VYRIESENE: Tlak z turba v IC / MAP - zavislost od EGR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono každý má svůj postup, někdo začíná od mechaniky , stavu motoru,vedení spojů apod. a poté když vše "selže" , tak se obrátí na ŘJ co ona na to..Jelikož shluku pimpišů, odporů , tištěných spojů a švábů v Řj a snímačům vespolek nelze věřit, je to cesta dost nejistá, a často zbytečně drahá..A samozřejmě, zlaté vejce v servisu je dobrý diagnostik, který nejenže chápe principy funkce a vztahy motoru versus jeho podhradí, ale také se dobře orientuje v číslech, grafech a jiných záludnostech přenosu dat../.To je moje smrt../.Takže i když to třeba nebude ono, ta tvoje" sveřepost" je velmi cenná...Někdy by člověk raději volil útěk z boje a auto zapálil.. :D
nepropadat panice...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud by mi to při přidání plynu zahulilo /černě/, tak bych auto napřed pořádně prohnal opakovanými akceleracemi na plný plyn při nižších rychlostních stupních, abych vyhnal "pavučiny". Pokud by to stále hulilo, tak bych přes diagnostiku nepřímo překontroloval vstřiky /zda jsou opravné dávky paliva pro udržení pravidelného volnoběhu v normě/. Pokud by byly v normě = vstřiky jsou v pořádku, tak bych podrobněji zjišťoval průběh logu při plné akceleraci. Zejména skutečné množství vzduchu přes váhu. Pokud bych nebyl v servisu, kde by mi v pohodě půjčily i jinou zaručeně dobrou váhu a nebo měl možnost si ji půjčit / jak píšeš, že jsi našel "spřízněnou duši", která měla stejný motor ve 100% stavu a vyšla Ti vstříc/, tak bych ji pro jistotu zkusil, abych měl jistotu, že to váhou není. Když bych ale zjistil, že požadovaný tlak při plné akceleraci turbo v nižších otáčkách stíhá = regulace turba bude pravděpodobně v pořádku, ale ve vyšších už požadavek neplní, tak bych se soustředil na kontrolu celého vedení vzduchu na těsnost, zejména od turb směrem k válcům.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Dodnes som nepochopil ako by mohli korekcne davky na volnobeh /mimo tolerancie/ sposobit zahulenie pri pridani uz z ustalenej jazdy povedzme 2000rpm

Ak mi vies vysvetlit rad sa necham poucit /uplne vazne/ , nemam na to vysvetlenie a uz som take rady viackrat pocul /bez zdovodnenia/

Je to aj u koncernu ze pri vyssich otackach sa tieto davky takmer znuluju aj ked volnobezne nie su najidealnejsie? Toto chapem tak, ze pri vyssich otackach uz ecu vidi "prd" ako poskakuje klukovy hriadel od jednotlivych pracovnych cyklov valcov

Na o1 mam na to volnobezku na alternatore...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Tyto korekce pro rovnoměrný běh motoru na volnoběhu nepřímo ukazují v jaké "kondici" je motor. Budou-li nulové tak je jasné, že v žádném z válců není nějaký problém. Budou tam téměř stejné kompresní tlaky/tudíž nikde není nějaký poškozený válec, píst, pístní kroužek, ventil, vstřikovač atd.
Bude-li v některém z válců problém /například špatně rozprašuje vstřik/, zaznamená ŘJ po vznícení směsi v tomto válci nižší rychlost pohybu klikové hřídele. Proto nařídí vstřikovat do tohoto válce o něco větší množství paliva /aby "výbuch" byl silnější a nedocházelo ke zpomalování klikové hřídele/. Bude-li zase některý válec "silnější", nařídí ŘJ vstřikovat do tohoto válce menší množství paliva. Tuto "opravnou" dávku je pak možno u každého válce zjistit. Například u Tvého motoru v popisu je opravná dávka max. +- 2 mg/H. Je-li v některém válci tato opravná dávka mimo toleranci, bude u tohoto válce nějaký větší problém, který by se měl řešit. Konkrétně při špatném vstřiku u Tvého motoru v popisu a jeho standardním "softu" a nastavení čerpadla, bude do "slabého" válce vstřikováno asi o polovinu více paliva na volnoběhu, pokud bude opravná dávka větší než 2 mg/H. Sám asi uznáš, že to nebude ideální spalování. Ve vyšších otáčkách by však již opravné dávky nebyly, ale špatně rozprášené palivo, zejména při jeho skokově zvýšené dodávce na počátku akcelerace by nebylo dokonale spalováno a motor by kouřil.
ŘJ by i ve vysokých ot. zaznamenala pomalejší pohyb klikové hřídele, ale pokud by korekce prováděla /u O1/, tak by za chvíli došlo k poškození čerpadla. Regulační šoupátko by na rozdělovacím pístu kmitalo obrovskou rychlostí tam a zpět namísto toho aby při ustálené rychlosti bylo na stejném místě. Došlo by tak k extrémnímu opotřebení zejména regulačního šoupátka, rozdělovacího pístu a ekcentrického kulového kloubu, který pohybuje šoupátkem.
A jen mimochodem, volnoběžka na alternátoru u O1 je tam za malinko jiným účelem. To ale nyní není podstatné.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Doplnim info ktoru si doposial nemal: kompresie su v perfektnom stave, predpokladal som ze rozdiely robia samotne vstreky, tak preto ta nechapava otazka

cize este raz po novom :) mozu "nedobre" vstreky sposobit dym? toto nechapem, lebo radcovia radili vymenit vstreky coz som povazoval za blbost
od sameho pociatku

kompresie som otestoval ze motorom toci starter a RJ vyhodnocuje okamzitu uhlovu rychlost pre kazdy jeden z 8 valcov

vysledok bol 210RPM +-7, v manuale sa pise ze 300 je uz zle, takze vsetko OK

a ako som uz spomenul vyssie, aj ked na volobehu su vstreky trochu rozhadzane pri jazde su takmer nulove
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Nedobré vstreky = zlé rozprášenie paliva vo vlaci = zlá atomizácia = dym
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud budou vstřiky špatně rozprašovat, tak to bude hulit, ale nebudou-li překročeny povolené korekce na volnoběhu, tak by to neměla být příčina nedosažení požadovaného tlaku turbodmychadla ve vyšších otáčkách, pokud jsou ostatní věci v pořádku. Překročení povolené korekce na volnoběhu může udělat třeba špatný samostatný vstřik. Může to však zapříčinit i souhrn více problémů v jednom válci.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Tento LC200 dokonca vstrekuje na 3x, 2x mensie a potom plny vstrek

Ako som uz pisal, do tych 2300rpm komorna jazda je uplne cisto

Cakam, kedy sa to uz konecne dostane na zdvihak..../ja som bohuzial 250km mimo akurat som dal 'zadanie' co sa ma robit/
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

sky59 píše:
prka píše:Stále ještě nejsem ohromený z Tvých výpočtů a záběrů z termokamery.
Co se týká výpočtů tak máš řadu přesných čísel na základě nepřesných vstupů. Předkládáš různé teorie proč může být MAP větší než MAF. Přitom vůbec nevíš zda MAF ukazuje přesně. Z praxe se ukazuje, že každý MAF na stejném motoru ukazuje jinak. Pak jsou Ti nějaké výpočty k ničemu. Jedině kdyby MAP i MAF udávaly přesné hodnoty, bylo by možno výpočtem dojít k závěru, že je někde za turby směrem do válců netěsnost. To by bylo v případě, že by hodnota množství vzduchu podle MAP byla o dost menší než podle MAF. Na to abys zjistil, že jde do motoru málo vzduchu nepotřebuješ výpočet a různé teorie s ním spojené, ale vidíš to hned podle diagnostiky /jak sám uvádíš/. A proto, že Ti motor kouřil černě /přebytek paliva vůči vzduchu/ lze usuzovat, že přes váhu jde "dostatek" vzduchu a proto ŘJ umožnila vstříknout "více" paliva. Černý kouř /pokud by nebyl způsoben zaneseným traktem/ by mohl způsobovat také špatný vstřik. To by však bylo znát na horším startu a určité nepravidelnosti chodu na volnoběh.
Co se týká záběrů z termokamery, tak kdo má vědět z jakého jsou motoru, pokud si nerozklikne několik dalších odkazů na jiná témata a dlouze nestuduje o co vlastně "básníkovi" jde a co hodlá vyřešit. Tvůj závěr z vyhodnocení snímků termokamery, že pravé turbo tlačí o 8% méně může být pravdivý pouze za předpokladu, že všechny součásti motoru jsou zahřívány stejně /jak na pravé tak levé straně motoru/ a termokameře například "nestíní" nějaká součást v záběru, která by záběr ovlivnila. To však asi málokdo ví. Proto nejsem vůbec ničím z Tvé prezentace ohromen. Ba naopak je možno zjišťovat, že čím více se rozepisuješ, tak se ukazuje, jaký v tom máš guláš a jaké nevědomosti ohledně funkčnosti jednotlivých částí motoru máš.
Ak pouzijes neposkodeny a plne funkcny maf tak ukazuje kazdy rovnako v jeho triede presnosti

Moje "nepresne" udaje su viac ako dostatocne presne

Vdaka nahode a ruskemu 'dobrodincovi' ze mam udaje z funkcneho auta, takze viem aka je 'volumetric efficiency' daneho motora a na zaklade mojich 'zbytocnych' /podla teba/ vypoctov viem nasledovne:

- maf a map su v 100% stave
- obe turba funguju
- egr perfektne tesnia ked maju tesnit
- do 165kpa je vsetko ok, naozaj auto pri ustalenej jazde 2100rpm nedymi
- nad 180kpa sa otvori nejaky 'pretlakovy ventil' a skokom sa straca 10% vzduchu
tomu zodpoveda aj spravanie auta a lahke zadymenie neviditelne z miesta sofera

vyhol som sa ukonom ktore by si iste vykonal ako mnoho inych co mi uz radili:
- novy maf a map
- cistenie intercoolera
- cistenie egr
- cistenie hadic
- repasia oboch turieb
- cistenie vyfuku

Mam tri tipy:
-chyba skrutka co drzi prvu kovovu trubku na vystupe turba, pri zvysenom tlaku sa povysunie a o-kruzok netesni
- chyba sk-paska na hadici, pri zvysenom tlaku prefukuje okolo kovovej trubky
- prasknuta hadica, pri tlaku sa pootvori

Auto pojde na zdvihak a som zvedavy co z tohoto najdu 'mechanici'

Obrázek

Vcera sa konecne auto dostalo na zdvihak a metoda ktoru som pouzil sa ukazala ako velmi presna a ucinna.
Nemuseli sa robit blbosti ako napr: (doporucovane expertami)
- cistit IC
- cistit/menit EGR ventily (2ks)
- cistit/menit 2x turbo
- cistit/menit MAF a MAP
- cistit potrubia

Je vyhodne trosku potrapit hlavu a cez telefon navigovat mechanikov co maju robit a co robit NESMU

Uloha bola najst v dvoch cervenych obdlznikoch na obrazku netesnost (netesnost zhora motora bola vylucena), isli na istotu, a ako spravna sa ukazala moja hypoteza cislo 1 - zblbnuty O-kruzok co ma tesnit kovovu trubku vychadzajucu z turba na lavej strane vozidla

Nebol som tam (auto je 200km odo mna daleko) ale mechanici mi poslali fotografie a jednu finalnu (po vycisteni trubky) prikladam

Bolo to cele nejako na volno a spravalo sa to presne ako som popisal vyssie podla merani: do 165kPA to drzalo a potom sa to otvorilo ako pretlakovy ventil

Takze ludia nebojte sa cisiel, merani a tabuliek, hodnotu su vzdy presne ak viete co robite
V mojom pripade bolo klucove ziskat merania z dobreho auta za ucelom zistenia "efektivneho objemu motora v zavislosti na otackach a tlaku"

Zjednodusene poviem, ako priklad, ze 4.5L motor pri 4000ot nasaje iba 3.5L stlaceneho vzduchu (vid tabulky vyssie)

Lovu zdar!

ps: pozna niekto co je to za material? ma to modru farbu ak dobre vidim ten o-kruzok....


Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Chce to foto před rozebráním. To muselo být mastné a tím jasné,že netěsní. Toto jsou bláboli,jedna paní povídala.
Můj druhý příspěvek zde - netěsnost v sání.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

martinsidlo píše:Ano,v IC nebude plný tlak,protože utíká přes EGR. Netěsnost v systému sání.
Ano, spominam si na ten blabol o uniku tlaku cez egr - z nizsieho tlaku do vyssieho...

A si skusal krystalovu gulu o netesnosti? Ja som si to vypocital ze to bolo 10%, nemusel som strielat of pasu

Vrstva 1cm bordel na trubke, skryte za kolesom a krytom motora, nemuseli sme rozhadzat pol auta, islo sa na istotu
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

sky59 píše:A este na ukazku ako sa daju skontrolovar turba v obleku:

Prave turbo tlaci asi o 8% menej /vlavo na obr/

Stav povazujem za vyborny kedze su riadene jednym spolocnym signalom VN command

Obrázek


A opakujem, pokial dokazem na to prist takto je nezmysel rozoberat hlupo auto nevediac co vlastne hladas

A unik zacnem samozrejme hladat na pravej strane pomocou farebneho dymu
Asi nejde všechno spočítat a nebo zjistit termokamerou. Tady jsi zjistil, že pravé turbo tlačí o 8% méně. Nakonec mechanici na zdviháku zjistí, že netěsnost byla u levého turba /"O" kroužek/. Jak píše správně Martin, byla by levá trubka od turba zaflákaná od oleje, což je na první pohled vidět.
Tak si příště všechno spočítej a zbytečně nezatěžuj fórum obsáhlými diskusemi v různých tématech, když jsi všechno stejně dopředu věděl.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ano,na začátku jsi se ptal v souvislosti s EGR. Ale psal jsem i "netěsnost".
Takže stejná poznámka,jak Prka.
To muselo být vidět. Někdy nestačí jen otevřít kapotu motoru ale i ohnout hřbet.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Meranie termokamerou bolo na mieste pri 120kpa, viac to nenatlaci
lebo nema zataz, postal to az cez 165kpa, to bola istots

To bol predpoklad ze to Bude prava strana, to nebola istota

Istota je, ze obe turba hraju a viem na istotu ze prave dava menej

Skus sa niekedy pozriet do LC200 4.5l pod kapotu, cez to neprejde
svetelny luc nie Aby si cosi videl

Mechanic stali na stokrliku Aby aj na cosi dosiahli, zdvihak
To niekedy nezdvihol na prvy krat... To len pre predstavu

A trvam na Tom, ze da da dopocitat ku vacsine veci, a len doporucujem, kto nechce nemusi, moze vymienat a hladat
"nieco" Co je asi problem
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Já jen tak neměním. Ale používám šedou kůru mozkovou.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“