td rotacka - nacasovanie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
td rotacka - nacasovanie
viete niekto poradit pri statickom nastaveni (s mikrometrom) da sa nejako zistit do ktoreho valca tlaci naftu v momente ked odmeriavam hodnotu pohybu toho piestiku?
a od coho sa odvijaju vsetky tie rozdielne hodnoty - od 0.4mm hadam az po 1.5mm?
a od coho sa odvijaju vsetky tie rozdielne hodnoty - od 0.4mm hadam az po 1.5mm?
Moc nerozumiem otázke, ale v princípe hodnota vysunutia piestika v mm nemá nič spoločné s tým ktorý valec páli, resp. keď máš motor v základnej polohe (na ryske) tak hodnota v mm ti určuje základný predvstrek voči HÚ 1. valca a nie ktorý valec páli (teda inak povedané vtedy páli prvý, ale piestik sa vysúva aj pri ostatných). Každý motor reaguje trochu inak lebo už sú všetky vybehané, ale väčšinou im pasuje trochu väčší predvtrek. Niekedy sa treba s tým trochu pohrať aj bez hodiniek aby to moc neklepalo, nehúlilo ale aby zas nebol z toho úplný leňochod.
Podle Tvých podivných dotazů usuzuji, že asi nemáš VAG. Bez něj to budeš velice těžko nastavovat. Žádná firemní technická dokumentace ohledně čerpadla Bosch VP 37 s ničím podobným nepočítá. K vstříknutí paliva do válce totiž dojde na základě vzniku potřebného "otevíracího" tlaku paliva ve vstřikovači. Poloha rozdělovacího pístu, kterou bys asi chtěl měřit, bude potom rozdílná u nového nebo vyběhaného čerpadla. Tato poloha bude někde před "horní úvratí" rozdělovacího pístu. Pokud bys při této poloze stačil sledovat i rysku na setrvačníku v nulové poloze, tak by se jednalo o vstřik do 1. válce. Výrobce to však pro hrubé nastavení vymyslel jinak. Rysku setrvačníku na nulu, vačku na "pravítko" a kolík do čerpadla. Teprve potom se pomocí diagnostiky nastaví přesně předvstřik, který je snímán z počátku pohybu jehly na 3. vstřiku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
ano dá se zjistit do kterého výstupu z rozdělovače paliva se zrovna tlačí palivo.. základní montážní poloha čerpadla je tak aby klínek na hřídeli byl natočený nahoru a lehce do leva. v ten moment se plní výstup k prvnímu válci a na rozdělovači je označen písmenem A .
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Trochu mi uniká, k čemu to 67gtman potřebuje,hansdob to na začátku napsal , asi patrně někam aplikuje čerpadlo , které tam nepatří. Protože různé motory -firmy měly vývod k 1. válci jinak a na to stačí dát uřízlou trubku na které je průsvitná hadička a točit motorem, až se začne zvedat hladina v hadičce, začíná vstřik toho kterého válce. Ale proč se s tím trápit, když to není tajemství, a pánové to zde popsali..
nepropadat panice...
tyhle řízené rotačky se běžne předelávají na neřízené rotačky .. ona neřízená rotačka se dá upravit aby dala daleko víc paliva s 12mm hlavou než řízené čerpadlo s 12mm hlavou a čipem. a jako bonus nemáš žádné problémy s elekronikou.jericho-3 píše: Tak to jo, aspoň nebudeš mít nouzáky a zbyde ti mnoho drátů, které jsou pro TDI životně důležité , ale tobě budou ukradené...
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
no ja jsem veru nenasel ziadny navod na akykolvek VE bosch, kazdy len dolad si predvstred pootocenim pumpy na fabricku hodnotu, len akosi vsetci zamlcia podstatne veci - napr ze pootocis tak max 0.4 mm - potom musis rozdelavat rozvody, skusat aj mimo znaciek, navyse ak nedokazes zistit presne tdc (napr ked mas plechovu mierku) potom ozaj len od ucha to ladit. a to je len predvstrek, ostava doladit davku, obohacovac, zhanat sytic ak to zle startuje (to drzim palce - tieto cerpadla uz malokto drzi)patrikE39 píše:tyhle řízené rotačky se běžne předelávají na neřízené rotačky .. ona neřízená rotačka se dá upravit aby dala daleko víc paliva s 12mm hlavou než řízené čerpadlo s 12mm hlavou a čipem. a jako bonus nemáš žádné problémy s elekronikou.