A pak že Citroeny jsou sráče...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
A pak že Citroeny jsou sráče...
nepropadat panice...
Novinář chce taky na chleba, tak recykluje články ...
https://auto-obscura.kinja.com/the-100m ... 1777950260
http://www.thejoyofcx.co.uk/index.php?page=about
https://autofans.joj.sk/citroen-cx-load ... l-v-jednom
Je to nesmysl, tohle udržet ve 150km/h asi těžko, že by to mělo vyjímku nejen na tehdejší francouzký dálnice ani neuvažuju, bylo by toho dost to držet 12 hodin při 100kmh ...
https://auto-obscura.kinja.com/the-100m ... 1777950260
http://www.thejoyofcx.co.uk/index.php?page=about
https://autofans.joj.sk/citroen-cx-load ... l-v-jednom
Je to nesmysl, tohle udržet ve 150km/h asi těžko, že by to mělo vyjímku nejen na tehdejší francouzký dálnice ani neuvažuju, bylo by toho dost to držet 12 hodin při 100kmh ...
My mastili s CX 2,5 TDi turbo 2 kombi 170km/h a šlo by víc a auto jen šumělo .Ta kára sice nebyla třínápravová ale jízda to byl mech..Samozřejmě francouzské pojetí techniky je svérázné a pro mne např. představa, že auto chcípne a nic mimo př. brzdy na přední kola nepůjde psychicky deptala, ale lidé to neřešili a jezdili..A dnes je to běžné, okamžitě ti ztuhne volant , ŘJ jsou impotentní a máš problém se vůbec dostat z vozu..Ale citroen ještě byla avantgarda a AUTO.. 

nepropadat panice...
CX a BX bylo opovrhováno, ale to co tahle auta najela v dieselu , které byly perfektní, to koncern nedokáže do konce tisíciletí..Právě že CX s posledním provedením motoru M 25 , 2,5 ccm ,/ který měl společně s Fiatem Croma 1,9 s přimým vstřikem// elektronické čerpadlo jako později TDI v koncernu s hroznou slávou, co to je za bombu,/ měl snímače stejné jako TDI včetně el. plynu/, ale měl jednu nespornou výhodu, když se motor potkal, tak stačilo na svěráku srovnat zvedací tyčky/OHV/ a jelo se dál, mechanik ve styku s těmito výtvory věděl, že dělá motor, který dělali konstruktéři, kteří přemýšleli, na rozdíl od dnešních ojebů v krásném pozlátku..Byla to radost to opravovat.. 

nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5021
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Vezl jsem se v BX i XM a obojí bylo super, obzvláště to XM který jsem si chtěl i koupit jako svoje první auto, ale majitel mi to rozmluvil s tím, že bych to neutáhl finančně na servisu. On jako podnikatel s tím problém neměl, ale měl toho už plný zuby a tak dal auto pryč.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- MarfyE34
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 545
- Registrován: 06 črc 2011, 10:17
- Bydliště: //Mordor
Odpovědi: 0
Vlastnil jsem 3 roky Citroen BX 1.9 D r.v.1986 , moje první VLASTNÍ auto
najeto v době koupě 303 000 km . V té době měli rodiče ještě Š125L, takže můj přechod do BX vypadal jako vstup na jinou planetu. Úžasně pohodlné auto s motorem co nic nechce a pořád jenom jede. Ale !!! Ten zbytek auta stál totálně za hovno, největší slabinou je rozhodně vedení hydrauliky pomocí nevyhovujících trubiček, které reznou už nové v regálech
takže velice často člověk díky hydropneumatickému superpohodlnemu podvozku někde zůstal sedět na zemi a čekal na odtahovou službu
a ještě větší problém byla elektrika v celém autě, vydržela vždy fungovat bez zkratu a požáru tak měsíc. Auto ideální tak pro mechanika Citroenu. Ale ten motor a design prostě super! Pak jsem to dal do šrotu a koupil ještě větší extrém na provoz a údržbu a to Citroen XM 2.1 TD r.v. 1991
a bylo po srande! Hydraulika spolehlivá o tom žádná ale sralo se úplně všechno ostatní. Elektroinstalace, nápravy z papíru, motor , turbo, čerpadlo vše věčně v řiti. Po roce jsem do toho auta narval tolik peněz , že jsem málem neměl kde bydlet
a pak si to ode mě koupil chudák taxikář z Prahy. Zklamán francouzským pojetím techniky jsem přesedlal k německé pečlivosti a u ní jsem zůstal až dosud, ale řeknu vám, že tyhle Citroeny, když byly nové ,tak to musely být opravdu úžasné vozy! 






Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Takový ty obyčejný benzínový káry jsou i dneska cajk, nesmí to mít žádný extra vychytávky, třeba na C5 jsme už několikrát měnili čerpadlo toho hydrotlumení, bylo to docela drahý, pak tekly ty tlumiče, tak to stálo ranec, pokud to funguje je to fajn ale pak je po srandě...
Starý XM,Xantie atd byly fakt pohodlný, na ten jejich design si prostě musel člověk zvyknout
Vychytávka byla když se jelo někam na chatu, kámoš měl BX, zvednul to na max a projel to co lesáckej traktor
Starý XM,Xantie atd byly fakt pohodlný, na ten jejich design si prostě musel člověk zvyknout
Vychytávka byla když se jelo někam na chatu, kámoš měl BX, zvednul to na max a projel to co lesáckej traktor
