Stránka 1 z 4
Jaký motor do rapida?
Napsal: 06 zář 2019, 13:41
od Jarda-k
Pomalu uvažuju, že bych omladil vozový park, s tím, že fabii bych dal ženě a polo by šlo do světa.
Myslím, že rapid by mohl být dobrý nástupce, velikostně by vyhovoval. Jen ten motor si nejsem jistej jakej vybrat.
Roční nájezd je nějakých 25 - 30 tkm a pořád mě to táhne k naftě. Dokonce uvažuju i 1,4TDI kterých je v inzerci poměrně dost.
Měl jsem možnost se s tím motorem svézt a jízdě mi vyhovuje. Víc než starý TSI se kterým jsem také jel.
Možná je to tím, že jsem na tříválcovou naftu zvyklej a v podstatě mi vyhovuje.
Jenže díval jsem se do dílenský příručky a trochu mě vyděsila složitost toho emisního příslušenství.
Má někdo z vás zkušenosti jak tento motor funguje z dlouhodobějšího pohledu? O vodní pumpě vím, ale to by se snad dalo vyřešit tak, aby zůstala trvale zapnutá a nehrozilo tak přehřátí motoru.
Nebo jít raději do starý 1,6TDI? A smířit se s tím, že EGR a vstřiky mě možná čekají?
A na ty řemenový TSIčka taky nejsou špatný reference....
Napsal: 06 zář 2019, 17:17
od A6TDI
To uz je dnes spise filozoficka uvaha kontra matika fabrik
Napsal: 06 zář 2019, 19:39
od Tomas.cz
Šel bych do 1.6TDi při tvém nájezdu nebo do řemenového 1.2TSi, to 1.6TDi má vpředu brzdy 288mm což beru jako +.
Nicméně máme v podniku i 2 řetězové TSi a žádná tragedie se taky nekoná, aby se těm motorům nekřivdilo

Napsal: 06 zář 2019, 22:00
od turbo kamna power
šel bych do 1.6TDI, prodává se o dost levněji, než novější 1.4TDI, takže se to vyplatí i kdybys musel dělat i vstřiky a EGR. V Rapidu to je parádní motorizace, jede to, nežere a kultivovanost je podstatně lepší, než u tříválce. Vůbec bych se nebál auta, co bude mít najeto lehounce přes 200t. km, alespoň bude mít udělaný rozvody a nejspíš i ten EGR.
Řemenový 1.2TSI asi dobrý, ale podle mě předražený, takže se to oproti 1.6 v naftě vůbec nevyplatí.
Napsal: 07 zář 2019, 09:09
od Jarda-k
No koukám po roku 2015 a tam jsou ceny 1,4TDI i 1,6TDI dost podobný. Kolem 200 tkč při nájezdu kolem 100 tkm.
Spíš rozhoduje stav a výbava. Mě by vyhovovala i ta 1,4TDI navíc je to EU6, ale složitost a ceny náhradních dílů jsou vysoký.
Třeba turbo stojí 40 tkč.
Napsal: 07 zář 2019, 11:38
od WOB
1,5 TSI
Napsal: 07 zář 2019, 21:47
od martinsidlo
1,5TSI ještě nebude řádně prověřeno. Nehledě nato,že je nějaká větší svolávačka na ně.
Napsal: 07 zář 2019, 22:16
od Forest
martinsidlo píše:1,5TSI ještě nebude řádně prověřeno. Nehledě nato,že je nějaká větší svolávačka na ně.
Prosím o bližší info, tchán to má tak aby mu to neušlo. Předem díky za ladné vyřízení.
Napsal: 08 zář 2019, 09:17
od borelli
Napsal: 08 zář 2019, 12:27
od toby66kw
Rapid je škodovka s legendárním jménem, cena tomu odpovídá , kup radši golfa.
Napsal: 08 zář 2019, 15:49
od Jarda-k
Golf je nesmysl. Musel by to být kombík a abych se vešel do +- 200 tkč, tak bych musel koukat tak po roku 2011 - 2012.
Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.
Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.
Napsal: 08 zář 2019, 16:07
od Tomas.cz
Ty řemeňáky máme 3kusy:
- Rapid 66kw, najeto zatím 32tis.
- Fabia 66kw najeto zatím 60tis.
- Octavia 77kw najeto zatím 175tis. ta teda má spotřebu oleje cca 0,3l na 1000km
Jinak to pracuje bez potíží.
Řetězáky máme 63kw v Rapidu a Fabii 2 a taky to celkem jde, osobně se mi zvukový projev líbí víc u řetězového 1.2TSi, na Fabii jsme ve 120tkm dělaly rozvody a Rapid cca 90tis. mě asi čeká taky, tam to drnčí už po krátkém stání.
Napsal: 08 zář 2019, 17:29
od toby66kw
Jarda-k píše:Golf je nesmysl. Musel by to být kombík a abych se vešel do +- 200 tkč, tak bych musel koukat tak po roku 2011 - 2012.
Navíc se čím dál tím víc začínám přiklánět k benzínu, konkrétně 1,2TSI s řemenem.
A to bych u rapida s uvedeným rozpočtem dosáhl na rok 2015 - 2016 při nájezdu kolem 100 tkm.
Jak se jeví ty řemenový 1,2TSIčka z dlouhodobějšího provozu? Vím jen o serii špatně dotažených šroubů variátoru vačky,
ale to by se mě u rapida nemělo týkat. Jinak moc negativního slyšet není. I spotřeba by mohla být dobrá, i když na můj současný motor se nechytá.
2015- 16 komdajn za 2kila je mraky, = rapid je předraženej .
Proti gustu.....
Napsal: 08 zář 2019, 17:49
od tom hanks
jarda-k : mě se taky nechce dávat za řetězovýho golfa 2011 180,-Kč tak mě právě včera zaujala tahle
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
pokud funguje jak na těch fotkách tak za ty peníze bych bych možná Oktu vzal na milost ...
Napsal: 08 zář 2019, 18:07
od Jarda-k
toby: tak dej na nějakýho odkaz. Já našel jen jednoho s nájezdem blízko 100 tkm a navíc ještě naftovýho. A já se začínám klonit spíš k benzínu.
Navíc to místo pro kolena zadního cestující není podle fotek nic moc. Rapida jsme už na místo otestovali a je ho dostatek.
tom: v čem je řetězová O2 s nájezdem pomalu dvě kila lepší než řetězovej golf?