Ideální past je dovozová C4 Picasso / Grand Picasso 1.6HDi s robotizovanou převodovkou...roman1648 píše:Takový ty obyčejný benzínový káry jsou i dneska cajk, nesmí to mít žádný extra vychytávky, třeba na C5 jsme už několikrát měnili čerpadlo toho hydrotlumení, bylo to docela drahý, pak tekly ty tlumiče, tak to stálo ranec, pokud to funguje je to fajn ale pak je po srandě...
Starý XM,Xantie atd byly fakt pohodlný, na ten jejich design si prostě musel člověk zvyknout
Vychytávka byla když se jelo někam na chatu, kámoš měl BX, zvednul to na max a projel to co lesáckej traktor
A pak že Citroeny jsou sráče...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Já lehce zaoponuju měl jsem 3x BX 1,9 Diesel no ( to třetí jsem představoval z benzina kvůli nehodě druhého no a krom trubicek které jsem předělal do mědi to jezdilo vše fungovalo top a to jsem to měl na tehdejší výbavy full. No ale zase XM to byla kára jak svin no pohoda měl jsem to Diesel i benzin 3,0 no nádhera ale sponzoroval jsem na tom ledasco ale ježdění bezvadný.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Naše hodnocení Citroenů minulé doby není objektivní a to už proto, že z 99% to byl dovoz většinou s nezjištěným počtem km..A že třeba shnily trubky pérování----a kde neshnily? Každý mechán ví, že trubky brzd hnily a hnijí dodnes, zatímco např. Citroen přešel na svém pérování u C5 na trubky z PVC.A lidé tohle po revoluci u nás neznali, nevěděli/a i když věděli/tak neměnily kapalinu pérování -brzdy nikdy, zato dnes u svých novodobých výtvorů si dají bacha nevyměnit brzdovou kapalinu..Můj kamarád měl jenom BX, dodnes na ně vzpomíná, vozil s nimi kamenná koryta a údržbu měl jen jednu, co jsem mu kladl na srdce, olej-voda /rozvodový řemen/, ele ten vydržel věčnost..A najel tolik km, že jsem to nechápal..Ale byl chytrý, a kupoval auta pouze s motorem 1,9 D , který byl jednoduchý a nesmrtelný..Žádná pitomá turba apod..A když poté přešel na MB 124 , kde bylo v háji NIVO a málem si rozbil hubu , když mu praskly shnilé trubky brzd..Taková firma jako MB a měla trubky jako š100..Když u BX trubky shnily, auto bylo stejně na odpis a majitel také rád parkoval v trávě, kdy ojetý citrouš ležel spadlý mezi drny...
Wobe díky, já už si ji nekoupím také /ani nic jiného nového/ protože mám dneska jiný vkus než dnešní "lepšolidi".Mám prostě tu zvrácenost, že chci manuál,minimální asistenty jakéhokoliv druhu, zadní náhom mi nevadí /i když v zimě jsem zadkem štípal dráty/a motor s hlasem dospělého a ne ukvičenéh ratlíka..Jinak testovali v D Guillii a strávili v servisu mnoho času, protože pořád svítili nějaké kontrolky..Nenapsali, jaké závady auto mělo apod. Poté si přečtu 2 nezávislé testy Škoda Skala a oba se shodují v tom, že je to konektivitová katastrofa, nic nefunguje, vypadává, jen to pěkně vypadá..Považují to za obrovskou ostudu. A dnes ráno jsem četl reklamní prospekt na nový Superb i v provedení iV , což je hybrid..A když jsem četl, co vše auto má a čím vším disponuje, vstávají mi "vlasy na hlavě" co vše se může stát. Jinak pokud je automobilka v nějakém spojení-jsou tam vždy kompromisy./jako v manželství/.Takže ARomeo jako mám já doma v novodoběm vydání , kdy firma měla samostanost /i od Fiatu/ už nikdy nebude...
Wobe díky, já už si ji nekoupím také /ani nic jiného nového/ protože mám dneska jiný vkus než dnešní "lepšolidi".Mám prostě tu zvrácenost, že chci manuál,minimální asistenty jakéhokoliv druhu, zadní náhom mi nevadí /i když v zimě jsem zadkem štípal dráty/a motor s hlasem dospělého a ne ukvičenéh ratlíka..Jinak testovali v D Guillii a strávili v servisu mnoho času, protože pořád svítili nějaké kontrolky..Nenapsali, jaké závady auto mělo apod. Poté si přečtu 2 nezávislé testy Škoda Skala a oba se shodují v tom, že je to konektivitová katastrofa, nic nefunguje, vypadává, jen to pěkně vypadá..Považují to za obrovskou ostudu. A dnes ráno jsem četl reklamní prospekt na nový Superb i v provedení iV , což je hybrid..A když jsem četl, co vše auto má a čím vším disponuje, vstávají mi "vlasy na hlavě" co vše se může stát. Jinak pokud je automobilka v nějakém spojení-jsou tam vždy kompromisy./jako v manželství/.Takže ARomeo jako mám já doma v novodoběm vydání , kdy firma měla samostanost /i od Fiatu/ už nikdy nebude...
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 302
- Registrován: 13 pro 2006, 21:16
- Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01
Měl jsem kdysi dva P 405 (1,9D a 1,9TD) a již nikdy více: neustálé problémy s motorem, pořád se přehříval. Měnil jsem od hlavy všechno. Nakonec druhý motor, ale taky problémy. Zadní nápravy to samé. Jediné pozitivum byl prostor a kvalitní pozink. Vlastně jsem měl celkem 4 frantíky: citroen AX, Berlingo a 2x P405. U AX v benzínu mi odešla 2x ŘJ zapalování, neustále problémy s elektroinstalací. Po těchto autech jsem dostal po tátovi golfa mk2 v naftě se 400 tis.km a jen jsem jezdil a jezdil (za cca 4,5l). Potom ho ještě měl brácha a ségra a šel pryč skoro se 600 tis.km. Dnes mám jako rodinné auto "dělníka" seat Alhambra Tdi AFN 81kW se 490 tis. km a manželka chce pochopitelně novější, ale vždy ji odvětím - já za to němůžu že ten 21 let starý krám pořád jezdí a jezdí....
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 302
- Registrován: 13 pro 2006, 21:16
- Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01
Zajímá mě třeba kolik let budou ještě jezdit "dělníci" s rotačkama jako je např. okta 1, golf 4, aj. auta s těmito motory. Brácha má už 13 let oktu 1 s motorem AGR rok 1998 a je druhý majitel po tátovi, který ji měl novou. Má 360 tis.km s původní spojkou a turbem. Má ji chiplou na 99 kW tuším 8 let. Na interiéru jsou ty km znát, ale motor, převodovka bez chyby. Tato auta jsou pro lidi co chtějí jezdit a nemají čas řešit problémy kolem motoru. Samozřejmě řešil stahovačky, brzdový spínač a podobné "kraviny" za pár korun.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Moje řeč, ale tihle majitelé jsou nároční zákazníci, považují za normální, že auto pořád jezdí a podivují se, co ti majitelé těch nových kraksem pořád řeší...Až jednou přeskočí , tak tvrdě dopadnou a budou řešit trendy nové doby -vlastně staré doby-Škoda , dodělej doma..A budou shánět písty, vačky, egry a díly, které nejsou z Číny..
S tím P 405 je to zajímavé, co se tady píše,motor 1,9 D žádnými prasklými hlavami netrpěl , bohužel u TD se to stávalo, protože majitelé tehdy ještě kradli naftu v práci a tak na plynu stáli jako magoři, bohužel předkomůrka byla háklivá a chtěla někdy ulevit a polevit..Dnešní přímé vstřiky tak háklivé nejsou, ale dnešní šetřílci zase na plyn nešlápnou, protože většina už jezdí za svoje, ale přesto hlavy praskají také , až je to překvapivé..Pokud měl majitel rozum, vydržel mu motor PSA až do důchodu a už tehdy na plnou nádrž dojel do Paříže a zpět..Ta jednoduchost toho motoru proti dnešním oturbeným paskundám byla úžasná, nic tam nebylo zbytečné. Tryska stála 150kč, mazání spolehlivé, písty věčné, rozvody snadné a jednoduché..Žádná hydra....Co víc si přát?
S tím P 405 je to zajímavé, co se tady píše,motor 1,9 D žádnými prasklými hlavami netrpěl , bohužel u TD se to stávalo, protože majitelé tehdy ještě kradli naftu v práci a tak na plynu stáli jako magoři, bohužel předkomůrka byla háklivá a chtěla někdy ulevit a polevit..Dnešní přímé vstřiky tak háklivé nejsou, ale dnešní šetřílci zase na plyn nešlápnou, protože většina už jezdí za svoje, ale přesto hlavy praskají také , až je to překvapivé..Pokud měl majitel rozum, vydržel mu motor PSA až do důchodu a už tehdy na plnou nádrž dojel do Paříže a zpět..Ta jednoduchost toho motoru proti dnešním oturbeným paskundám byla úžasná, nic tam nebylo zbytečné. Tryska stála 150kč, mazání spolehlivé, písty věčné, rozvody snadné a jednoduché..Žádná hydra....Co víc si přát?
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 302
- Registrován: 13 pro 2006, 21:16
- Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01
Napínání rozvodů u starých PSA komůrek se ale moc nepovedlo.
Měl jsem tenkrát P 405 ve stavu nového dovezený z Rakouska 8 tis.km po orig. rozvodech.( sám jsem ty rozvody i napnutí kontroloval). Po ujetí cca 5 tis. km se mi motor z důvodu nedostatečného napnutí řemenu potkal. Bylo třeba to neustále kontrolovat a dopínat - kladka nebyla na pružině, ale natvrdo.
Měl jsem tenkrát P 405 ve stavu nového dovezený z Rakouska 8 tis.km po orig. rozvodech.( sám jsem ty rozvody i napnutí kontroloval). Po ujetí cca 5 tis. km se mi motor z důvodu nedostatečného napnutí řemenu potkal. Bylo třeba to neustále kontrolovat a dopínat - kladka nebyla na pružině, ale natvrdo.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
No, je to divné, protože to byl příkladný "automat"..Řemen se nandal , povolila se napínací kladka, která měla péro , motorem se pomalu pootočilo a řemen se napnul..Pouze to chtělo řemen sledovat, až se napne dostatečně./maximálně/ . Bylo to geniální, bohužel i tehdy byli ignoranti, jako vždy chytří jako rádio Jerevan, kteří to nepochopili..Já pamatuji pouze jednou, kdy odešla kladka a motor se potkal. Ty kladky se nikdy neměnily ,vydržely půl mega a ještě nechrastily . Proti dnešním sračkám ala China a požadavku vždy měnit PREVENTIVNĚ všechno, to byly zlaté časy. Ale tehdy byl ještě kapitalismus všude okolo a u nás jsme si na něj ještě hráli, ale dnes je to kapitalismus s rozdávaným kapitálem, s většinovými prvky socialismu, kdy obyčejný skladník chce mít auto jako šéf firmy, stejně také chce vilku s bazénem, jen může být o trochu menší,než má jeho šéf..Proto jsou taky ty dnešní auta takové sráče..Dělají se pro plebs a tomu to musí stačit...
nepropadat panice...
Pár těhle šestikolek, ať už nákladních, sanitek, nebo odtahovek na bázi DS, CX a XM bylo teď ve Francii na stoletém výročí Citroenu. Byla to nádherná akce. Kupodivu se řídily dobře, jen poloměr otáčení nebyl ideální. Sám mám dvounápravovou sanitku na bázi XM, s touto nástavbou prý poslední na světě a i ve 175 km/h je velmi stabilní.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...