Fabia 1,2 HTP_vysoké CO_neprešla EK_VYRIEŠENÉ
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia 1,2 HTP_vysoké CO_neprešla EK_VYRIEŠENÉ
Ahojte,
chcel by som Vás veľmi pekne poprosiť o radu, ako ďalej s tým "hodně tajným projektom" HTP.
Fabia1 r.v.2007 motor BME 12V 47kw, 290 000 km, spotreba mot. oleja 1l/5000km
Neprešla emisie z dôvodu vysokého CO pri zvýšených otáčkach.
Vymenil som sviečky a dal tam používaný katalyzátor z BME 2006 140000km. Emisná kontrola opäť neúspešná.
Teraz by som potreboval vedieť či to chce nový kat alebo to robí ten olej čo spaľuje motor, to zvýšené CO ?
Lambda pred katalyzátorom je tam univerzálna DENZO DOX0121. Nemôže to robiť ona, hoci je funkčná ?
Teraz som tam dal lambdu originál ako tam má byť a 100okt. benzín.
Všetky testy lambda sond a katalyzátora cez VAG úspešné.
Čo by som ešte mal skontrolovať pred ďalšou návštevou EK ?
Vopred ďakujem za rady
chcel by som Vás veľmi pekne poprosiť o radu, ako ďalej s tým "hodně tajným projektom" HTP.
Fabia1 r.v.2007 motor BME 12V 47kw, 290 000 km, spotreba mot. oleja 1l/5000km
Neprešla emisie z dôvodu vysokého CO pri zvýšených otáčkach.
Vymenil som sviečky a dal tam používaný katalyzátor z BME 2006 140000km. Emisná kontrola opäť neúspešná.
Teraz by som potreboval vedieť či to chce nový kat alebo to robí ten olej čo spaľuje motor, to zvýšené CO ?
Lambda pred katalyzátorom je tam univerzálna DENZO DOX0121. Nemôže to robiť ona, hoci je funkčná ?
Teraz som tam dal lambdu originál ako tam má byť a 100okt. benzín.
Všetky testy lambda sond a katalyzátora cez VAG úspešné.
Čo by som ešte mal skontrolovať pred ďalšou návštevou EK ?
Vopred ďakujem za rady
Naposledy upravil(a) mirsi dne 17 zář 2019, 20:27, celkem upraveno 1 x.
Hodnota lambda ve zvýšených otáčkách je 0,980, v druhém měření 0,990, což je v pořádku. Sonda tedy funguje. To by znamenalo pouze to, že je horší katalyzátor. Hodnota O2 je 0,35 resp. 0,32 (v pořádku) a hodnota CO2 14,58 resp. 14,47 (taky v pořádku).
Spalování oleje má vliv spíš na hodnotu uhlovodíků HC, navíc litr na 5000 km není moc.
Spalování oleje má vliv spíš na hodnotu uhlovodíků HC, navíc litr na 5000 km není moc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek dík, že si sa na to pozrel.
Dnes som spravil ešte raz test katu cez VAG na adrese 46. V 3.stĺpci je účinnosť katalyzátora, kde podľa DP má byť v rozsahu 0,5 - 1. Mne to nameralo 0,28, ale v 4.stĺpci vypísalo KAT OK. Tak teraz neviem ako to vyhodnocuje tá ECU, ale všetko to poukazuje na ten katalyzátor.
Dám potom vedieť, ako som pochodil...
Dnes som spravil ešte raz test katu cez VAG na adrese 46. V 3.stĺpci je účinnosť katalyzátora, kde podľa DP má byť v rozsahu 0,5 - 1. Mne to nameralo 0,28, ale v 4.stĺpci vypísalo KAT OK. Tak teraz neviem ako to vyhodnocuje tá ECU, ale všetko to poukazuje na ten katalyzátor.
Dám potom vedieť, ako som pochodil...
Nechci nikoho podceňovat, ale emise měřila ta samá stanice?
Řešil jsem BMW 116i kde pánovi naměřili lambdu někde 1.8 a CO na hodnotě 0 a samozřejmě ho vyhodili, tak dal auto do BMW Service, tam mu vozidlo zhodnotili, že bude potřeba vyměnit výfuk s katalyzátorama ( materiál 60 000kč ), rozvody, olejovou pumpu, palivovou pumpu, lambdasondy apod.
Nicméně paměť závad byla prázdná, tak jsem Bavoráčka prohnal a vzal ho do emisní stanice kam jezdím já, že ho zkusíme změřit nanečisto, no a auto prošlo 1a bez jakékoli obezličky.
Řešil jsem BMW 116i kde pánovi naměřili lambdu někde 1.8 a CO na hodnotě 0 a samozřejmě ho vyhodili, tak dal auto do BMW Service, tam mu vozidlo zhodnotili, že bude potřeba vyměnit výfuk s katalyzátorama ( materiál 60 000kč ), rozvody, olejovou pumpu, palivovou pumpu, lambdasondy apod.
Nicméně paměť závad byla prázdná, tak jsem Bavoráčka prohnal a vzal ho do emisní stanice kam jezdím já, že ho zkusíme změřit nanečisto, no a auto prošlo 1a bez jakékoli obezličky.
Áno, tá istáTomas.cz píše:Nechci nikoho podceňovat, ale emise měřila ta samá stanice?
Řešil jsem BMW 116i kde pánovi naměřili lambdu někde 1.8 a CO na hodnotě 0 a samozřejmě ho vyhodili, tak dal auto do BMW Service, tam mu vozidlo zhodnotili, že bude potřeba vyměnit výfuk s katalyzátorama ( materiál 60 000kč ), rozvody, olejovou pumpu, palivovou pumpu, lambdasondy apod.
Nicméně paměť závad byla prázdná, tak jsem Bavoráčka prohnal a vzal ho do emisní stanice kam jezdím já, že ho zkusíme změřit nanečisto, no a auto prošlo 1a bez jakékoli obezličky.
Má. Na voľnobehu 0,7V , pri 2500 tiež 0,7 V. Hodnoty sú z Vagu. Za jazdy som nemeral. Skúšal som aj inú, tá mala stále 0V a hneď mi aj hodilu závadu na LS2 nízke napätie, čiže bola už po smrti. Ako by sa mala chovať za jazdy v tom dlhšom tiahlom stúpaní ?Marek001 píše:Lambdu za katom má? (myslím že ano ak je to BME) Skús na mieste pridať cca na 2500 ot. a sleduj ako sa správa, prípadne ako sa chová za jazdy v dlhšom tiahlom stúpaní. Vyzerá to na zlý katalyzátor.
https://autoservistaclik.cz/fabia-1-2-h ... osla-emise ...tu majú 0,45 V. S novým katom. Ale aj píšu, že ak LS2 kopíruje priebeh LS1, vtedy je vadný kat. Mne to drží na 0,7 V.
Je to vyriešené, bol to katalyzátor. Namontoval som úplne nový a prikladám aj protokol z dnešnej, už úspešnej EK.
Všetkým čo poradili sa chcem veľmi pekne poďakovať.
Na záver by som dodal, keby niekto riešil taký problém ako ja, tak dosť dôveryhodne je meranie účinnosti katalyzátora cez VAG_základne nastavenie_kanál 46_stĺpec 3. Tam sa zobrazuje spomínaná účinnosť katu. Podľa DP má byť 0,5 - 1.
Pri prvom protokole, kde auto neprešlo, som nameral 0. Pri druhom, kde som si požičal používaný kat som nameral 0,28. No a pri treťom, úspešnom, s novým katom som nameral 0,89.
Samozrejme podmienkou sú funkčné obidve lambda sondy.
Na tom novom kate BM Catalyst som musel prerábať spodný držiak, proste nepasoval.
Všetkým čo poradili sa chcem veľmi pekne poďakovať.
Na záver by som dodal, keby niekto riešil taký problém ako ja, tak dosť dôveryhodne je meranie účinnosti katalyzátora cez VAG_základne nastavenie_kanál 46_stĺpec 3. Tam sa zobrazuje spomínaná účinnosť katu. Podľa DP má byť 0,5 - 1.
Pri prvom protokole, kde auto neprešlo, som nameral 0. Pri druhom, kde som si požičal používaný kat som nameral 0,28. No a pri treťom, úspešnom, s novým katom som nameral 0,89.
Samozrejme podmienkou sú funkčné obidve lambda sondy.
Na tom novom kate BM Catalyst som musel prerábať spodný držiak, proste nepasoval.
No to by ma tam roztrhlo na tej emisnej kontrole keby som neprešiel s novým katom. Ani by som ho nevyreklamoval, keďže som upravoval držiak.roman1648 píše:Divim se že to prošlo s tou druhovýrobou, moc to nefunguje většinou
Roman vedel by si napísať konkrétne o aké značky kat. ide, ktoré nové nefungujú ? Prípadne, ktoré máš overené. že na 100pro fungujú ?
Astra G 1.8i nový Bosal, jedny emise OK, za dva roky už ne
JMJ - vůbec nebrat
BM jsem se jednou nechal zlákat na DPF a taky špatný
Funguje Eberspächer ale stojí jednou tolik co BM samozřejmě
Jinak těch katů jsem zase tolik nedělal, ale na Htp když se dělaly hlavy tak většinou byl i kat rozteklej,řešil jsem starším origo
JMJ - vůbec nebrat
BM jsem se jednou nechal zlákat na DPF a taky špatný
Funguje Eberspächer ale stojí jednou tolik co BM samozřejmě
Jinak těch katů jsem zase tolik nedělal, ale na Htp když se dělaly hlavy tak většinou byl i kat rozteklej,řešil jsem starším origo
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já mohu jen gratulovat mirsi že prošel v sk je to ted umění, ale jinak žasnu zvýšené otáčky max 0.3 a naměřeno 1.38 nevyhovujeroman1648 píše:Divim se že to prošlo s tou druhovýrobou, moc to nefunguje většinou
dám kat a 0.02 vyhovuje , doporučil bych mirsi zveřejnit adresu a konstruktéři z koncernu by se tam měli chodit učit, v té druhovýrobě muselo být tak kilo platiny a kilo paládia
dírou ve výfuku jsem srazil CO 1.5 na 0.25 ale katem tak z O.5 na O.28 víc ten kat neumí
Ono stačí obyčejný kat, ten z druhovýroby vydrží" tak cestu z STK" a pak je po něm. Já namontoval nový kat , abych prošel, což se stalo a cestou z STK jsem jej patrně zničil..Na plný plyn prostě nestihl vykonávat svou práci a "shořel", nekontroloval jsem to, ale smrděl tak, jako kdybych přijel na 3 válce..U mě je to v podstatě fuk, ale tam, kde je kat součástí výf. potrubí ne malé ceny, ale hlavně pracné výměny to nasere. Na vánoce dám zase nový, koupím větši , aby to zvládl a pojedu na STK. A pojedu langsam, aby vydržel...
nepropadat panice...