Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Ahoj motoráři, potřeboval bych poradit mám motor DHX (XUD9 TE/Y nebo XUD9TF/L) u kterého praskl rozvodový řemen a bude se měnit hlava a vačka z jiného motoru. Bohužel verzi motoru nepůjde již ověřit a tak se obávám aby ne mne "nevyšla" hlava ze slabší verze téhož motoru např. XUD9 SD 55 kW a abych neztratil již tak malý výkon 66 kW.
Otázky: jsou hlavy a vačky mezi výkonovými verzemi shodné a o různé kW 55 vs66 se stará čerpadlo a turbo? Nebo nejsou zaměnitelné?
typy motorů XUD jsem našel treba zde: [URL] https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD [\url]
nemáte zkušenost?
Pokud nejsou shodné dá se záměna nějak jednoduše poznat například vyraženým číslem na hlavě? Děkuji předem za všechny komentáře.
Hrnek
Otázky: jsou hlavy a vačky mezi výkonovými verzemi shodné a o různé kW 55 vs66 se stará čerpadlo a turbo? Nebo nejsou zaměnitelné?
typy motorů XUD jsem našel treba zde: [URL] https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD [\url]
nemáte zkušenost?
Pokud nejsou shodné dá se záměna nějak jednoduše poznat například vyraženým číslem na hlavě? Děkuji předem za všechny komentáře.
Hrnek
A proč se ta hlava mění, při potkání se vačka a překlady rozlomí, ale hlavě většinou nic není..Jinak se tyhle motory průběžně měnily, dostávaly jiná sání, tzn. jsou jiné kanály ven, jsou i různé vačky, hlavy apod. .Pokud to chceš mít opravdu identické, máš mustr tu starou hlavu..Výkon ti dělá čerpadlo a vstřiky, větší ventily a vačka, turbo /intercoler/..TD měl i jiné písty , ale záleží co to je za provedení, bylo těch motorů udělány miliony..
nepropadat panice...
A nejsou náhodou ty podkovy nezáměnný s jinou hlavou?Já jen že běžnej postup při výrobě je našroubování a utažení podkov na hlavu předepsaným momentem a prostruženo na požadovaný rozměr.Podkovy jsou pak montovány na své místo, protože jinam jaksi nepasují.
Třeba to maj frantíci jinak a pletu se.
Třeba to maj frantíci jinak a pletu se.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
Nepleteš se, je to jako půlka karterů u motorky, může to pasovat a nemusí.Taky jsme je nechávali dělat v Jihostroji Velešín a pak upravovali..Já různé překlady z různých motorů vždy schovával..kdyby něco..Pepíček píše:A nejsou náhodou ty podkovy nezáměnný s jinou hlavou?Já jen že běžnej postup při výrobě je našroubování a utažení podkov na hlavu předepsaným momentem a prostruženo na požadovaný rozměr.Podkovy jsou pak montovány na své místo, protože jinam jaksi nepasují.
Třeba to maj frantíci jinak a pletu se.
nepropadat panice...
Re: Motoráři sem:Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Hodím sem dotaz, ať kvůli tomu nezakládám nové téma: máte nějaký fígl, jak z téhle hlavy dostat ty měděné podložky pod vstřiky? Potřeboval bych dát nové, ale vůbec se mi je nedaří odlepit..
Re: Motoráři sem:Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Větší šroubovák,ne ostrý, klepneš na podložku ( opatrně ) tím se do ní udělá zářez,otočíš šroubovákem a tím ji urveš jak je zapečená,pak jen háček z drátu nějakýho tvrdšího a vyhrábneš ji ven, někdy to jde pěkně zprdele,to jo...
Někdy uděláš i vryp do sedla pod podložkou, to je pak potřeba zapravit frézkou tak hodně zdaru
Někdy uděláš i vryp do sedla pod podložkou, to je pak potřeba zapravit frézkou tak hodně zdaru
Re: Motoráři sem:Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Dík za radu. Já to právě cvičně zkoušel na plonkovní hlavě, co mi leží pod ponkem a vůbec se mi nedaří dostat ven ani jednu. Tak se mi už vůbec nechce do výměny na autě.. Musím to nějak nacvičit.
Re: Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Len pozor na piest aby nebol v hornej úvrati.
- Přílohy
-
- Peugeot.jpg (3 MiB) Zobrazeno 1344 x
Re: Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ
Já když něco tak nejde tak mám tříhraný pilník a točím s ním sikovkama. Většinou podložka povolí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km