VYRIESENE: Tlak z turba v IC / MAP - zavislost od EGR
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VYRIESENE: Tlak z turba v IC / MAP - zavislost od EGR
Otazka ohladom koncernoveho auta (plati aj tak vseobecne
Ak by sa uplne nezatvaral EGR ventil ze by trosku podfukoval, mohlo by to sposobit ze by sa nedosiahol tlak v IC ? (merany s MAP)
Nehovorim o stave, ze je total EGR otvoreny a motor je takmer neschopny chodu lebo sa sam seba dusi....
Sedliacky rozum mi hovori, ze nie, pretoze tlak vo vyfuku hned z valcov musi byt priserne vysoky - je to produkt spalovania. Naviac, ak by nemal by poooodstane vyssi, ako by sa mohli vobec vyfukove plyny vratit spat do protitlaku z turba? Povedzme ze turbo robi 200kPA absolutny a to nie je ziadna explozivna hodnota.
Ma niekto predstavu kolko kPA ide do turba (turbiny) z valcov?
Alebo sa mylim na celej ciare???
PS: otazka je jedno-jednoznacna a zasluzi si svoje vlastne vlakno...
Ak by sa uplne nezatvaral EGR ventil ze by trosku podfukoval, mohlo by to sposobit ze by sa nedosiahol tlak v IC ? (merany s MAP)
Nehovorim o stave, ze je total EGR otvoreny a motor je takmer neschopny chodu lebo sa sam seba dusi....
Sedliacky rozum mi hovori, ze nie, pretoze tlak vo vyfuku hned z valcov musi byt priserne vysoky - je to produkt spalovania. Naviac, ak by nemal by poooodstane vyssi, ako by sa mohli vobec vyfukove plyny vratit spat do protitlaku z turba? Povedzme ze turbo robi 200kPA absolutny a to nie je ziadna explozivna hodnota.
Ma niekto predstavu kolko kPA ide do turba (turbiny) z valcov?
Alebo sa mylim na celej ciare???
PS: otazka je jedno-jednoznacna a zasluzi si svoje vlastne vlakno...
Naposledy upravil(a) sky59 dne 20 zář 2019, 06:27, celkem upraveno 1 x.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4639
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Ano tlak budeš ztrácet. No hlavně mě fordy umí takhle trápit. Kolik je ve výfuku nevím neměří jsem to ( tam jsem měřil kdysi teplotu ale ani to už si nepamatuju) ale z tohoto důvodu přece EGR řídí ECU aby nedocházelo k otevření kdy nemá což na sebe s tlakem v saní bude svázané.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Vdaka za odpovede, ale ako potom moze dostat vyfukove plyny spat do sania ak je vo vyfuku nizsi tlak? Nechapem.
Alebo tlak uteka len vtedy, ak sa mu stupne na "krk" (plyn na podlahu)? To by znamenalo ze pri potrebe plneho vykonu ked maju byt EGR zatvorene a nie su tak tade uteka tlak? A preto su v tychto stavoch zatvarane EGR....?
Za beznej jazdy su otvorene tak na 50% alebo podobne, to znamena ze za beznej jazdy musi byt tlak vo vyfuku vyssi ako v sani za turbom v IC
Ze by pri vysokych vykonoch toto neplatilo? Asi nie ked vravite ze sa naozaj tlak straca cez ne
Mate predstavu o cislach? Je to vo vasom pripade uplne otvoreny nefunkcny EGR alebo stacil aj netesny EGR? Povedzme ze by ostaval otvoreny na 2 .. 3 % ? Aj vtedy ujde tlak?
Alebo tlak uteka len vtedy, ak sa mu stupne na "krk" (plyn na podlahu)? To by znamenalo ze pri potrebe plneho vykonu ked maju byt EGR zatvorene a nie su tak tade uteka tlak? A preto su v tychto stavoch zatvarane EGR....?
Za beznej jazdy su otvorene tak na 50% alebo podobne, to znamena ze za beznej jazdy musi byt tlak vo vyfuku vyssi ako v sani za turbom v IC
Ze by pri vysokych vykonoch toto neplatilo? Asi nie ked vravite ze sa naozaj tlak straca cez ne
Mate predstavu o cislach? Je to vo vasom pripade uplne otvoreny nefunkcny EGR alebo stacil aj netesny EGR? Povedzme ze by ostaval otvoreny na 2 .. 3 % ? Aj vtedy ujde tlak?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4639
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
ECU si řídí,kdy má být otevřený EGR a tím tlačí i turbo akorát. Má-li být EGR zavřený,musí být zavřený,není-li,utíká tam tlak. A basta.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
OK, beriem na vedomie ale ta moja sprosta hlava nechape ako moze byt nizsi tlak vo vyfuku ako to co natlaci trosku turbo....martinsidlo píše:ECU si řídí,kdy má být otevřený EGR a tím tlačí i turbo akorát. Má-li být EGR zavřený,musí být zavřený,není-li,utíká tam tlak. A basta.
Keby som tak vedel podla coho riadi ECU EGR ventil, ked nema inu informaciu s cim by porovnala tlak s MAP snimaca...
este sa asi musim vela ucit
PS: a nahodou odpoved na moju otazku ze ci robi velky problem otvoreny na 100% zaseknuty EGR a ci slabo zatvoreny robi rovnaky problem?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
myslim ze nie, vid schema motoru tu:cacinek píše:Plyny pro EGR se berou jeste pred turbem. Kdyby sis zmeril EMP, tak bys videl, proc to funguje..
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172718
plyny sa beru priamo " z valca" este pred turbinou, ktora ma odpor takze je tam najvyssi tlak co sa tyka vyfuku
a vracia sa to do priestoru za IC, EGR plyny maju svoj vlastny chladic
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
100% suhlascacinek píše:Prave, ze turbo ma odpor, takze se tvori tlak ve svodech a ze svodu je vyvod egr..
skusal som doucit tu moju sprostu hlavu ale cim viac sa snazim tym viac nechapem preco pri motore beziacom na povedzme 3000rpm a viac slabo zatvarajuci EGR sposobi unik tlaku?
aby mohli plyny z vyfuku ist spat do nasavania musi byt vo vyfuku vyssi tlak, pri beznej prevadzke to tak je, ale pri plnom vykone kedy motor vali ako blazon by ten tlak bol nizsi ako v nasavani?! Ja som v tom, ze EGR zatvaraju aby bol vykon, aby mal len cisty vzduch plus palivo 1:22 nehladiac na NOx
tak to pisu aj tu:
ak pochopim, preco EGR brani max tlaku tak pojdem po tych ventiloch, ale zhadzovat IC sa mi koli tomu nechce ked je to kopec roboty plus nove kovove tesnenia....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4639
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
za prepokladu ze na tej strane kam uteka je nizsi tlakmartinsidlo píše:Ach jo. Jeli někde otvor tehdy,když nemá být,utíká tamady tlak.
a je nizsi tlak vo vyfukovom potrubi ked vali motor na 4000rpm? ako 200kPa?
ked si predstavim to mnozstvo plynov co tam vznika pri horeni vo valcoch...
naozaj slusne prosim o odpoved :=)
ten tlak sa nedosahuje pri vysokych otackach? ja nemam ziadne prakticke skusenosti ohladom tohoto
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4639
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Myslím, že selská logika Ti sky59 funguje naprosto správně!
Nižší tlak ve výfuku oproti sání bych odhadnul pouze chvilku po puštění plynu při brzdění motorem, dokud má turbo nějako setrvačnost a do motoru už ale není vstřikováno palivo.
Podstatu stále pootevřenýho EGRu bych spatřoval v "nařeďování" čistého vzduchu spalinama při požadavku na vysoké zatížení (plný a téměř plný plyn a neplést pouze s vysokými otáčkami, ty sami o sobě o zatížení nevypovídají) když už se v sání počítá s každou molekulou kyslíku. Ten tlak spalin je vyšší a spaliny do sání prostě přetlačí na úkor stlačenýho vzduchu od turba.
Navíc i ten vývod z EGR chtě nechtě funguje i jako ejector (fixírka) a ten efekt ještě podporuje.
Resumé: tlak v sání nesnižuje, ale ochuzuje nasávanou směs o kyslík v momentech, kdy ho i tak začíná být nedostatek.
Nižší tlak ve výfuku oproti sání bych odhadnul pouze chvilku po puštění plynu při brzdění motorem, dokud má turbo nějako setrvačnost a do motoru už ale není vstřikováno palivo.
Podstatu stále pootevřenýho EGRu bych spatřoval v "nařeďování" čistého vzduchu spalinama při požadavku na vysoké zatížení (plný a téměř plný plyn a neplést pouze s vysokými otáčkami, ty sami o sobě o zatížení nevypovídají) když už se v sání počítá s každou molekulou kyslíku. Ten tlak spalin je vyšší a spaliny do sání prostě přetlačí na úkor stlačenýho vzduchu od turba.
Navíc i ten vývod z EGR chtě nechtě funguje i jako ejector (fixírka) a ten efekt ještě podporuje.
Resumé: tlak v sání nesnižuje, ale ochuzuje nasávanou směs o kyslík v momentech, kdy ho i tak začíná být nedostatek.
teraz mam dve odlisne vyjadrenia a v hlave gulas:
- jeden tvrdi ze tlak tam nizsi je ako v sani (este tomu stale nemozem uverit)
bohuzial som sa nedozvedel ze ci to plati aj pri vysokych otackach a zatazeni ze chyba tlak
v technickej specifikacii sa pise o ODCHYLKE snimaca MAP od ziadanej hodnoty tlaku, nepise sa ze musi byt nizsi
dalej som sa docital, ze otvoreny zaseknuty EGR je nebezpecny pre cely system sania, to by som videl v tom, ze sa tam pretlaca omnoho vyssi tlak ako by mal byt, co si myslim ze naozaj moze byt nebezpecne
lenze mne tlak chyba pri vysokych otackach a v zatazeni 100%, merane logy na ceste plyn na podlahe, Calculated Load 99.6%
a nemoze sa EGR pokazit tak, ze potom pusta do atmosfery? to by som potom chapal nedostatocny tlak v IC / MAP
- dalsi tvrdi to co si myslim aj ja
v dalsom som sa docital, ze tlak vo vyfuku sa pocita v ECU z modelu, cize sa tlak pozna a moze sa porovnavat s MAP
aj to ze EGR sa aktivuje pri ustalenej a komornej jazde, pri vysokych vykonoch a otackach nie je ziaduce ani potrebne ho otvarat pretoze teploty su v motore vysoke a netvori sa NOx
- jeden tvrdi ze tlak tam nizsi je ako v sani (este tomu stale nemozem uverit)
bohuzial som sa nedozvedel ze ci to plati aj pri vysokych otackach a zatazeni ze chyba tlak
v technickej specifikacii sa pise o ODCHYLKE snimaca MAP od ziadanej hodnoty tlaku, nepise sa ze musi byt nizsi
dalej som sa docital, ze otvoreny zaseknuty EGR je nebezpecny pre cely system sania, to by som videl v tom, ze sa tam pretlaca omnoho vyssi tlak ako by mal byt, co si myslim ze naozaj moze byt nebezpecne
lenze mne tlak chyba pri vysokych otackach a v zatazeni 100%, merane logy na ceste plyn na podlahe, Calculated Load 99.6%
a nemoze sa EGR pokazit tak, ze potom pusta do atmosfery? to by som potom chapal nedostatocny tlak v IC / MAP
- dalsi tvrdi to co si myslim aj ja
v dalsom som sa docital, ze tlak vo vyfuku sa pocita v ECU z modelu, cize sa tlak pozna a moze sa porovnavat s MAP
aj to ze EGR sa aktivuje pri ustalenej a komornej jazde, pri vysokych vykonoch a otackach nie je ziaduce ani potrebne ho otvarat pretoze teploty su v motore vysoke a netvori sa NOx
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km