volvo 850 TDI nastavenie rozvodov rady
Moderátoři: šulda, Moderátoři
volvo 850 TDI nastavenie rozvodov rady
Ahojte, chystám sa urobiť rozvody na motore 2,5 TDI kód D5252T a budem vďačný za pár rád.
Za 1. je v tejto aretačnej sade všetko čo budem potrebovať https://www.lemaxsk.eu/aretacna-sada-vw ... -a-vag2425 ?
Za 2. motor sa do polohy HU nastavuje pomocou rysky na zotrvačníku cez okienko na spodku prevodovky. No nedávno som menil zotrvačník, vtedy som ešte nevedel že na ňom nejaká tá ryska je a došlo mi to až teraz. Mohlo sa mi stať že som zotrvačník pootočil nejako inak a teraz mi ryska nebude pasovať? Nezdalo sa mi že pri montáži by bola len jedna poloha vymezdená nejakým kolíkom, alebo rozložením šróbov. Nový zotrvačník som nasadil len podľa oka ( podľa nejakých výbežkov v strede ) rovnako ako bol starý. Mám teraz len dúfať že som sa trafil?
Zistím to najpresnejšie asi len podľa toho že mi bude pasovať ryska a aj aretácia vačky.
za 3. je nutné robiť oba remene? Myslím že hej, lebo ak chcem meniť aj vodnú pumpu musím dať dole plastový kryt, a kôli krytu aj remenicu z vačky na strane hlavného rozvodu. A vlastne kôli tomu je treba zaaretovať vačku a teda dať dole aj remenicu čerpadlového rozvodu. Alebo sa mýlim?
za 4. šrób na remenici čerpadlového rozvodu sa povoluje pomocou prípravku na remenice ( tej páky s kolíkmi ) . Ale ako sa povoluje šrób remenice vačky hlavného rozvodu? Zaaretuje sa vačka, a potom sa jednoducho povolí šrób remenice?
Moc ďakujem za pomoc
Za 1. je v tejto aretačnej sade všetko čo budem potrebovať https://www.lemaxsk.eu/aretacna-sada-vw ... -a-vag2425 ?
Za 2. motor sa do polohy HU nastavuje pomocou rysky na zotrvačníku cez okienko na spodku prevodovky. No nedávno som menil zotrvačník, vtedy som ešte nevedel že na ňom nejaká tá ryska je a došlo mi to až teraz. Mohlo sa mi stať že som zotrvačník pootočil nejako inak a teraz mi ryska nebude pasovať? Nezdalo sa mi že pri montáži by bola len jedna poloha vymezdená nejakým kolíkom, alebo rozložením šróbov. Nový zotrvačník som nasadil len podľa oka ( podľa nejakých výbežkov v strede ) rovnako ako bol starý. Mám teraz len dúfať že som sa trafil?
Zistím to najpresnejšie asi len podľa toho že mi bude pasovať ryska a aj aretácia vačky.
za 3. je nutné robiť oba remene? Myslím že hej, lebo ak chcem meniť aj vodnú pumpu musím dať dole plastový kryt, a kôli krytu aj remenicu z vačky na strane hlavného rozvodu. A vlastne kôli tomu je treba zaaretovať vačku a teda dať dole aj remenicu čerpadlového rozvodu. Alebo sa mýlim?
za 4. šrób na remenici čerpadlového rozvodu sa povoluje pomocou prípravku na remenice ( tej páky s kolíkmi ) . Ale ako sa povoluje šrób remenice vačky hlavného rozvodu? Zaaretuje sa vačka, a potom sa jednoducho povolí šrób remenice?
Moc ďakujem za pomoc
Nastav motor na výchozí pozici při montáži řemenu , najdi Hů 1. válce /lze to také podle spodního kolečka kliky /a pokud není vidět ryska-je velmi slaboučká, tak si Hů označ sám. Kolo vačky samozřejmě musíš podržet ..Nelze použít aretační přípravek při povolování. Jinak, jakmile s něčím hneš u rozvodů vepředu, je vše špatně i vzadu, tzn. že se musí ustavit/což jde jen velmi obecně/ předvstřik..Zadní kolo pohonu čerpadla je na kuželu, takže srazit..Je tam u čerpadla všude hodně rysek, ale jsou většinou k ničemu..Chce to vždy před rozděláním označit původní polohu jak předního rozvodu, tak zadního pohonu čerpadla,/čerpadlo je na kolík/ aby bylo z čeho vycházet..Pak motor uvést do chodu a dál řešit jeho chod..Je to dost opruz..
nepropadat panice...
To je problém, ty potřebuješ vyměnit gufero?Je tam normální závit, ale utažený veelkým momentem..Tady je problém v tom, jak zajistit kliku , aby jsi to vůbec povolil. Kdysi jsem si svařoval takový přípravek, který řemenici ustavil , abych to mohl povolit. Finty typu povolovat to starterem tady nefungují..Pokud ti to vyloženě neteče, nech to být. Koncern ty gufera dělal dobře, vydržely mraky km..
nepropadat panice...
Zo všetkých dokumentácií čo som si o tom našiel na internete som pochopil že vymeniť rozvod sa nedá bez toho aby sa dala dole veľká remenica. Inak som si na to našiel takýto prípravok.
Takže remenicu nie je potrebné odmontovať?
Nevšimol som si že by z gufera tieklo, ale chcel som to jednou cestou vymeniť všetko.Ale ak hovoríš že to nejde tak ľahko tak gufero kludne nechám.
Ale vodnú pumpu mením určite, aj to ma prosím uistite niekto či teda kôli výmene vodnej pumpy je nutné demotovať hornú remenicu z vačky a následe aj plastový kryt. Lebo mne sa zdá že bez toho pumpu nevymením.
Takže remenicu nie je potrebné odmontovať?
Nevšimol som si že by z gufera tieklo, ale chcel som to jednou cestou vymeniť všetko.Ale ak hovoríš že to nejde tak ľahko tak gufero kludne nechám.
Ale vodnú pumpu mením určite, aj to ma prosím uistite niekto či teda kôli výmene vodnej pumpy je nutné demotovať hornú remenicu z vačky a následe aj plastový kryt. Lebo mne sa zdá že bez toho pumpu nevymením.
Prečo sa už potom nedá nastaviť ak dám dole remenicu? Myslel som že sa čerpadlo zaaretuje, kolo nahodí, našponuje remeň hornou napínacou kladkou, kolo dotiahne ( pomocou páky ) a jemné doladenie predvstereku sa robí spodným napinákom ( pomocou diag ). ďakujem za informácie
A inak, bude na to tá páka dobrá?
A inak, bude na to tá páka dobrá?
Od uživatele Čmoud:
Pokud motor předtím běžel. Sundáš drážkový řemen, ty dvě vodící kladky, řemenici ze serva. Nastavíš si setrvák na rysku, zajistíš si ze spoda čerpadlo, tak že povolíš ten šroubek na 10 klíč a vytáhneš tu podložku pod ním a lehce ho dotáhneš. Podržíš si přípravkem kola na vačce a povolíš si šrouby. Povolíš napínací kladky a sundáš řemeny. Pod kolem co je na straně čerpadla je výřez na pravítko. (klika-vačka)-nastavíš a nasadíš řemen s kolem a lehce rukou dotáhneš šroub, napneš kladku, dotáhneš šroub na vačce a nastrojíš plasty a dráž. řemen. Strana u čerpadla - pokud ti sedí ryska na setrváku, tak nasadíš tu zadní kladku, jde s ní hýbat dopředu a dozadu (cca 3cm podle ukazetele), tak jí dáš tak aby jsi jí měl uprostřed. Nasadiš řemen s kolem a lehce dotáhneš šroub, dáš přední napínací kladku, napneš jí a dotáhneš šroub na vačce. Povolíš zajišťovací šroubek na čerpadle a nastartuješ. Pak podle tdi grafu nastavíš předvstřik tou zadní kladkou a dopneš to přední. Pokud by to nešlo s tou zadní doladit, protože to bylo už blbě nastavený, tak musíš povolit šroub na vačce, lehce(1-3mm) s tím pohnout(dopředu- přidáváš předvstřik, dozadu opačně) Je lepší si udělat rysku aby jsi viděl jak s tím hýbeš a pak zase doladíš tou zadní kladkou. Doufám že to pochopíš, neumím moc vysvětlovat postup. Jinak utahovací momenty jsou v elze. Používám k tomu přípravky na povolení šroubu na klice a vačce.
Pokud motor předtím běžel. Sundáš drážkový řemen, ty dvě vodící kladky, řemenici ze serva. Nastavíš si setrvák na rysku, zajistíš si ze spoda čerpadlo, tak že povolíš ten šroubek na 10 klíč a vytáhneš tu podložku pod ním a lehce ho dotáhneš. Podržíš si přípravkem kola na vačce a povolíš si šrouby. Povolíš napínací kladky a sundáš řemeny. Pod kolem co je na straně čerpadla je výřez na pravítko. (klika-vačka)-nastavíš a nasadíš řemen s kolem a lehce rukou dotáhneš šroub, napneš kladku, dotáhneš šroub na vačce a nastrojíš plasty a dráž. řemen. Strana u čerpadla - pokud ti sedí ryska na setrváku, tak nasadíš tu zadní kladku, jde s ní hýbat dopředu a dozadu (cca 3cm podle ukazetele), tak jí dáš tak aby jsi jí měl uprostřed. Nasadiš řemen s kolem a lehce dotáhneš šroub, dáš přední napínací kladku, napneš jí a dotáhneš šroub na vačce. Povolíš zajišťovací šroubek na čerpadle a nastartuješ. Pak podle tdi grafu nastavíš předvstřik tou zadní kladkou a dopneš to přední. Pokud by to nešlo s tou zadní doladit, protože to bylo už blbě nastavený, tak musíš povolit šroub na vačce, lehce(1-3mm) s tím pohnout(dopředu- přidáváš předvstřik, dozadu opačně) Je lepší si udělat rysku aby jsi viděl jak s tím hýbeš a pak zase doladíš tou zadní kladkou. Doufám že to pochopíš, neumím moc vysvětlovat postup. Jinak utahovací momenty jsou v elze. Používám k tomu přípravky na povolení šroubu na klice a vačce.
Páni presne tento postup poznám aj ja, chystám sa to podľa toho urobiť.
Naozaj vám všetkým ďakujem za ochotu a rady, tu na fóre som sa už veľa naučil
Ale predsa, nevie ozaj nikto či tá univerzálna páka ktorú som dal na fotke vyššie mi postačí na podržanie tých remeníc? Nechcem kupovať niečo zbytočne
Naozaj vám všetkým ďakujem za ochotu a rady, tu na fóre som sa už veľa naučil
Ale predsa, nevie ozaj nikto či tá univerzálna páka ktorú som dal na fotke vyššie mi postačí na podržanie tých remeníc? Nechcem kupovať niečo zbytočne
To čerpadlo ale nemá aretační trn alespon u vw ne nastavuje se hodinkama nebo je tam riska ale ta vychází o zub takže to potom naladit už neni sranda ale to zjistíš až budeš ladit předvstřik a budeš muset to kolo povolit nejsou tam klínky a je to hodně citlivé.Ale všechno jde horší je když se nechce.Na vačku ti ten přípravek bude stačit kliku dělám přes setrvák do věnce je tam moment jak kráva.Já to ale dělám na vw tak doufám že volvo si tam neudělalo nějaký svoje vychytávky.