Tak jak je to s 1,6 TDI?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
V Superbu a Passatu bude tento ročník ještě CAYC, to je dle mě ideální motorizace v Rapidu (dokonce má velké přední brzdy 288mm, zatímco Octavia paradoxně jen 280), v Octavii je to tak na hraně, spíš jen pro klidnější řidiče. Ve větším autě už to bude trápení i když pojedeš sám. Projeď si schválně Superba 1.6 a 2.0 - uvidíš sám.dury2 píše:Díky za reakce. Nebavím se ani tak o dynamice a výkonu, spíš mi jde o to, jak to je s životností, respektive poruchovostí.
Když se začaly 1,6 montovat, tak všichni nadávali jaké to jsou močky (asi jako když nastoupilo PD místo rotačky) a mě by zajímalo, jestli ty řeči byly opodstatněné, nebo ne. Díky
Jinak mám představu tak rok 2013+. Ze sedaček v Oktě mě bolí záda, tak jsem myslel supa nebo passata, eventuelně tourana ale s tou 1,6 to nebude asi žádná sláva, jenže cena je tam většinou dosti nižší.
Motory jsou v zásadě mechanicky stejné a velmi spolehlivé, jen 1.6 má méně spolehlivé a dražší piezo vstřiky. V Passatu budou u 2.0 navíc vyvažováky, ale tyhle ročníky už by měly být bez problémů.
DPF vydrží celou životnost auta, pokud se nejezdí dlouho se špatnými vstřikovači nebo EGR ventilem, či jinou závadou.
Hlavní rozdíl je spojka a převodovka, u 2.0 velká 240mm lamela s dvouhmotou a "velký" tříhřídelový 6q. U 1.6 je od konce roku 2010 v Rapidu a Octavii jednohmota (nevím, jestli i u Superba a Passata) a na 1.6 poměrně dlouze zpřevodovaný 5q. Co se týče spojek a převodovek, tak tam asi v zásadě velký rozdíl ve spolehlivosti nebude, nevím. Jiná situace je u DSG, kdy je u 1.6 7q se suchými spojkami a tomu bych se vyhnul. U 2.0 je 6q a mokré spojky.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
V práci máme firemky všechny 1.6Tdi myslím 81kw, na normální ježdění celkem dobrý ale na závodění to není samozřejmě, je velikej rozdíl jestli jedeš sám nebo plný auto, dynamika jde razantně dolů, jinak spotřeba dobrá, poruchovost nevím, po 100tis.km to jde pryč a berou se nový zase..
Můj názor je že jako běžný rodinný auto je to úplně v pohodě, není to tak dlouho co se jezdilo Fandama a Feldama po celý evropě a taky to šlo, dneska by si každej představoval auto za pár korun s výkonem 200koní se spotřebou 1,5L/100km a první poruchou po 10ti letech nebo 300tis.km
Můj názor je že jako běžný rodinný auto je to úplně v pohodě, není to tak dlouho co se jezdilo Fandama a Feldama po celý evropě a taky to šlo, dneska by si každej představoval auto za pár korun s výkonem 200koní se spotřebou 1,5L/100km a první poruchou po 10ti letech nebo 300tis.km
ségra má OII 1.6 tdi, 2012, 250 tis najeto, hodně dálky Nizozemsko- ČR, ve 180 egr a jinak nic. Teď jsem s tím jel po dieselgate a jede to slušně, sice sám ale nepřišlo mi to echt líný. Oproti bxe mi to přijde živější. I ona se švárou si nestěžuje. Sice dříve měla moje ahf na 130ps číple a 6q tak že to není takový brko ale úplně strašný to není. Dálka dle předpisů kolem 4 litrů. Běžný ježdění 5,3.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
jo, jede to víc, jak BXE. Jen podkud to naložíš, tak jde dynamika rapidně dolů. A osobně bych se vyhnul dieselgate softu. Spotřebu mám dlouhodobou taky cca 5,3 a to moc úsporně nejezdím.Biimbo píše:ségra má OII 1.6 tdi, 2012, 250 tis najeto, hodně dálky Nizozemsko- ČR, ve 180 egr a jinak nic. Teď jsem s tím jel po dieselgate a jede to slušně, sice sám ale nepřišlo mi to echt líný. Oproti bxe mi to přijde živější. I ona se švárou si nestěžuje. Sice dříve měla moje ahf na 130ps číple a 6q tak že to není takový brko ale úplně strašný to není. Dálka dle předpisů kolem 4 litrů. Běžný ježdění 5,3.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
turbo kamna power píše:jo, jede to víc, jak BXE. Jen podkud to naložíš, tak jde dynamika rapidně dolů. A osobně bych se vyhnul dieselgate softu. Spotřebu mám dlouhodobou taky cca 5,3 a to moc úsporně nejezdím.Biimbo píše:ségra má OII 1.6 tdi, 2012, 250 tis najeto, hodně dálky Nizozemsko- ČR, ve 180 egr a jinak nic. Teď jsem s tím jel po dieselgate a jede to slušně, sice sám ale nepřišlo mi to echt líný. Oproti bxe mi to přijde živější. I ona se švárou si nestěžuje. Sice dříve měla moje ahf na 130ps číple a 6q tak že to není takový brko ale úplně strašný to není. Dálka dle předpisů kolem 4 litrů. Běžný ježdění 5,3.
dieselgate pro 1.6 tdi má smysl. Uplně jiný projev motoru. I co říkal švára, je to nebe a dudy teď. Jsou tam i hardware upravy. Pro 2.0 tdi je to ale na škodu.
1.6 v Octě výkonově stačí, komfort s 1.9 neporovnatelný, dlouhý kvalty fajn a nemusíš řešit ložisko na předloze jako u velkýho 6q.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
no já preferuji původní SW i u 1.6TDI (HW změny skoro nestojí za řeč - mřížka ve váze a "tlumítka" na trubkách ke vstřikům). Vzhledem k tomu, že dieselgate soft více zapojuje choulostivý EGR a vstřiky zatěžuje vyšším tlakem paliva, tak jsem se nechtěl stát dobrovolným testovacím jezdcem výdrže zmíněných komponent. Navíc u aut s více, než 250t. km nedává škodovka žádnou záruku, když něco z toho odejde. Další věc je, že s diesegate SW to regeneruje DPF mnohem častěji a otravuje to akorát život jak u euro 6 motorů.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Na g6 tdi 66kw nám vydržel EGR do 140kkm polo 1.6 tdi 55kw EGR se ozval po 133kkm v g7 81kw máme aktuálně lehce přes 150kkm a vše ok.. Octavia MK3 to stejné...řekl bych že novější generace těch motoru je odolnější...jinak opravy předchozích vozidel zaplatil vždy servis vw ,bylo to uhrane na nový sw dieselgate
To auto se víc zklidnilo a je pri rozjezdech příjemnější. Žere o trochu míň a jede víc.turbo kamna power píše:no já preferuji původní SW i u 1.6TDI (HW změny skoro nestojí za řeč - mřížka ve váze a "tlumítka" na trubkách ke vstřikům). Vzhledem k tomu, že dieselgate soft více zapojuje choulostivý EGR a vstřiky zatěžuje vyšším tlakem paliva, tak jsem se nechtěl stát dobrovolným testovacím jezdcem výdrže zmíněných komponent. Navíc u aut s více, než 250t. km nedává škodovka žádnou záruku, když něco z toho odejde. Další věc je, že s diesegate SW to regeneruje DPF mnohem častěji a otravuje to akorát život jak u euro 6 motorů.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI