Jaký motor do rapida?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Jaký motor do rapida?

Příspěvek od Jarda-k »

Pomalu uvažuju, že bych omladil vozový park, s tím, že fabii bych dal ženě a polo by šlo do světa.
Myslím, že rapid by mohl být dobrý nástupce, velikostně by vyhovoval. Jen ten motor si nejsem jistej jakej vybrat.
Roční nájezd je nějakých 25 - 30 tkm a pořád mě to táhne k naftě. Dokonce uvažuju i 1,4TDI kterých je v inzerci poměrně dost.
Měl jsem možnost se s tím motorem svézt a jízdě mi vyhovuje. Víc než starý TSI se kterým jsem také jel.
Možná je to tím, že jsem na tříválcovou naftu zvyklej a v podstatě mi vyhovuje.

Jenže díval jsem se do dílenský příručky a trochu mě vyděsila složitost toho emisního příslušenství.
Má někdo z vás zkušenosti jak tento motor funguje z dlouhodobějšího pohledu? O vodní pumpě vím, ale to by se snad dalo vyřešit tak, aby zůstala trvale zapnutá a nehrozilo tak přehřátí motoru.

Nebo jít raději do starý 1,6TDI? A smířit se s tím, že EGR a vstřiky mě možná čekají?

A na ty řemenový TSIčka taky nejsou špatný reference....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

To uz je dnes spise filozoficka uvaha kontra matika fabrik
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Šel bych do 1.6TDi při tvém nájezdu nebo do řemenového 1.2TSi, to 1.6TDi má vpředu brzdy 288mm což beru jako +.
Nicméně máme v podniku i 2 řetězové TSi a žádná tragedie se taky nekoná, aby se těm motorům nekřivdilo ;)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

šel bych do 1.6TDI, prodává se o dost levněji, než novější 1.4TDI, takže se to vyplatí i kdybys musel dělat i vstřiky a EGR. V Rapidu to je parádní motorizace, jede to, nežere a kultivovanost je podstatně lepší, než u tříválce. Vůbec bych se nebál auta, co bude mít najeto lehounce přes 200t. km, alespoň bude mít udělaný rozvody a nejspíš i ten EGR.

Řemenový 1.2TSI asi dobrý, ale podle mě předražený, takže se to oproti 1.6 v naftě vůbec nevyplatí.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

No koukám po roku 2015 a tam jsou ceny 1,4TDI i 1,6TDI dost podobný. Kolem 200 tkč při nájezdu kolem 100 tkm.
Spíš rozhoduje stav a výbava. Mě by vyhovovala i ta 1,4TDI navíc je to EU6, ale složitost a ceny náhradních dílů jsou vysoký.
Třeba turbo stojí 40 tkč.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

1,5 TSI
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

1,5TSI ještě nebude řádně prověřeno. Nehledě nato,že je nějaká větší svolávačka na ně.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

martinsidlo píše:1,5TSI ještě nebude řádně prověřeno. Nehledě nato,že je nějaká větší svolávačka na ně.
Prosím o bližší info, tchán to má tak aby mu to neušlo. Předem díky za ladné vyřízení.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 581
Registrován: 01 říj 2007, 09:31

Příspěvek od borelli »

Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Rapid je škodovka s legendárním jménem, cena tomu odpovídá , kup radši golfa.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Golf je nesmysl. Musel by to být kombík a abych se vešel do +- 200 tkč, tak bych musel koukat tak po roku 2011 - 2012.

Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.

Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ty řemeňáky máme 3kusy:

- Rapid 66kw, najeto zatím 32tis.
- Fabia 66kw najeto zatím 60tis.
- Octavia 77kw najeto zatím 175tis. ta teda má spotřebu oleje cca 0,3l na 1000km

Jinak to pracuje bez potíží.

Řetězáky máme 63kw v Rapidu a Fabii 2 a taky to celkem jde, osobně se mi zvukový projev líbí víc u řetězového 1.2TSi, na Fabii jsme ve 120tkm dělaly rozvody a Rapid cca 90tis. mě asi čeká taky, tam to drnčí už po krátkém stání.
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Jarda-k píše:Golf je nesmysl. Musel by to být kombík a abych se vešel do +- 200 tkč, tak bych musel koukat tak po roku 2011 - 2012.

Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.

Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.



2015- 16 komdajn za 2kila je mraky, = rapid je předraženej .

Proti gustu.....
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

jarda-k : mě se taky nechce dávat za řetězovýho golfa 2011 180,-Kč tak mě právě včera zaujala tahle https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
pokud funguje jak na těch fotkách tak za ty peníze bych bych možná Oktu vzal na milost ...
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

toby: tak dej na nějakýho odkaz. Já našel jen jednoho s nájezdem blízko 100 tkm a navíc ještě naftovýho. A já se začínám klonit spíš k benzínu.
Navíc to místo pro kolena zadního cestující není podle fotek nic moc. Rapida jsme už na místo otestovali a je ho dostatek.

tom: v čem je řetězová O2 s nájezdem pomalu dvě kila lepší než řetězovej golf?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“