Poděkování aktivním členům fóra.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Poděkování aktivním členům fóra.
Děkuji všem, co byli ochotni přispět svými radami (i těm co radili špatně!) včetně těch, co přiložili i ruku k dílu osobní pomocí k dosažení co nejnižší spotřeby mého soutěžního vozidla.
Práce i celkové dílo bylo korunováno úspěchem a autí nese titul nejúspornější škoda diesel v ČR na Škoda Economy Run 2019.
Jmenovíté díky patří zejména "Prkovi" a "Humlovi".
Práce i celkové dílo bylo korunováno úspěchem a autí nese titul nejúspornější škoda diesel v ČR na Škoda Economy Run 2019.
Jmenovíté díky patří zejména "Prkovi" a "Humlovi".
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 23 zář 2019, 13:09, celkem upraveno 1 x.
za kolik jsi jel?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Pěkné, jakpak na tom asi byli další učastníci co se týká úprav. Ale hodnotí se jen spotřeba a čas, tak jsou možnosti poměrně velké.
Jedno z posledních vláken, kdes řešil chod motoru pro co nejnižší spotřebu, at se to nehledá dlouho
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172348
Jedno z posledních vláken, kdes řešil chod motoru pro co nejnižší spotřebu, at se to nehledá dlouho
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172348
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
To Rayx a druzí:
Trošku pleteš.
Sice se hodnotí spotřeba a trať se musí absolvovat určitou "minimální" průměrnou rychlostí = stanoven maximální čas na absolvování závodu, ale zároveň jsou přirážky za překročení povolené rychlosti o víc než 9,99km/hod. na místech, o kterých nikdo neví a není to klasické bodové měření, ale úsekové s tím, že v tomto úseku se "vyboduješ" na jakémkoli místě, kde si tu rychlost překročil a těch úseků bylo hodně, některé hodně dlouhé k 10-ti km.
Zkus si někoho rychle předjet v obci, či mimo ni, když máš k dobru jen 10-ti km rozdíl.
Navíc trať byla extrémně členitá (zatáčky a kopce) a v mnohých místech velmi úzká s obrovským množstvím omezení rychlosti (obce, třicítky a čtyřicítky v několikakilometrové délce - celkem cca 40km). Navíc kyvadlová doprava v uzavírkách, kupa železničních přejezdů.
Když si musel vzhledem k okolnostem zastavit, tak až teprve součet stání nad 10 minut se po minutách přičítal k celkovýmu času. Těch prvních deset minut přičteno nebylo.
No a ohledně těch úprav. Můžeš udělat jen ty, které nemají vliv na emise a TP, případně je musíš mít zapsaný v techničáku.
Trošku pleteš.
Sice se hodnotí spotřeba a trať se musí absolvovat určitou "minimální" průměrnou rychlostí = stanoven maximální čas na absolvování závodu, ale zároveň jsou přirážky za překročení povolené rychlosti o víc než 9,99km/hod. na místech, o kterých nikdo neví a není to klasické bodové měření, ale úsekové s tím, že v tomto úseku se "vyboduješ" na jakémkoli místě, kde si tu rychlost překročil a těch úseků bylo hodně, některé hodně dlouhé k 10-ti km.
Zkus si někoho rychle předjet v obci, či mimo ni, když máš k dobru jen 10-ti km rozdíl.
Navíc trať byla extrémně členitá (zatáčky a kopce) a v mnohých místech velmi úzká s obrovským množstvím omezení rychlosti (obce, třicítky a čtyřicítky v několikakilometrové délce - celkem cca 40km). Navíc kyvadlová doprava v uzavírkách, kupa železničních přejezdů.
Když si musel vzhledem k okolnostem zastavit, tak až teprve součet stání nad 10 minut se po minutách přičítal k celkovýmu času. Těch prvních deset minut přičteno nebylo.
No a ohledně těch úprav. Můžeš udělat jen ty, které nemají vliv na emise a TP, případně je musíš mít zapsaný v techničáku.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Jinak, kdo by si to chtěl zkusit:
1. etapa:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 76ae94ad8b
2. etapa:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 242e94ad8c
1. etapa:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 76ae94ad8b
2. etapa:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 242e94ad8c
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
No, tak má zmínka k úpravě se netýkala možnosti dosahovat vysoké rychlosti ... No a že by někdo zkoumal, co je v ECU motoru a dalších jízdu ovlivňujících skupin, jak je na tom mechanika co do seriového stavu, to asi také není hlídáno, však jsi toho příkladem ... To že vozidlo do soutěže přihlásí na základě TP je formalita, zkontrolovat nahuštění pneu (jestlipak i po dojezdu ...) či uplnost vybavení nebo aerodynamické upravy sklopením zrcátek na trati je otázka sama o sobě, jak moc to lze ohlídat ...
https://www.economyrun.cz/index.php/about/1-ser-about
propozice jsou také zajímavé
https://www.economyrun.cz/index.php/about/1-ser-about
Jen teoreticky, vůbec v téhle ecoRun soutěži v běžném silničním provozu nebudu uvažovat o tom, že bych kdekoliv na trati jel přes povolený limit, pokud je soutěž postavená tak, že je tolerováno překročení rychlosti na úseku, o čem to pak je ...
Když se tedy podívám na ty dvě trasy, dávaj v součtu těch avizovaných cca 332,8km podle organizátorů, kteří na to dávají celkem 6 hodin času, ovšem plánovač trasy počítá celkem 6:03 (3:53 a 2:10), a jak jsi správně poznamenal, kromě zaplánovaných věcí se objeví spoustu neplánovaných a kvůli nim jsi nucen jet tak, abys měl rezervu pro nečekané situace. Ten seznam 28 účastníků diskvalifikovaných z důvodu nedodržení časového limitu, z celkového počtu 64 účastníků je vypovídající, to je 43,75% co se nevešli do časového limitu.
Všimněte si, že pořadatel má bordel ve výsledcích, do celkového přehledu diskvalifikovaných nezahrnuli startovní číslo 35 z B3000 a číslo 6 z Dieslu, kteří ve výsledcích skupin diskvalifikováni jsou ...
Tím tedy výkony těch co uspěli neshazuju, je vidět že to zajet šlo, ale podmínky nejsou už z podstaty srovnatelné.
https://www.economyrun.cz/index.php/about/1-ser-about
propozice jsou také zajímavé
https://www.economyrun.cz/index.php/about/1-ser-about
Jen teoreticky, vůbec v téhle ecoRun soutěži v běžném silničním provozu nebudu uvažovat o tom, že bych kdekoliv na trati jel přes povolený limit, pokud je soutěž postavená tak, že je tolerováno překročení rychlosti na úseku, o čem to pak je ...
Když se tedy podívám na ty dvě trasy, dávaj v součtu těch avizovaných cca 332,8km podle organizátorů, kteří na to dávají celkem 6 hodin času, ovšem plánovač trasy počítá celkem 6:03 (3:53 a 2:10), a jak jsi správně poznamenal, kromě zaplánovaných věcí se objeví spoustu neplánovaných a kvůli nim jsi nucen jet tak, abys měl rezervu pro nečekané situace. Ten seznam 28 účastníků diskvalifikovaných z důvodu nedodržení časového limitu, z celkového počtu 64 účastníků je vypovídající, to je 43,75% co se nevešli do časového limitu.
Všimněte si, že pořadatel má bordel ve výsledcích, do celkového přehledu diskvalifikovaných nezahrnuli startovní číslo 35 z B3000 a číslo 6 z Dieslu, kteří ve výsledcích skupin diskvalifikováni jsou ...
Tím tedy výkony těch co uspěli neshazuju, je vidět že to zajet šlo, ale podmínky nejsou už z podstaty srovnatelné.
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Velká gratulace, úctyhodný výsledek.
Škoda, že výherce nedostane nějakou "dotaci na vývoj, výzkum a inovace" do příštího roku. S ohledem, na to, co jsem ti psal, tak věřím, že by to šlo ještě o minimálně 10 % sundat (žel, investice >30k CZK)
Škoda, že výherce nedostane nějakou "dotaci na vývoj, výzkum a inovace" do příštího roku. S ohledem, na to, co jsem ti psal, tak věřím, že by to šlo ještě o minimálně 10 % sundat (žel, investice >30k CZK)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Gratuluji, to je krásný výsledek. Já jel v neděli s rodinou sharanem z Kroměříže domů do Týniště okreskama za 5,3 fuj...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
To Forest.
Ten výsledek jsem si víceméně min. o 10% posr.l sám tím, že jsme s navigátorem podcenili první etapu a loudali se moc dlouho za jedním z nejzkušenějších a výsledkově nejlepším závodníkem v dieselech posledních let.
Navíc jsme měli pytel smůly a na trati jsme skutečně u světel pročekali skoro těch plných 10 minut, který se nepřičíítaj.
No a druhá etapa už nebyla o spotřebě, ale o dohánění ztracených 18-ti minut na 120km tak, abychom se vešli do limitu.
Přesto byla spotřeba velmi slušná.
Ale jak je vidět z výsledků, tak kdyby se mohlo jet pomalejc, tak by snad na týhle trati vyhráli SDíčka. Nemyslím si, že i kdyby mně všechno vyšlo a jel bych pomalu, jako oni, ta že bych se dostal na průměr 2,51 l/100km.
Resumé?: myslím, že podražení výkonu oslabením "volnoběžný dávky" byla správná cesta. Chová se to do cca 1300 ot/ min. jako SDi, jen to turbo tam vytváří zbytečnej špunt. Vejš to zůstalo slušný, jen je tam samozřejmě vyšší prodleva, když odspoda to turbo není přikrmovaný.
Ten výsledek jsem si víceméně min. o 10% posr.l sám tím, že jsme s navigátorem podcenili první etapu a loudali se moc dlouho za jedním z nejzkušenějších a výsledkově nejlepším závodníkem v dieselech posledních let.
Navíc jsme měli pytel smůly a na trati jsme skutečně u světel pročekali skoro těch plných 10 minut, který se nepřičíítaj.
No a druhá etapa už nebyla o spotřebě, ale o dohánění ztracených 18-ti minut na 120km tak, abychom se vešli do limitu.
Přesto byla spotřeba velmi slušná.
Ale jak je vidět z výsledků, tak kdyby se mohlo jet pomalejc, tak by snad na týhle trati vyhráli SDíčka. Nemyslím si, že i kdyby mně všechno vyšlo a jel bych pomalu, jako oni, ta že bych se dostal na průměr 2,51 l/100km.
Resumé?: myslím, že podražení výkonu oslabením "volnoběžný dávky" byla správná cesta. Chová se to do cca 1300 ot/ min. jako SDi, jen to turbo tam vytváří zbytečnej špunt. Vejš to zůstalo slušný, jen je tam samozřejmě vyšší prodleva, když odspoda to turbo není přikrmovaný.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
No a zde by právě bodovalo mnou zmiňované GTD1752VRK. V porovnání se stávajícím turbodmychadlem je to asi jako kyj versus odstřelovací puška. EMP u toho stačí minimální aby to dosáhlo dostatečných výkonů, prodleva minimální a hlavně ztráty v rámci tření neporovnatelné.Lokotka píše:Resumé?: myslím, že podražení výkonu oslabením "volnoběžný dávky" byla správná cesta. Chová se to do cca 1300 ot/ min. jako SDi, jen to turbo tam vytváří zbytečnej špunt. Vejš to zůstalo slušný, jen je tam samozřejmě vyšší prodleva, když odspoda to turbo není přikrmovaný.
No a pak samozřejmě hraje roli objem vzduchového vedení a rychlost proudění vzduchu a to lze velice efektivně řešit ... žel, záležitost nemalých investic ... ostatně, jak jsem ti psal
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
To Rayx:
shrnul jsi to správně. Holt jsme Češi a nikoli Finové. Ve Finsku se nesmí za jízdy jet bez motoru a přesto, že se to nedá zkontrolovat, tak to prostě nikdo nedělá. U nás se ani nesnažej to zakázat. A věř, že právě tím se dá na takovýhle trati ušetřit nejvíc.
shrnul jsi to správně. Holt jsme Češi a nikoli Finové. Ve Finsku se nesmí za jízdy jet bez motoru a přesto, že se to nedá zkontrolovat, tak to prostě nikdo nedělá. U nás se ani nesnažej to zakázat. A věř, že právě tím se dá na takovýhle trati ušetřit nejvíc.
K tomuhle bych řek jen to, že právě letos porvé účastníci nebrzdili provoz, protože právě v běžným provozu je "normální" to překračování čehokoli nařízenýho a pokud je to "s mírou", což do těch 10km/hod. i je, tak to nevzrušuje ani státní policii. U výběrčích daní pro města už to projít nemusí.Jen teoreticky, vůbec v téhle ecoRun soutěži v běžném silničním provozu nebudu uvažovat o tom, že bych kdekoliv na trati jel přes povolený limit, pokud je soutěž postavená tak, že je tolerováno překročení rychlosti na úseku, o čem to pak je ...
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.