Nová Jawa 350 OHC
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nová Jawa 350 OHC
Dnes jsem na oslavách 100 let ČZ viděl poprvé nové Jawy 350 OHC soukromých majitelů. Musím říci, že nejsou vůbec špatné, Ale ta "závodní " s kapotáží je vyloženě krásná. Pokud člověk moto nezavrhne už jen proto, že nemá "český" motor ale čínskou kopii Hondy , tak je až překvapen krásným rámem i motorem s nápisem JAWA , kdy jediný nápis nebo známku ala China je znát maličkým písmenem na skle př. světla. Ten model s kapotáží má i jednu velkou výhodu, lambda sonda a malé katíky jsou schované pod kapotáží na rozdíl od cestovního typu, kdy trčí před motor neskutečně nevkusně..A cena 119000 kč za takovou motorku je vyloženě směšná, když pro mnoho kancelářských krys o podnikatelých nemluvě jsou to tak 2 výplaty./.Proti tomu když vidím nového Superba, který stojí přes mega, což je neskutečně předražený kus umělé hmoty, plexiskla, tištěných spojů, ledek s trochou hliníku a železa , je to láce../Sen o našem výrobku kompletně vyvinutém našimi techniky, je mimo realitu stejně jako Škodovka, v kterých si vozí prdele velká část obyvatelstva v této kotlině..Zajímalo by mne, zda vůbec firma Jawa dostala nějakou dotaci, jako většina českých požíračů dotací všeho druhu,v našem Babišistánu z vůle "lidu..
nepropadat panice...
To, že někdo vyrábí hoodně součástek , z kterého skládá auto není ten hlavní parametr, jak auto posuzovat. Někoho oslní dnešní moderní "nástavby" -infotaiment, kdy to auto pokud požádáš centrální matku ti klidně "oškrábe brambory", ale mám zato, že důležité je něco navíc. V kontextu toho, že např. Ford Mustang má cenu okolo půl mega a v různých modifikacích poskytne majiteli téměř vše, ale hlavně požitek z jízdy, a všichni testovatelé a recenzenti se shodují v tom, že je to "poslední auto, které se chová jako auto a má i vše , co řidič požaduje v dnešní době" a jsou bez vyjímky nadšeni..Za dvojnásobnou cenu Superb nabízí CO?Asi za mega nizkou spotřebu, která je jistě pro toho, kdo si ho koupí za mega důležité..Proč nevyhodit půl mega, abych poté ušetřil na nové gumy?rudy5 píše:Tak porovnavat jawu so.superbom je.asi trosku mimo nie? Mozno je drahy ale ak si bol niekedy len.v automobilke kolko ide suciastok do takeho uzuz hotovych co to len skladaju a nehovorim kolko x firiem tie komponenty vyraba
To JAWA je proti tomu účelný výtvor pro radost z jízdy za pár šprdlíků, kde nejsou zádné zbytečnosti, naopak má kickstarter, který se používá, když se dívají holky a také starter, když je dotyčný řidič moucha a startuje za rohem....
nepropadat panice...
Ty jsi to nepochopil, bylo to srovnání ceny auta a cena motorky ve vztahu k cenám na trhu. Superb není nic moc a už překračuje milion, samozřejmě to vypovídá i o ceně koruny v dnešní době..Dle mne je předražený na rozdíl od té Jawy.., kde by mne ještě k tomu těšilo, že pomohu naší firmě, aniž mám cokoliv proti cizím. Ale Jawa může zaniknout, což by byla škoda a mne už unavuje na veteránských srazech pořád jen sledovat ty kývačky,které jsem kdysi v práci musel opravovat a vím, za co stály..Bylo by to oživení trhu..
nepropadat panice...
Já tedy než tuto specialku jsem myslel tu co je kolem toho takové to trochu haló “repliku” panelkokyvačky
Ano rozumím tomu starého/ nového Japonce či cokoliv měl jsem spoustu motorek ale už jsem asi “dospěl” vracím se tam kde jsem začínal fechtly a tak no a tvary starých jawiček jsou takový příjemný no a spojit to s novou technikou tak jsem si říkal k těm starejm pristavit tuto
Ano rozumím tomu starého/ nového Japonce či cokoliv měl jsem spoustu motorek ale už jsem asi “dospěl” vracím se tam kde jsem začínal fechtly a tak no a tvary starých jawiček jsou takový příjemný no a spojit to s novou technikou tak jsem si říkal k těm starejm pristavit tuto
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
A co je škodovka? Němec/číňan/ s českým nápisem ...Jawa jako taková nebyla kdysi nic moc, i když dnes to málokdo přizná, protože nadšenci nechtějí být v obraze..Já je opravoval a bylo jich vždy na opravu více než ČZ a pořád nevím, kde se ta obliba bere..Samozřejmě v bídných konstruktérech to nebylo, bohužel všechny pokusy o výrobu kvalitnějších a modernějších motorek zastavila láska k SSSR /který chtěl pořád ty motocyklové primitivy/ a nedostatek investic ze strany vlády jedné strany volené "českými- soudruhy" na 99% . Nikdy těm hovadům nezapomenu, že v touze po dolaru ukázali, co si myslí o těch pitomcích občanech, když jim nedovolila koupit si za své soc. šprdlíky nejhezčí motorku Jawy za socialismu Jawu Californian..Takže bych byl rád, aby se Jawa vydala svou cestou a ten výborný Honda motor pajcovaný celým světem mi nevadí.Už také proto, že slavný pérák byl kompromisem , kde každý pes/součástka/byl jiná ves okopírovaná během války...z jiných modelů , hlavně made in třetí říše..
nepropadat panice...
jericho, já ti nerozumím. Založil jsi téma "jawa 350 ohc" a teď do toho začneš psát o škodovkách?
pro mne:
- nová Jawa 350 ohc je až na pár kousků plechařiny komplet čínský výrobek s jakousi kopií motoru od Honda.
(vnímám to tak, že nám Jawa prodává v podstatě výrobek jiné firmy)
- škoda je součástí koncernu VW, samozřejmě sdílí velké množství komponent s ostatními vozy koncernu.
(vozy jsou ale navrhovány ve škodovce s použitím koncernové platformy)
Mimochodem, věci kolem jawy sleduji již od dob kdy "vyvíjely" svou originální litrovou motorku (která je ke spatření toliko na několika fotografiích)
Četl jsem i o finančních dotacích na vývoj toho i následujících projektů.
Můj názor je že za ty vynaložené peníze je překoupení cizího výrobku celkem málo.
Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že JAWA kromě závodních speciálů nevyráběla nikdy "nejlepší" motorky. Sám mám několik exemplářů v garáži hlavně z nostalgie.
pro mne:
- nová Jawa 350 ohc je až na pár kousků plechařiny komplet čínský výrobek s jakousi kopií motoru od Honda.
(vnímám to tak, že nám Jawa prodává v podstatě výrobek jiné firmy)
- škoda je součástí koncernu VW, samozřejmě sdílí velké množství komponent s ostatními vozy koncernu.
(vozy jsou ale navrhovány ve škodovce s použitím koncernové platformy)
Mimochodem, věci kolem jawy sleduji již od dob kdy "vyvíjely" svou originální litrovou motorku (která je ke spatření toliko na několika fotografiích)
Četl jsem i o finančních dotacích na vývoj toho i následujících projektů.
Můj názor je že za ty vynaložené peníze je překoupení cizího výrobku celkem málo.
Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že JAWA kromě závodních speciálů nevyráběla nikdy "nejlepší" motorky. Sám mám několik exemplářů v garáži hlavně z nostalgie.
CFHC