Vypalování DPF versus spotřeba oleje Alhambra TDI CFFB 103kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Domluvili jsme se u pana Humla nejdřív na výměnu oleje a sledování jeho spotřeby.
Během čekání na výměnu sleduji měření rozdílového tlaku DPF.
Zkusím popsat chování, ale nevím zda to k něčemu bude:
Pokud jedu např. 25km trasu, vzroste počítané zaplnění o 1g. Měřené roste hlavně první půlku trasy, když je auto studené. Po zahřátí již méně, při jízdě z kopce toto zaplnění i hodně klesá (teplota před a za DPF je v tom okamžiku do 200°C, takže to není regenerace jako na dálnici při zátěži). Což bych přisuzoval chybě měření, měřený rozdílový tlak by snad jinak klesat neměl??
Pokud je auto cca do 100km od poslední regenerace, tak během této 25km trasy vzroste měřené zaplnění např. o 1,2g a počítané o 1g.
Pokud je auto nad 100km od poslední regenerace, vzrostě během stejné trasy zaplnění třeba o 2g a počítané o 1g.
Ještě jsem si pohrával s myšlenkou, že v autě je rozdílový snímač (originální i nový), který měří tlak DPF proti atmosférickému tlaku(jedna hadička do DPF, druhá krátká do prostoru). Ale jelikož se dělal dieselgate downgrade, nevím jestli si třeba jednotka nemůže myslet, že je tam rozdílový snímač, který měří před a za DPF (tedy obě hadičky jdou do DPF)?
Během čekání na výměnu sleduji měření rozdílového tlaku DPF.
Zkusím popsat chování, ale nevím zda to k něčemu bude:
Pokud jedu např. 25km trasu, vzroste počítané zaplnění o 1g. Měřené roste hlavně první půlku trasy, když je auto studené. Po zahřátí již méně, při jízdě z kopce toto zaplnění i hodně klesá (teplota před a za DPF je v tom okamžiku do 200°C, takže to není regenerace jako na dálnici při zátěži). Což bych přisuzoval chybě měření, měřený rozdílový tlak by snad jinak klesat neměl??
Pokud je auto cca do 100km od poslední regenerace, tak během této 25km trasy vzroste měřené zaplnění např. o 1,2g a počítané o 1g.
Pokud je auto nad 100km od poslední regenerace, vzrostě během stejné trasy zaplnění třeba o 2g a počítané o 1g.
Ještě jsem si pohrával s myšlenkou, že v autě je rozdílový snímač (originální i nový), který měří tlak DPF proti atmosférickému tlaku(jedna hadička do DPF, druhá krátká do prostoru). Ale jelikož se dělal dieselgate downgrade, nevím jestli si třeba jednotka nemůže myslet, že je tam rozdílový snímač, který měří před a za DPF (tedy obě hadičky jdou do DPF)?
A funguje EGR jak má?
Když se v SW deaktivuje EGR, ale zároveň se neojebe "mapa" co má na starosti interpretaci signálu z čidla diferenčního tlaku, tak to dělá podobné blbosti jako tady popisované.
Případně jestli turbo pouští olej do DPF, může se to chovat podobné.
Není výfuk zevnitř mastný?
Jaký je maximální diferenční tlak při plném zatížení?
Když se v SW deaktivuje EGR, ale zároveň se neojebe "mapa" co má na starosti interpretaci signálu z čidla diferenčního tlaku, tak to dělá podobné blbosti jako tady popisované.
Případně jestli turbo pouští olej do DPF, může se to chovat podobné.
Není výfuk zevnitř mastný?
Jaký je maximální diferenční tlak při plném zatížení?
já s tím autem loni na dieselgate soft (přivezeno z D) najel skoro 10tis km, chovalo se to normálně, spotřeba solidní, já ych tam zkusil nahrát to co je nejnovější.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Olej z turba nejde, dál se uvidí, jakmile změříme cca spotřebu oleje. A EGR je měněno přímo v Seatu za nové.tiff píše:A funguje EGR jak má?
Když se v SW deaktivuje EGR, ale zároveň se neojebe "mapa" co má na starosti interpretaci signálu z čidla diferenčního tlaku, tak to dělá podobné blbosti jako tady popisované.
Případně jestli turbo pouští olej do DPF, může se to chovat podobné.
Není výfuk zevnitř mastný?
Jaký je maximální diferenční tlak při plném zatížení?
Maximální tlak jsem neměřil, zkusím výhledově změřit.
Tak jsem se dnes ptal původního majitele (který s autem najezdil 30tiskm/rok po dobu 4 let) a jeho odpoveď:
Prakticky jsem tam úplně od počátku lil litr měsíčně.
V servisu mi bylo několikrát řečeno, že je to v pořádku a nic není špatně...
Dost jsem se divil, ale nechal to tak.
Což je přibližně moje spotřeba oleje nyní..
Prakticky jsem tam úplně od počátku lil litr měsíčně.
V servisu mi bylo několikrát řečeno, že je to v pořádku a nic není špatně...
Dost jsem se divil, ale nechal to tak.
Což je přibližně moje spotřeba oleje nyní..
Tohle má taky psáno jako limit spotřeby oleje 0,5/1000, že? No jestli to bere 0,5/1500, tak to může mít Mid/Low SAP olej s VW normou jakou chce, ale DPF se to líbit nemůže ... Ostatně podle Humla to bere už 0,5/1000-1250km, to je konečná ...
Co se jim povedlo na CFFB, že autorizáky nad tím mávaj rukama? Že by taky drenáže stíráků? No něco už jsem viděl, ty jen "vrtané drenáže" na stíráku se objevují i na dieslech, ale tohle asi nebude ten případ, na 3mm vysokém stíráku budou jistě prořezy.
A ta zmínka o lehkém čipu na spotřebu od původního majitele, to je usměvné ... Byl to zajíc v pytli, škoda, no Huml to ale vyřeší
Co se jim povedlo na CFFB, že autorizáky nad tím mávaj rukama? Že by taky drenáže stíráků? No něco už jsem viděl, ty jen "vrtané drenáže" na stíráku se objevují i na dieslech, ale tohle asi nebude ten případ, na 3mm vysokém stíráku budou jistě prořezy.
A ta zmínka o lehkém čipu na spotřebu od původního majitele, to je usměvné ... Byl to zajíc v pytli, škoda, no Huml to ale vyřeší
Re: Vypalování DPF versus spotřeba oleje Alhambra TDI CFFB 103kW
Zpětná vazba:
Situace byla taková, že se nakonec vypalovalo každých cca 100-150km (nezáleželo na provozu dálnice/město) a v některých podmínkách probíhala regenerace nekonečně dlouho. Také vůbec neprobíhala pasivní regenerace.
Proběhlo tedy vyčištění DPF (vytažením z auta). Dle hmotnosti před a po vyčistění byl filtr dost plný. Poté je opět vypalování při městském provozu cca 250km, kombinovaný provoz 450km. Také znovu probíhá pasivní regenerace.
Půlení motoru tedy ještě odložíme na vyšší nájezd.
Situace byla taková, že se nakonec vypalovalo každých cca 100-150km (nezáleželo na provozu dálnice/město) a v některých podmínkách probíhala regenerace nekonečně dlouho. Také vůbec neprobíhala pasivní regenerace.
Proběhlo tedy vyčištění DPF (vytažením z auta). Dle hmotnosti před a po vyčistění byl filtr dost plný. Poté je opět vypalování při městském provozu cca 250km, kombinovaný provoz 450km. Také znovu probíhá pasivní regenerace.
Půlení motoru tedy ještě odložíme na vyšší nájezd.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypalování DPF versus spotřeba oleje Alhambra TDI CFFB 103kW
Díky za velmi zajímavou zpětnou vazbu. Jak to nyní vypadá se spotřebou oleje?
Re: Vypalování DPF versus spotřeba oleje Alhambra TDI CFFB 103kW
Ta se nezměnila.
Re: Vypalování DPF versus spotřeba oleje Alhambra TDI CFFB 103kW
VW pise spotrebu az 1L/1000km, coz je samozrejme blbost.
CFXX motory jsou asi jedny s tech povedenych, nevidel jsem zadnej
s takovym najezdem, a spotrebou oleje.
Bud to jde pres kruhy, nebo turbem.
Mam Shar CFGB 350 nalitany, a vse puvodni.
FAP/NOx/Turbo, a zadny problem.
Jen jsem vypnul EGR a zaslepil.
CFXX motory jsou asi jedny s tech povedenych, nevidel jsem zadnej
s takovym najezdem, a spotrebou oleje.
Bud to jde pres kruhy, nebo turbem.
Mam Shar CFGB 350 nalitany, a vse puvodni.
FAP/NOx/Turbo, a zadny problem.
Jen jsem vypnul EGR a zaslepil.
Re: Vypalování DPF versus spotřeba oleje Alhambra TDI CFFB 103kW
Turbo je bez oleje, asi právě ty kroužky. Ale zatím mně přijde brzo na repas..