Stránka 1 z 2
Tak jak je to s 1,6 TDI?
Napsal: 27 srp 2019, 12:55
od dury2
Uvažuji koupi nového auta od koncernu. Chtěl bych 2.0 TDI, ale tato motoruzace je o 50 až 70 tis dražší něž 1,6TDI. Před lety jsem pořád slyšel, že 1,6 nejsou tak dobré jako 2,0. Co je na tom vlastně pravdy?
Napsal: 27 srp 2019, 14:02
od martinsidlo
No,stará pravda,objem ničím nenahradíš.
Napsal: 27 srp 2019, 16:11
od stanomx
problem je v tom ze je to slabsie proste
ak presadnes z o1 66kW do o3 77kW tak sa ti bude zdat ze stará ide lepsie
ak ti ale nevadí ze to proste nejde tak nemas problem a kludne ber 1,6
po chipe to ide pocitovo uz celkom dobre, porovnatelne so zakladnym 2.0
ma to dokonca jednohmotu a nema to vyvazovaky a klapky v sani
cize servisne menej narocnejsie na udrzbu
bral by som bosch CP4 cerpadlo ale, neviem ako je natom continental
Napsal: 27 srp 2019, 18:11
od kočka87
Ale zase má ERG společný s chladičem spalin vzadu pod turbem nebo se pletu? U 2.0tdi CEGA mám EGR s klapkou hezky přístupný zepředu a za motorem je jen chladič spalin.
Napsal: 27 srp 2019, 18:41
od Tomas.cz
Protože CEGA je u VW jeden z prvních Commonrailů a má řadu věcí společného s 2.0TDi-16v PD/PPD. Jak píšeš vzadu je jen chladič spalin s přepínací klapkou.
Třeba škrtící klapka a ten el. egr je přímo schodný s BKP, vodní pumpa je stejná jako u PD a rozvoďák má taky 30mm, pozdější CRka mají jen 25mm.
Stejně jsou na tom motory CBDC, CBAA, CBAB, CBBB.
Napsal: 27 srp 2019, 20:04
od turbo kamna power
A o jaký 1.6TDI se bavíme? O CAYx (EA189) v Octavii II apod., nebo o novějším motoru EA288 (Octavia III apod.)?
A do jakýho auta? Caddy, Octavia, Superb...?
Napsal: 28 srp 2019, 21:06
od dury2
Díky za reakce. Nebavím se ani tak o dynamice a výkonu, spíš mi jde o to, jak to je s životností, respektive poruchovostí.
Když se začaly 1,6 montovat, tak všichni nadávali jaké to jsou močky (asi jako když nastoupilo PD místo rotačky) a mě by zajímalo, jestli ty řeči byly opodstatněné, nebo ne. Díky
Jinak mám představu tak rok 2013+. Ze sedaček v Oktě mě bolí záda, tak jsem myslel supa nebo passata, eventuelně tourana ale s tou 1,6 to nebude asi žádná sláva, jenže cena je tam většinou dosti nižší.
Napsal: 29 srp 2019, 08:36
od Marek77
A proč chceš zrovna koncern? Je přece tolik jiných značek na trhu. Levnějších, lepších......
Napsal: 29 srp 2019, 09:55
od astra-11
To je jasný, koupila hjnujdaje a na do smrti kjunda je.
Napsal: 29 srp 2019, 11:47
od jericho-3
No já nevím, ale dělali test s Hiundaiem nebo Kijou v dieselu , to je v podstatě jedno a po najetí 360000km koukali jako sůvy z nudlí, v jak málo poškozeněm stavu auto bylo, motor šlapal neustále jako hodinky , atd. atd. , bohužel v Čechách stejně jako u blbečků z TOP GEARU preferují novináři domácí značky-u nás jednu..Ale osobně věřím, že chvála na motor 1,6 TDI v novém voze Š Skala je oprávněný..Už měli čas motor dodělat, což je koncernová specialita..Nejdřív hrozná reklama, umějí lapit všechny nadšence s omezeným hledím , ale pak jsou úpravy za pochodu, nové modifikace, písty napínáky , atd. s vysvětlením, že původní provedení PŘECE NEMOHLO FUNGOVAT, ale ten průser zaplatí zákazník..A ti blbci přesto jdou opět do nového modelu, i když mají plnou garáž nahromaděných dílů, které zaplatili, vymontovali a schovali..Je to zvláštní odrůda, mne by tohle uráželo, dělat ze mne vola..

Napsal: 29 srp 2019, 12:18
od Forest
Můj subjektivní názor na základě objektivních postojů majitelů Fabií, Octávií (a jejich koncernových "odvozenin") zní následovně: NEBRAT, došetřit na dvoulitr.
Přiznávám, že neznám nikoho, kdo by si ten motor pořídil ve Scale.
Napsal: 29 srp 2019, 12:28
od dury2
O.k. díky, neřešme proč chci koncern, ale zkusme se vrátit k tématu co je na těch 1,6 tkách horšího než na dvoulitrech. Samozřejmě se nebudeme bavit o výkonu, ale o spolehlivosti.
Napsal: 29 srp 2019, 12:45
od martinsidlo
Tak to je názor od názoru. Jak se s tím jezdí,kam,kolik a kdo,jaký servis,péče.
Napsal: 29 srp 2019, 12:58
od astra-11
U CAYC mi odešel po 374000km jen egr (v autorizaku 23tis s prací)
jinak vše původní, DPF jen čistili, auto jezdí dle pojistky dodnes. Jo a líný to na běžný provoz nebylo...
Napsal: 29 srp 2019, 13:05
od Forest
S automatem je to neskutečně líný. A jinak EGR je běžná záležitost, která nejde odstranit, DPF častá.