Audi R8 - závady na řídicí jednotce motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48

Audi R8 - závady na řídicí jednotce motoru

Příspěvek od diego191 »

Chtěl bych poprosit zkušenější o radu - začaly se mi u Audi R8 V10 první generace objevovat dost podivné závady motoru. Začalo to chybami váhy vzduchu, regulace tlaku paliva, snímače polohy spojky v automatu a později se přidávaly další jako senzory klepání, senzor vačky atd.

Podle schémat jsem se dopátral, že jedna řídicí jednotka motoru občas nesepne relé, které napájí právě část těchto komponent. Abych dojel domů, připojil jsem tam napájení odjinud. Během těch 400km mě potkala jediná zřetelná závada a to, že jednotka odpojila tři nebo čtyři válce (misfire detected). Po opětovném nastartování problém po chvilce zmizel a dojel jsem už bez potíží.

Zvláštní je, že ty závady se objevují náhodně a jedině při zapnutí zapalování, nikdy se neobjeví za jízdy (kromě toho nezapálení směsi). Někdy pomůže vypnout a zapnout zapalování, jindy kolem toho skáču půl hodiny a pak se to nějak vzpamatuje. Silně podezřívám tu jednotku motoru, jsou tam dvě, každá na jednu řadu válců. Podle schémat se většina těch závad váže na tu jednu jednotku. Část kabeláže jsem proměřil (napájení ECU a váh vzduchu dokonce několikrát) a vypadá v pořádku.

Setkal jste se někdo s něčím takovým? Naivně jsem si myslel, že tu jednotku otevřu a najdu tam studeňák nebo mrtvej MOSFET, ale vypadá to, že je to v tom krytu zalité (víko jsem sundal, ale ten plošňák z krytu jednoduše vyndat nejde), tak jsem to zase pokorně zavřel a vrátil do auta. Od té chvíle všechny závady kromě jednoho čidla klepání zmizely. Počítám, že to ale nebude mít dlouhé trvání.

Než se tyto problémy objevily, auto mělo pouze jednu závadu ventilu odvětrání nádrže. Vím, že v minulosti byly jednotky motoru upravené, ale předchozí majitel to před prodejem nechal vrátit do továrního stavu.

Označení té jednotky je Bosch MED9.1.2 0261S02888 (423 910 552 D). Nová stojí nesmysl, z vrakáče stojí o třetinu méně, ale pořád je to fakt hodně na to, abych jí jen tak naslepo koupil a doufal, že je to tím. Případně máte někdo zkušenosti s opravami jednotek? Narazil jsem na několik firem, co se tím zabývají.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud chceš někoho zkušenějšího porosit o radu není nejlepší vypisovat slohovky že se v něčem povrtáš a nějak to dopadlo

chybí ti třeba popis auta jako rok výroby, typ motoru, pak mluvit o závadách není dobrý nápad,

pokud čteš nějaké závady tak mají číslo, to ti chybí, pak napsat čím to čteš s některou diagnostikou vyčteš i pěkné kraviny, které tě dovedou i mimo mísu,
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“