návod pro čehůna, jak jezdit s dieselem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
návod pro čehůna, jak jezdit s dieselem
https://www.autoweb.cz/caste-chyby-maji ... -internetu
Konečně to někomu došlo a napsal to, bohužel čeští kurvilové jsou vždy vpředu...Vždy jim vše bylo jasné..
Konečně to někomu došlo a napsal to, bohužel čeští kurvilové jsou vždy vpředu...Vždy jim vše bylo jasné..
nepropadat panice...
Blbost, první na řadě je měnit olej po max 15.000km, mám interval 12.000km kvůli turbu. 30.000 intervaly jsou příliš dlouhé a za tu dobu se z oleje stane brusná pasta.
Druhá věc je že většinou máte společné chlazení přes výměník voda/olej, to proto, že při zátěži naopak voda má třeba 90°C a olej je rozehřátý na víc a chladí se tak díky vodě v chladícím okruhu.
Tudíž naopak pokud má voda 87°C, tak olej už má taky teplotu přiblžinou této teplotě a nevidím důvod čemu by těch pár stupňů ze 70 na 87°C měl mít vliv. Pochybuji že by voda měla 87°C a olej třeba jen 20°C to je blbost.
nejčastější problém je vtom že tankujete nekvalitní naftu s příměsí babišových biopaliv, které karbonují napříč motorem a všude jej zanáší. Proto je potřeba ošetřovat motor přísadami třeba VIF a pokud máte tohle splněno tak s jim jezdit a tahat ho do otáček. Žádný kadla kadla 1500 otáček míň, to on přímo nesnáší, protože dochází ke samozápaům a namáhání na které motor není postaven. Takže točit 1500 + a hlavně nejlíp pokaždé za každou jízdu nebo alespoň jednou týdně ho prohřát alespoň půl hodiny na 130kmh a pořádně mu dát napapat a tahat až k červeným číslům ať vyletí všechen bordel, a filtry se pořádně vypálí.
Druhá věc je že většinou máte společné chlazení přes výměník voda/olej, to proto, že při zátěži naopak voda má třeba 90°C a olej je rozehřátý na víc a chladí se tak díky vodě v chladícím okruhu.
Tudíž naopak pokud má voda 87°C, tak olej už má taky teplotu přiblžinou této teplotě a nevidím důvod čemu by těch pár stupňů ze 70 na 87°C měl mít vliv. Pochybuji že by voda měla 87°C a olej třeba jen 20°C to je blbost.
nejčastější problém je vtom že tankujete nekvalitní naftu s příměsí babišových biopaliv, které karbonují napříč motorem a všude jej zanáší. Proto je potřeba ošetřovat motor přísadami třeba VIF a pokud máte tohle splněno tak s jim jezdit a tahat ho do otáček. Žádný kadla kadla 1500 otáček míň, to on přímo nesnáší, protože dochází ke samozápaům a namáhání na které motor není postaven. Takže točit 1500 + a hlavně nejlíp pokaždé za každou jízdu nebo alespoň jednou týdně ho prohřát alespoň půl hodiny na 130kmh a pořádně mu dát napapat a tahat až k červeným číslům ať vyletí všechen bordel, a filtry se pořádně vypálí.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Radí tam do města atmosférický benzín, ale kde ho koupit? TDI do města ne ale TSi už vůbec ne
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
A proč si myslíš, že je tolik problémů s moderními motory? Není to proto, že by byly až tak špatné. Je to o tom, že lidi o svých autech dneska vůbec nic netuší a ani je to nezajímá. Dneska lidi auta používají jako tenisky, to bylo v tom článku velmi výstižně uvedeno, a když jim auto umře, jednoduše koupí jiné.jericho-3 píše:Wobe , jak to máme dělat, jezdit na kvalitní benzin nebo naftu? Já leji Vif i do svého letitého Itala, ale co lidé, kteří mají auto na ježdění a neabsolvují školení JAK JEZDIT S NOVODOBÝM VOZEM..? Ono se to snadno řekne....
Zkus se zeptat náhodně lidí třeba na parkovišti u hypersuper, na jaký tlak se mají foukat kola na jejich autě. Odpoví Ti maximálně deset procent lidí, věř tomu. No a pokud jsou jejich povědomí taková i o celém autě, pak se není co divit, že to pak dopadá tak, jak to na dílnách vídáme.
Lidi na auto dneska serou. Je jim úplně jedno, co by měli dodržovat nebo co je pro jejich vůz dobré. Prostě sednou a jedou.
Moje dcery, naštěstí i z vlastní iniciativy, se hodně ptají. Vědí, že co jim poradím, obvykle je správně a s každou, i zdánlivě debilní maličkostí, přijdou a konzultují to. Třeba nedávno přišla otázka - co je lepší: Když na minutu zastavím před domem, kde čekám na kamarádku, je lepší vypnout motor, nebo ho nechat běžet na volnoběh? Zdánlivě hloupost a spousta neznalých lidí by se pousmála nad tím, proč dvacetiletou holku zrovna tohle zajímá. A spousta z nich by na tuto otázku taky logicky odpověděla úplně špatně, že?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Je vidět, že máš dcery správně vychované
Ale jak píšeš, že lidi sednou a jedou... Motor Suzuki 1.3, olejová náplň 5w30 na 15 000km, dokonce byl i v motorovém prostoru štítek, že další výměna 185 000km, no najeto 194 000km a z motoru, kde je při -max- 4l oleje jsem vypustil cca 1l zpěněného humusu.
Tak říkám majiteli, máte to přejeté o 9tkm a oleje hrubě pod -min- a on: No mě se zdálo v poslední době, že je ten motor nějak hlučný, ale olej neměřím, čekal bych, že až ho bude hodně málo, tak se rozsvítí kontrolka
Ale jak píšeš, že lidi sednou a jedou... Motor Suzuki 1.3, olejová náplň 5w30 na 15 000km, dokonce byl i v motorovém prostoru štítek, že další výměna 185 000km, no najeto 194 000km a z motoru, kde je při -max- 4l oleje jsem vypustil cca 1l zpěněného humusu.
Tak říkám majiteli, máte to přejeté o 9tkm a oleje hrubě pod -min- a on: No mě se zdálo v poslední době, že je ten motor nějak hlučný, ale olej neměřím, čekal bych, že až ho bude hodně málo, tak se rozsvítí kontrolka
No...já mám kamarada s Avensisem 2.0 vvti a pořád mi reklamoval závadu, že mu v zatáčce vypínají světla...a vždycky po servisu to na rok přestane Tak jsem se drbal na pleši proč asi...a zjistil jsem, že tam někdo udělal spínání relé světel na čidlo tlaku oleje...Takže teď už ví, že jak mu zhasnou světla, tak by měl dolít olejTomas.cz píše:Je vidět, že máš dcery správně vychované
Ale jak píšeš, že lidi sednou a jedou... Motor Suzuki 1.3, olejová náplň 5w30 na 15 000km, dokonce byl i v motorovém prostoru štítek, že další výměna 185 000km, no najeto 194 000km a z motoru, kde je při -max- 4l oleje jsem vypustil cca 1l zpěněného humusu.
Tak říkám majiteli, máte to přejeté o 9tkm a oleje hrubě pod -min- a on: No mě se zdálo v poslední době, že je ten motor nějak hlučný, ale olej neměřím, čekal bych, že až ho bude hodně málo, tak se rozsvítí kontrolka
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Je to obecně o nějakém vztahu (člověk X auto), já kolikrát koukám co lidi doukážou, s blikající kontrolkou tlaku oleje jednou bůh ví kam a jak dlouho, tuhle auto nějaké frajerky dotáhli k nám na chalupu, něco jí bouchlo při jízdě... turbo rozpůlený... a fraje přijde jestli ho dotáhneme z kopce do servisu, já řikám, ten kopec má 45°, to neubrzdíte... on povídá, já to nastartuju, ať to brzdí, sice to kouří, ale pohoda, my s tátou na sebe začali koukat a řikáme mu, proč si kurva nevemete na pojistku odtah? vždyť je to do města 4km...? Takhle to vylágrujete, ten motor jednak bere olej, ale jak tak koukáme další 3l máte dole pod autem a on povídá legendární hlášku " to auto to už nějak zvládne" řekl jsem mu že ne, ať se nezlobí, ale že nebudu podporovat veřejnou popravu auta...
BTW: Svojí ženu jsem musel taky naučit se chovat, chová se o auto jako o své děcko, vevnitř je vypucované, žádný bordel, pokaždé když někoho veze, tak se lidi díví jak je to vevnitř i zvenku krásné, najeto 405 Tkm... Řiká jim, taky se ale staráme... zahřívá auto do provozní teploty, hlídá si tlak v pneu, snaží se řadit kdy se má a nepodtáčet, předtim to byla hrůza...
BTW: Svojí ženu jsem musel taky naučit se chovat, chová se o auto jako o své děcko, vevnitř je vypucované, žádný bordel, pokaždé když někoho veze, tak se lidi díví jak je to vevnitř i zvenku krásné, najeto 405 Tkm... Řiká jim, taky se ale staráme... zahřívá auto do provozní teploty, hlídá si tlak v pneu, snaží se řadit kdy se má a nepodtáčet, předtim to byla hrůza...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)