím se zvýší otáčky na 1200,pak stroboskopem ustalit nulu na řemenici s ryskou na krytu rozvodů a lehkým otačením rozdělovače seřidit.5 stupnů.
Mimochodem pokud máš předstih v pořádku poznáš takto: Ohřáty motor,vag,měřené hodnoty,skupina 01 dej si graf a sleduj hodnotu lambda sondy,musí klasicky amplitudovat od 0-1 V podrž pár vteřin plyn nad 3000 otáček a nech klesnout na volnoběh,znovu se musí objevit amplituda stejná jako před vytočením,pokud tam budeš mít rovnou čáru a až po dlouhé době se lambda opět chytne máš předstih špatný.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono u starších motorů se stávalo, při výměně rozvodového řemene, kde byl pohon rozdělovače ozub. kolečkem pomocného hřídele olej.pumpa - rozdělovač, že mechán postavil rozvody před. demontáží na značky, sundal řemen a dal nový ,/ kouknul na palec, zda směřuje k rysce/zapakoval dekl a chtěl motor natočit, někdy chytil , někdy ne, protože kolečko pohonu skočilo o zub a předstih byl jinde..Tak povolil rozdělovač, zatočil s ním, až to chytlo a auto předal. Neřešil, že poloha rozdělovače vůči bloku je jinde...A pak to buď nejelo, nebo to chcípalo./proto vždy je vyžadováno i u dieselu, kontrola předstihu i předvstřiku/.Problém byl v tom, že palec je vždy trošku kousek před ryskou, ne přesně proti rysce a to je ten zub...Takže je klidně možné, že po rozvodech se stalo tohle /mě se to stalo několikrát/ a jelikož poslechově motor jde normálně a kdo jezdí jako s hnojem , tak si nižšího výkonu a spotřeby ani nevšimne..Ale třeba je to úplně jinak... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 srp 2008, 22:57

Příspěvek od e36power »

Tak jsem propajel budiky, jsou funkční a najel jsem asi 70km nechal 5x na volnobeh asi půl hodiny a zatím ok. Zítra to opět projedu a uvidím. Předtim to chciplo skoro pokaždé jak při jízdě tak na volnobeh.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zizuzidan píše:Ten předstih: Vagem motor,základní nastavení myslím,že skupina 01,tím se zvýší otáčky na 1200,pak stroboskopem ustalit nulu na řemenici s ryskou na krytu rozvodů a lehkým otačením rozdělovače seřidit.5 stupnů.
Mimochodem pokud máš předstih v pořádku poznáš takto: Ohřáty motor,vag,měřené hodnoty,skupina 01 dej si graf a sleduj hodnotu lambda sondy,musí klasicky amplitudovat od 0-1 V podrž pár vteřin plyn nad 3000 otáček a nech klesnout na volnoběh,znovu se musí objevit amplituda stejná jako před vytočením,pokud tam budeš mít rovnou čáru a až po dlouhé době se lambda opět chytne máš předstih špatný.

co píšeš stím stroboskopem de v pohodě čmárneš si u čáru 5 stupnu a doladíš, pak zkusíš nulu, musíš ale vagen nastavit to nastavení aby ti kokci předstihu zastavil, jí měl i vaga příklad 43 27 se sondou na ten předstih uměl no leta jsem ho nepoužíval byl velký jak starý pc tak jsem ho vyhodil,
to co píšeš mimochodem je velmi zajímavé dík
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 srp 2008, 22:57

Příspěvek od e36power »

Tak auto uz jezdi tyden a bez problemu
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“