2.0tdi 130kw neustálá regenerace dpf
Moderátoři: šulda, Moderátoři
2.0tdi 130kw neustálá regenerace dpf
Čau chlapi chtěl bych se vás zeptat na jednu věc.Je to asi měsíc co jsem koupil audi a5 2.0tdi 130kw najeto 180tkm.Hned po příjezdu domu jsem si všiml že jedou větráky.Kdyz jsem se o to začal zajímat a zkoušet to tak větráky jeli po zahřátí motoru pokaždé asi 10min.Diagnoza byla tedy ucpané dpf.Nechal jsem ho tedy vyčistit.A teď k jádru mého problému.Auto neustále regeneruje cca po 50-60km.Než začne regenerovat je diferenční tlak kolem 16mb po regeneraci 2mb na volnoběhu takže s motorem nebude něco v pořádku.Nevim kde začít vstřiky, egr, turbo, písni kroužky?Co by mohlo zanašet dpf tak moc že tak často regeneruje?Díky za opodvěď.
Magnu
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
o tom sem už četl jenom a pouze, že se mohlo odpálit čidlo, ptž. nedokáže vyslat jednotce reálnou hodnotu o teplotě a tlaku,proto jednotka chybně uvádí filtr do neustálých a brzkých regenerací. Máš buďto v háji čidlo tlaku DPFka, nebo je filtr už tak ucpaný, že jeho čištění nepomohlo (pouze oddálilo) nenávratně jeho výměnu/vyřazení. Můžeš mít OFF katalyzátor před DPFkem.
To by souviselo možná i s tím točením ventilátorů... 1x větrák je tam když máš puštěnou klimatizaci (chlazení klimakompresorem) a 1x větrák tam je jako sahara chladiče kapaliny.
Další věc může být;: Nejezdíš jen krátké trasy ? (max. do 15-20km) ? ? ? Nebo jezdíš hodně po městě ? A nebo se neustále rozjíždíš a brzdíš ? (kolony po Praze třeba apod., dálnice D1 atd.)
Abych to shrnul: vadný některý z čidel filtru, vadný filtr DPF (už moc zanesený a regenerace již nepomůže), vadný/ucpaný oxidační katalyzátor před DPF, jízda na krátké vzdálenosti převážně se studeným motorem a prudkou akcelerací, jízda s plynem neustále na podlaze,
prasklá hlava válců -> Mizí chladicí kapalina ?,
Nekvalitní nafta (z druhé ruky, neznačkové čerpačky), stará nafta v nádrži, ucpaný a zanesený palivový/vzduchový filtr,
Není měněno turbo ? (z důvodu že bralo hodně oleje a bylo po něm) ??
NEBO je prostě po něm, však pokud je původní z výroby, tak vydrží cca. 200-250 tis. km nájezd, alespoň tohle vypráví ty demagogové z různých pořadů o těchto eko-sračkách, že víc nový DPF filtr (podle stylu jízdy a tras jízdy) ani nevydrží.
A u Tvýho motoru už doléváš močovinu ? (ad-blue), sračku která přistříkává do spalování k naftě a údajně tím snižuje její emise. Jestli si tu kontrolku s nízkou hladinou této "močoviny" nepleteš s regenerací filtru DPF
Ale snad ne... Do 2.0 HDI dám 10L = 1 náplň, takže bych to zkouknul a při nejhoršim se tam dá dolít jen destilovaná voda. To spínání sahar jinak může souviset s ucpaným výfukem (Oxidační KAT nebo DPF), zvýšeným tlakem výfukových plynů směr zpátky do motoru (hlavně ve vyšších otáčkách) a následným horším odvodem spalin => zvýšení teploty celého motoru => časem praskne hlava válců, profoukne kde/jaký těsnění na motoru a jde pomalu do kytek.
To by souviselo možná i s tím točením ventilátorů... 1x větrák je tam když máš puštěnou klimatizaci (chlazení klimakompresorem) a 1x větrák tam je jako sahara chladiče kapaliny.
Další věc může být;: Nejezdíš jen krátké trasy ? (max. do 15-20km) ? ? ? Nebo jezdíš hodně po městě ? A nebo se neustále rozjíždíš a brzdíš ? (kolony po Praze třeba apod., dálnice D1 atd.)
Abych to shrnul: vadný některý z čidel filtru, vadný filtr DPF (už moc zanesený a regenerace již nepomůže), vadný/ucpaný oxidační katalyzátor před DPF, jízda na krátké vzdálenosti převážně se studeným motorem a prudkou akcelerací, jízda s plynem neustále na podlaze,
prasklá hlava válců -> Mizí chladicí kapalina ?,
Nekvalitní nafta (z druhé ruky, neznačkové čerpačky), stará nafta v nádrži, ucpaný a zanesený palivový/vzduchový filtr,
Není měněno turbo ? (z důvodu že bralo hodně oleje a bylo po něm) ??
NEBO je prostě po něm, však pokud je původní z výroby, tak vydrží cca. 200-250 tis. km nájezd, alespoň tohle vypráví ty demagogové z různých pořadů o těchto eko-sračkách, že víc nový DPF filtr (podle stylu jízdy a tras jízdy) ani nevydrží.
A u Tvýho motoru už doléváš močovinu ? (ad-blue), sračku která přistříkává do spalování k naftě a údajně tím snižuje její emise. Jestli si tu kontrolku s nízkou hladinou této "močoviny" nepleteš s regenerací filtru DPF
Ale snad ne... Do 2.0 HDI dám 10L = 1 náplň, takže bych to zkouknul a při nejhoršim se tam dá dolít jen destilovaná voda. To spínání sahar jinak může souviset s ucpaným výfukem (Oxidační KAT nebo DPF), zvýšeným tlakem výfukových plynů směr zpátky do motoru (hlavně ve vyšších otáčkách) a následným horším odvodem spalin => zvýšení teploty celého motoru => časem praskne hlava válců, profoukne kde/jaký těsnění na motoru a jde pomalu do kytek.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
No čidlo diferenčního tlaku dávali nové při čištění dpf.Co se tyka turba tak právě nevím.Vlastně nevím kde začít.Jako první pojedu přehrát soft na originál jestli tam není nějaký Chip což mě bylo zdůrazněno že není.Pokud bude soft origo tak čím začít výstřiky hodit na stolici jestli neukapavaji nebo jestli je egr funkční jestli turbo nehaže olej anebo nejhorší varianta jestli nejsou písní kroužky nebo hlava off ale vodu to teda netlačí.Močovinu naštěstí nemám.Osobne si myslím spíš že filtr něco ucpava než že je v prdeli jako samotný.Protože před regeneraci je zaneseny fest a po má hodnoty zase dobre 2mb tlaku.Jako by filtr něco ucpavalo nebo jestli to může dělat i samotný filtr?
Magnu
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Však ano taky sem to tam někde psal, začal bych průchodností katiku (levnější mechanický jednodušší věci) a pak šel k těm dražším a vedoucím k demontáži motoru. Ale jestli s tim jezdil někdo couračky a tankoval na ONO, tak už bude dávno po katalyzátoru. jestli už nebyl měněn, což asi nebyl. A myslím si, že jestli turbo bylo dělaný, tak je možný že ten katik odpálila dávka oleje, kterou po destrukci turba původního dostal, i když je odolnější, než katik třícestný. A nebo je možný, že už tam jde přes turbo takového oleje, že zanáší předčasně filtr. Ale to bys poznal, že by ti ubýval olej !? A taky musí být správný olej na motor s DPF je speciální typ oleje. Ty žhavičky jsou teď v létě kravina. Zaměřil bych se na množství oleje v sacím a výfukovém potrubí. Takže na turbo. Jestli bylo dělaný, tak určitě vyplavilo vejfuk a filtry olejem, což jim 2x nepomohlo, mohlo to zničit kat. A nebo ještě dělaný nebylo a množtsví oleje, který tam přes něj pronikne je už natolik vysoký, že po chvíli ucpe dpf.
A nejezdíš s tim jen couračky po městě ? Takovej motor potřebuje dostat 250,- na dálnici jak fik čas od času
A nejezdíš s tim jen couračky po městě ? Takovej motor potřebuje dostat 250,- na dálnici jak fik čas od času
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
Já s tím turbem souhlasím.Popravde mi tam oleje ubylo jenže tohle auto už nemá klasickou merku ale jen elektronickou tak nevím já moc se na ni mohu spolehnout ale ano když se měnil olej tak měrka ukazovala něco nad půlku a teď je tam něco pod ale teda říkám nevím jak moc dobře se dá spolehnout jen na to elektronické čidlo.S turbem podle servisky nic děláno nebylo jen jsem to bral spíš jako zadní variantu protože má nalitano 180tkm což mi připadá málo na turbo.
Magnu
audi a5 130kw
Ahoj mam ten isty problem po cisteni dpf...regeneracie su v pohode ale od cistenia stupla komlet spotreba oleja...2000km pol litra uz si neviem rady momentalne mam 215 000km...
Dobrý den.Pro ty co zajímá tohle téma.Zatim problém nevyřešeny ale informace jsou takové že u těchto motoru odchází pístni kroužky takže motor žere olej a zasira dpf.Me to žere olej enormě už mám odsledovano turbem to není a kámoš co dělá v audi mi říkal že tam tyhle motory mají rozdelane pořád kvůli kroužkům a to u aut co mají nejato 50tisic.
Magnu
- Motorpower
- Aktivista
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 15 říj 2006, 23:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hele to jsi zrovna nemyslím je to známá firma jen nechci jmenovat.Chovani a vše okolo bylo na úrovni.Jen prostě auto žere enormně olej takže se vůbec nedivim že to tak často regeneruje momentálně s tím nejezdím.Dokince jsem řešil v audi servisu jestli nemůže být vadná měrka oleje jelikož je tam jen elektronická telefonicky mě bylo řečeno že to nedochází ale mě to nedalo a jel jsem to změřit mechanicky s tím že mají univerzál nastavováci měrku.Bylo mi řečeno že vše sedí.Mel jsem olej na full a po asi 300-400km je tam půlka cca protože ta měrka ukazuje +- tak tak 15% někdy trošku min někdy víc ale stejně to musí žrát enormně protože náplň je 5 litrů.Takze pokud to žere na cca 1,5 až 2 litry oleje na 400km tak to musí zasirat fakt moc.Coz mi potvrdili i v servise že bylo dpf úplně zacpane jakoby tam byla nějaká velká mechanická závada.Momentalne sháním někoho kdo to opraví nikomu se do toho moc nechce.Oslovil jsem 2 mechaniky z audi kteří nechtěli teď řeším dalšího a taky se do toho nehrne.Predem se omlouvám za chyby opravuje mi to mobil a někdy udělá chybu sám.Kdyby jste věděli o někom slušném nebo slušný servis byl bych rád.Diky
Magnu