Jaký motor do rapida?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jaký motor do rapida?
Pomalu uvažuju, že bych omladil vozový park, s tím, že fabii bych dal ženě a polo by šlo do světa.
Myslím, že rapid by mohl být dobrý nástupce, velikostně by vyhovoval. Jen ten motor si nejsem jistej jakej vybrat.
Roční nájezd je nějakých 25 - 30 tkm a pořád mě to táhne k naftě. Dokonce uvažuju i 1,4TDI kterých je v inzerci poměrně dost.
Měl jsem možnost se s tím motorem svézt a jízdě mi vyhovuje. Víc než starý TSI se kterým jsem také jel.
Možná je to tím, že jsem na tříválcovou naftu zvyklej a v podstatě mi vyhovuje.
Jenže díval jsem se do dílenský příručky a trochu mě vyděsila složitost toho emisního příslušenství.
Má někdo z vás zkušenosti jak tento motor funguje z dlouhodobějšího pohledu? O vodní pumpě vím, ale to by se snad dalo vyřešit tak, aby zůstala trvale zapnutá a nehrozilo tak přehřátí motoru.
Nebo jít raději do starý 1,6TDI? A smířit se s tím, že EGR a vstřiky mě možná čekají?
A na ty řemenový TSIčka taky nejsou špatný reference....
Myslím, že rapid by mohl být dobrý nástupce, velikostně by vyhovoval. Jen ten motor si nejsem jistej jakej vybrat.
Roční nájezd je nějakých 25 - 30 tkm a pořád mě to táhne k naftě. Dokonce uvažuju i 1,4TDI kterých je v inzerci poměrně dost.
Měl jsem možnost se s tím motorem svézt a jízdě mi vyhovuje. Víc než starý TSI se kterým jsem také jel.
Možná je to tím, že jsem na tříválcovou naftu zvyklej a v podstatě mi vyhovuje.
Jenže díval jsem se do dílenský příručky a trochu mě vyděsila složitost toho emisního příslušenství.
Má někdo z vás zkušenosti jak tento motor funguje z dlouhodobějšího pohledu? O vodní pumpě vím, ale to by se snad dalo vyřešit tak, aby zůstala trvale zapnutá a nehrozilo tak přehřátí motoru.
Nebo jít raději do starý 1,6TDI? A smířit se s tím, že EGR a vstřiky mě možná čekají?
A na ty řemenový TSIčka taky nejsou špatný reference....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
šel bych do 1.6TDI, prodává se o dost levněji, než novější 1.4TDI, takže se to vyplatí i kdybys musel dělat i vstřiky a EGR. V Rapidu to je parádní motorizace, jede to, nežere a kultivovanost je podstatně lepší, než u tříválce. Vůbec bych se nebál auta, co bude mít najeto lehounce přes 200t. km, alespoň bude mít udělaný rozvody a nejspíš i ten EGR.
Řemenový 1.2TSI asi dobrý, ale podle mě předražený, takže se to oproti 1.6 v naftě vůbec nevyplatí.
Řemenový 1.2TSI asi dobrý, ale podle mě předražený, takže se to oproti 1.6 v naftě vůbec nevyplatí.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
No koukám po roku 2015 a tam jsou ceny 1,4TDI i 1,6TDI dost podobný. Kolem 200 tkč při nájezdu kolem 100 tkm.
Spíš rozhoduje stav a výbava. Mě by vyhovovala i ta 1,4TDI navíc je to EU6, ale složitost a ceny náhradních dílů jsou vysoký.
Třeba turbo stojí 40 tkč.
Spíš rozhoduje stav a výbava. Mě by vyhovovala i ta 1,4TDI navíc je to EU6, ale složitost a ceny náhradních dílů jsou vysoký.
Třeba turbo stojí 40 tkč.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Prosím o bližší info, tchán to má tak aby mu to neušlo. Předem díky za ladné vyřízení.martinsidlo píše:1,5TSI ještě nebude řádně prověřeno. Nehledě nato,že je nějaká větší svolávačka na ně.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
mrkni na toto:
https://www.autorevue.cz/motor-15-tsi-p ... avaci-akce
a pak je obsáhlé téma tady:
https://forum.skodahome.cz/topic/145119 ... i-rozjezdu
https://www.autorevue.cz/motor-15-tsi-p ... avaci-akce
a pak je obsáhlé téma tady:
https://forum.skodahome.cz/topic/145119 ... i-rozjezdu
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Golf je nesmysl. Musel by to být kombík a abych se vešel do +- 200 tkč, tak bych musel koukat tak po roku 2011 - 2012.
Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.
Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.
Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.
Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Ty řemeňáky máme 3kusy:
- Rapid 66kw, najeto zatím 32tis.
- Fabia 66kw najeto zatím 60tis.
- Octavia 77kw najeto zatím 175tis. ta teda má spotřebu oleje cca 0,3l na 1000km
Jinak to pracuje bez potíží.
Řetězáky máme 63kw v Rapidu a Fabii 2 a taky to celkem jde, osobně se mi zvukový projev líbí víc u řetězového 1.2TSi, na Fabii jsme ve 120tkm dělaly rozvody a Rapid cca 90tis. mě asi čeká taky, tam to drnčí už po krátkém stání.
- Rapid 66kw, najeto zatím 32tis.
- Fabia 66kw najeto zatím 60tis.
- Octavia 77kw najeto zatím 175tis. ta teda má spotřebu oleje cca 0,3l na 1000km
Jinak to pracuje bez potíží.
Řetězáky máme 63kw v Rapidu a Fabii 2 a taky to celkem jde, osobně se mi zvukový projev líbí víc u řetězového 1.2TSi, na Fabii jsme ve 120tkm dělaly rozvody a Rapid cca 90tis. mě asi čeká taky, tam to drnčí už po krátkém stání.
Jarda-k píše:Golf je nesmysl. Musel by to být kombík a abych se vešel do +- 200 tkč, tak bych musel koukat tak po roku 2011 - 2012.
Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.
Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.
2015- 16 komdajn za 2kila je mraky, = rapid je předraženej .
Proti gustu.....
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
jarda-k : mě se taky nechce dávat za řetězovýho golfa 2011 180,-Kč tak mě právě včera zaujala tahle https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
pokud funguje jak na těch fotkách tak za ty peníze bych bych možná Oktu vzal na milost ...
pokud funguje jak na těch fotkách tak za ty peníze bych bych možná Oktu vzal na milost ...
toby: tak dej na nějakýho odkaz. Já našel jen jednoho s nájezdem blízko 100 tkm a navíc ještě naftovýho. A já se začínám klonit spíš k benzínu.
Navíc to místo pro kolena zadního cestující není podle fotek nic moc. Rapida jsme už na místo otestovali a je ho dostatek.
tom: v čem je řetězová O2 s nájezdem pomalu dvě kila lepší než řetězovej golf?
Navíc to místo pro kolena zadního cestující není podle fotek nic moc. Rapida jsme už na místo otestovali a je ho dostatek.
tom: v čem je řetězová O2 s nájezdem pomalu dvě kila lepší než řetězovej golf?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002