Vymeniť motor alebo dať spraviť starý ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vymeniť motor alebo dať spraviť starý ?
Ahojte, momentálne ma začala trápiť dilema ako ďalej postupovať. na mojej octavii začalo fúkať tesnenie pod hlavou a tlakuje no a teraz sa mi naskytla myšlienka že či dať spraviť komplet hlavu alebo vymeniť rovno motor, a prečo o tom rozmýšlam ? Pretože:
Momentálne má auto 520 000km reálnych, auto je v rodine v podstate od zaćiatku najprv ho mal otec ako sluźobné a neskôr keď odišiel z práce ho odkúpil z práce a potom som ho odkúpil ja. Každopádne pri 250 000 tam na pôvodnom motore upadol ventil na 3 valci a menil sa tam motor, ten motor mal cca rovnaký počet KM ako mal pôvodný (ževraj, možno mal viac) robil to bohužial servis ktorý to len prehodil aby to nejak jazdilo, odvtedy sa najazdilo veľa veľa km, auto stále jazdí ale pravdepodobne tam dali AGR namiesto ASV a len poprehadzovali veci okolo aby to šlo. Ten motor okrem tesnenia pod hlavou a okolo pol miliona km má aj ďalšie závady ktoré až tak nevadia, je tam utrhnute to zadne uško na bloku ktoré drží na silentbloku motora, vodná pumpa sa raz skoro odtrhla a dva śróby museli byť odvŕtané lebo sa zalomili a nahradené väčšími. a ešte nejaké drobnosti ako chýbajúcich pár vecí, nejaký mierny únik oleja a podobne.
Každopádne dávať spraviť komplet hlavu nie je lacny špás preto uvažujem že by som zobral ASV ktoré tam aj má byť, ktoré malo 230 tis km. overených, a proste radšej skontrolovať tento motor s menej KM a s nepoškodenými držiakmi a podobne a radšej ho prehodiť a byť spokojný. určite chcem ísť aspoň cca okolo 160-170 koní bezpečne bez dymu. preto nad tým uvažujem kedže tento má taj ten utrhnutý držiak a tak podobne. a čo tam čítam tak ASV by malo byť celkom podobné už PD takže asi taj pevnejšie ?
ASV holomotor môžem mať za 200€, počul som ho vrčať išiel krásne. čiže vyzerá byť OK ale asi by som ho dal skontrolovať predsalen, neviem čo všetko sa dá pokontrolovať bez väćšieho rozoberania. tak ćo myslíte ? čo by ste spravili vy ? ako by ste postupovali ?
Momentálne má auto 520 000km reálnych, auto je v rodine v podstate od zaćiatku najprv ho mal otec ako sluźobné a neskôr keď odišiel z práce ho odkúpil z práce a potom som ho odkúpil ja. Každopádne pri 250 000 tam na pôvodnom motore upadol ventil na 3 valci a menil sa tam motor, ten motor mal cca rovnaký počet KM ako mal pôvodný (ževraj, možno mal viac) robil to bohužial servis ktorý to len prehodil aby to nejak jazdilo, odvtedy sa najazdilo veľa veľa km, auto stále jazdí ale pravdepodobne tam dali AGR namiesto ASV a len poprehadzovali veci okolo aby to šlo. Ten motor okrem tesnenia pod hlavou a okolo pol miliona km má aj ďalšie závady ktoré až tak nevadia, je tam utrhnute to zadne uško na bloku ktoré drží na silentbloku motora, vodná pumpa sa raz skoro odtrhla a dva śróby museli byť odvŕtané lebo sa zalomili a nahradené väčšími. a ešte nejaké drobnosti ako chýbajúcich pár vecí, nejaký mierny únik oleja a podobne.
Každopádne dávať spraviť komplet hlavu nie je lacny špás preto uvažujem že by som zobral ASV ktoré tam aj má byť, ktoré malo 230 tis km. overených, a proste radšej skontrolovať tento motor s menej KM a s nepoškodenými držiakmi a podobne a radšej ho prehodiť a byť spokojný. určite chcem ísť aspoň cca okolo 160-170 koní bezpečne bez dymu. preto nad tým uvažujem kedže tento má taj ten utrhnutý držiak a tak podobne. a čo tam čítam tak ASV by malo byť celkom podobné už PD takže asi taj pevnejšie ?
ASV holomotor môžem mať za 200€, počul som ho vrčať išiel krásne. čiže vyzerá byť OK ale asi by som ho dal skontrolovať predsalen, neviem čo všetko sa dá pokontrolovať bez väćšieho rozoberania. tak ćo myslíte ? čo by ste spravili vy ? ako by ste postupovali ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Viem že nie je ako PD ale pokial ma pamäť neklame niekde som čítal že je najbližšie k PD čo sa pevnosti týka. Hlavne mi ide o to že viem že ten motor je OK preto nas tým uvažujem
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Taky jsem si myslel, že AGR a ASV jsou stejné motory. Můžeš to trochu více rozvést, čím konkrétně se liší? Díky.TDI tech píše:Nie niesu. Su tam drobne konstrukcne zmeny a ine technologie obrabania pri vyrobe.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Co je mi známo, tak to má blíže k AJM nežli předchůdci. ASV má vnitřní chlazení pístů, větší olejový chladič, dvouhmotu, VNT, EDC15 (na MSA).
Budu rád, když mě někdo z praxe, co tyto motory rozdělával opraví.
Jinak k tématu, já bych asi raději opravil - sice to bude stát více ale budeš vědět, co tam máš a že je to kvalitně vyřešeno (pakliže si kvalitu zaplatíš).
Budu rád, když mě někdo z praxe, co tyto motory rozdělával opraví.
Jinak k tématu, já bych asi raději opravil - sice to bude stát více ale budeš vědět, co tam máš a že je to kvalitně vyřešeno (pakliže si kvalitu zaplatíš).
Naposledy upravil(a) Forest dne 19 srp 2019, 09:44, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
co se týče samotného motoru (AGR vs. ASV), tak blok, klika, ojnice a hlava jsou stejné, hlavní rozdíl je v pístech - ASV má lehčí písty s kanálkem pro chlazení olejem (tzv. galerie) - podobně jak PD motory, ale s kompresním poměrem jako rotačky (19.5:1), zatímco PD mají nižší kompresní poměr.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
V podstate ako som už písal, ide aj o to napríklad že ja mám na bloku odtrhnutý jeden úchyt na silentblok to zadné uško a to sa teda upravuje dosť ťažko, mám tam 2 skrutky na vodnej pumpe iné, pretože staré sa zalomili a museli sa odvŕtať a spraviť nanovo závit, čiže preto rozmýšlam, tento motor ktorý by som tam dával som počul vrčať takže viem že je funkčný, viem že km boli origo.
Práve nad tým premýšlam, že možno uź by som nakoniec radšej zobral tento druhý motor, aj ho otvoril, skontroloval, poprípade ja neviem prekrúžkoval ? vymenil veci ktoré by boli potrebné vymeniť a potom by šiel ako taký mierny repas do auta a mal by som pokoj ? čo si o tom myslíte ? alebo vôbec do toho nevŕtať ?
Práve nad tým premýšlam, že možno uź by som nakoniec radšej zobral tento druhý motor, aj ho otvoril, skontroloval, poprípade ja neviem prekrúžkoval ? vymenil veci ktoré by boli potrebné vymeniť a potom by šiel ako taký mierny repas do auta a mal by som pokoj ? čo si o tom myslíte ? alebo vôbec do toho nevŕtať ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Kup to ASV a dej to tam. Pokud nemá zalepené sací kanály od EGR a pod ventilovým víkem i ve vaně bude čisto, tak bych do něj nešahal - nic mu nebude. Případně pak dle potřeby udělat jen hlavu, nebo i ty kruhy. Šálům na klice i ojnicích pravděpodobně nebude nic.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
na 99% pôjdem do toho ASV len sa teda pýtam, že či predtým ako pôjde do auta sa oplatí ho otvárať a napríklad prekruhovať aby bol do budúcnosti pokoj, alebo viem že tu zvykli upadávať ventily tak dať spraviť aspoň to aby som mal istotu, kaźdopádne uvidíme aký bude ten motor a podľa toho, ak je tesenie pod hlavou ok a hlava taktiež ok, tak keď sa dá hlava dole, stačí vymeniť len tesnenie, netreba ju rovnať podobne či ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
když se sundá hlava, tak určitě nechat vyčistit, srovnat, otlakovat
Co se týče upadnutí ventilu, tak tam žádná prevence neexistuje, ten buď upadne, nebo ne.
Co se týče upadnutí ventilu, tak tam žádná prevence neexistuje, ten buď upadne, nebo ne.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5